دسته‌بندی نشده

اطلاعات دارویی فلوراندرنولید موضعی

موارد مصرف فلوراندرنولید موضعی

فلوراندرنولید (Flurandrenolide) برای بیماری‌هایالتهابی پوست در دسته کورتیکواستروئیدهای موضعی قوی طبقه‌ بندی شده است. استروئیدهای موضعی علاوه بر مرطوب کنندگی (نرم کننده) برای درمان بیماری‌های التهابی پوست مانند اگزما و درماتیت استفاده می‌شود.

استروئید موضعی زمانی که علائم اگزما یا درماتیت عود می‌کند، استفاده می‌شود. پماد / کرم / لوسیون فلوراندرنولید التهاب، خارش و قرمزی را تسکین می‌دهد و از این راه عود علائم را کاهش می‌دهد. این دارو یک درمان برای بیماری نیست، اما برای تسکین علائم کمک خواهد کرد.

فلوراندرنولید برای دوره‌های کوتاه مدت نیز ممکن است برای درمان پسوریازیس مناطق کوچکی مانند پوست سر ، کف پا و یا کف دست تجویز شود. انواع مختلفی از داروی فلوراندرنولید (مانند پماد ، کرم، لوسیون) برای بیماری‌های شدید التهابی پوست در دسترس است.

برای مرطوب کردن نواحی آسیب دیده پوست شما ،کرم تجویز خواهد شد و اگر پوست شما خشک باشد پماد انتخاب مناسبی برای شما است ، همچنین برای مناطق بزرگ و یا مو دار پوست ، لوسیون استفاده می‌شود.

همچنین نوعی از فلوراندرنولید در دسترس است که فقط برای پوست سر استفاده می‌شود. به طور کلی این دارو برای کودکان مناسب نیست، اگر چه گاهی اوقات ، دکتر متخصص پوست ممکن است ، دوره‌های کوتاه مدت تا دو هفته از پماد / کرم / لوسیون فلوراندرنولید برای یک کودک تجویز کند.

نام تجاری: Cordran SP، Drenison، Fluran

اشکال دارویی: پماد، کرم، لوسیون و نوار چسب

مکانیسم اثر فلوراندرنولید

دارای اثرات ضد خارش و ضد التهابی است. ظاهراً این عمل در نتیجه ترکیب با DNA هسته و سنتز آنزیم‌هائی صورت می‌گیرد که احتمالاً مسئول اثرات ضد التهابی هستند.

مقدار و روش درست مصرف داروی فلوراندرنولید

قبل از شروع درمان با این دارو، بروشور دارویی داخل بسته را به دقت مطالعه کنید. این بروشور به شما کمک می‌کند تا اطلاعات دارویی را راجع به دارو به دست آورده و از عوارض جانبی احتمالی آن مطلع شوید.

دوز و مقدار داروی فلوراندرنولید از فردی به فرد دیگر و بسته به بیماری هر فرد متفاوت است؛ دارو را دقیقاً همانطور که پزشک متخصص پوست برایتان تجویز کرده است، استفاده نمایید. قبل از استفاده از فلوراندرنولید ، محل آسیب دیده و دستانتان را بشویید.

فلوراندرنولید را برای مناطقی از پوست که زخم باز یا عفونت دارند، استفاده نکنید. اگر به همراه فلوراندرنولید از داروی کورتیکواستروئید دیگری استفاده می‌کنید، از پزشک بپرسید که هر دارو را برای کدام قسمت پوستتان تجویز کرده است.

لوسیون

موارد منع مصرف فلوراندرنولید موضعی

  • به تاریخ انقضای داروی فلوراندرنولید توجه کنید و اگر دارویی که در دستتان است تاریخ انقضای آن تمام‌شده است،از آن مصرف نکنید.
  • هرگز داروی فلوراندرنولید را به فرد دیگری حتی با علائم مشابه خودتان تجویز نکنید.
  • تداخل دارویی فلوراندرنولید را چک کنید و اگر در حال استفاده از دارویی هستید که با این دارو تداخل دارد، با پزشک خود راجع به استفاده از داروهایتان مشورت نمایید.

مصرف فلوراندرنولید در دوران بارداری و شیردهی

در دوران بارداری و شیردهی، نباید دارویی را خودسرانه و بدون مشورت با پزشک استفاده کنید. مصرف داروی فلوراندرنولید در دوران بارداری ممکن است برای جنین خطرناک باشد.

تاثیر مصرف داروی فلوراندرنولید بر رانندگی

فلوراندرنولید نمی‌تواند باعث علائمی مانند خواب آلودگی در شما شود، نیازی نیست در دوران مصرف این دارو از رانندگی کردن بپرهیزید.

تداخلات دارویی فلوراندرنولید موضعی

تداخل دارویی ممکن است عملکرد داروها را تغییر و خطر ابتلا به عوارض جانبی جدی را افزایش دهد. یک لیست از تمام داروهایی (ازجمله داروهای با نسخه / بدون نسخه و داروهای گیاهی) که استفاده می‌کنید تهیه کرده و آن را با دکتر و داروساز خود به اشتراک بگذارید.

دوز داروی مصرفی خود را بدون مشورت با دکتر خود تغییر نداده و یا مصرف دارو را ترک نکنید.

هشدار ها درباره مصرف فلوراندرنولید

بعضی دارو‌ها را نمی‌توان در بعضی از شرایط تجویز نمود و بعضی دارو‌ها نیز در صورتی که نیاز به درمان تکمیلی باشد تجویز می‌گردد؛ بنابراین بهتر است که قبل از مصرف داروی فلوراندرنولید ، پزشکتان از موارد زیر مطلع باشد:

  • اگر شما هر گونه عفونت پوستی دارید.
  • اگر شما روزاسه یا آکنه دارید.
  • اگر باردار یا شیرده هستید.
  • اگر شما سابقه واکنش آلرژیک به کرم پوستی دیگری داشته‌اید.

دارو

عوارض مصرف فلوراندرنولید موضعی

همه داروها ممکن است عوارض جانبی ایجاد کنند. اما بسیاری از مصرف‌ کنندگان نیز هیچ نوع عارضه‌ای بروز نمی‌دهند. یکسری از عوارض بعد از گذشت مدت کوتاهی از مصرف دارو، از بین می‌روند. در‌ صورت بروز مستمر هریک از عوارض می‌بایست به پزشک اطلاع داده شود:

  • سوزش . نازک شدن پوست
  • علائم کشش دائمی
  • درماتیت تماسی آلرژیک
  • آکنه . روزاسه
  • رشد مو در محل استفاده

فلوراندرنولید ممکن است از طریق پوست شما به جریان خونتان وارد شود. اگر شما هر علائم دیگری دارید که احساس می‌کنید به خاطر استفاده از داروی فلوراندرنولید می‌باشد، با پزشک خود مشورت کنید.

عوارض مصرف بیش از حد فلوراندرنولید

فلوراندرنولید را بیش از دوز تجویز شده توسط پزشک ، مصرف نکنید. اگر احساس کردید که فردی دچار مسمومیت شده است و علائمی مانند تنگی نفس ، غش و ضعف (از حال رفتن) در او دیدید، سریعاً با اورژانس تماس بگیرید.

شرایط نگهداری از داروی فلوراندرنولید

  • دارو را از دسترس کودکان دور نگه دارید.
  • دارو را در جایی خشک و خنک و به دور از گرما و تابش نور مستقیم نگه‌ دارید.

بیشتر بخوانید:

موارد مصرف قرص سیکلوسپورین و عوارض این دارو

کلسی پوتریول چیست و چرا تجویز می شود؟

اطلاعات دارویی کامل کرم/ لوسیون تاکالسیتول

separator line

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا