دسته‌بندی نشده

از خواص و ارزش غذایی گریپ فروت و آب گریپ فروت بدانید

همه چیز درمورد گریپ فروت و آب گریپ فروت

کالری گریپ فروت و خواص آن موضوع مورد بحث ماست. همچنین می خواهیم بدانیم که کالری آب گریپ فروت چقدر است. گریپ فروت (به انگلیسی: Grapefruit) در قرن 18 ام، میوه ای بین دارابی و پرتغال محسوب شد. به این علت که شکل خوشه های آن شبیه به انگور بود، نام گریپ فروت برای آن انتخاب شد.

گریپ فروت ها دارای رنگ های سفید، زرد و صورتی و قرمز هستند. آن ها می توانند طعمی اسیدی، بین تلخ و شیرین و یا طعمی شیرین داشته باشند. این میوه باعث تقویت پوست می شود و می تواند به کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها و شرایط کمک کند.

حتی به عنوان بخشی از رژیم غذایی سالم و متنوع، به کاهش وزن و لاغری کمک می کند. آب این میوه، پوست و گوشت آن دارای فواید سلامتی هستند.

کالری و ارزش غذایی گریپ فروت و آب گریپ فروت

کالری و ارزش غذایی گریپ فروت

هر یک عدد گریپ فروت حاوی 7 کالری می باشد.

مقدار یک عدد
کالری 7
کربوهیدرات 1 گرم
پروتئین 9 گرم
چربی 2 گرم
فیبر 2 گرم
ویتامین سی 4 میلی گرم
پتاسیم 166 میلی گرم
فولات 16 میکروگرم
تیامین 1 میلی گرم
کلسیم 1 میلی گرم
اسید پانتوتنیک 3 میلی گرم
ویتامین ب6 1 میلی گرم
منیزیم 1 میلی گرم

کالری و ارزش غذایی آب گریپ فروت طبیعی

هر 100 گرم آب گریپ فروت طبیعی حاوی 38 کالری می باشد.

مقدار 100 گرم
کالری 38
کربوهیدرات 8.96 گرم
پروتئین 0.52 گرم
چربی 0.10 گرم
آب 90.10 گرم
فیبر 0.10 گرم
قند 8.86 گرم
کلسترول 0.00 میلی گرم

کالری و ارزش غذایی آب گریپ فروت صنعتی

هر 100 گرم آب گریپ فروت صنعتی شیرین شده حاوی 46 کالری می باشد.

مقدار 100 گرم
کالری 46
کربوهیدرات 11.13 گرم
پروتئین 0.58 گرم
چربی 0.09 گرم
آب 87.38 گرم
فیبر 0.10 گرم
قند 11.03 گرم
کلسترول 0.00 میلی گرم

گریپ فروت/کالری گریپ فروت/ارزش غذایی گریپ فروت/خواص گریپ فروت/آب گریپ فروت/کالری آب گریپ فروت/ارزش غذایی آب گریپ فروت/خواص آب گریپ فروت/کالری میوه

گریپ فروت/کالری گریپ فروت/ارزش غذایی گریپ فروت/خواص گریپ فروت/آب گریپ فروت/کالری آب گریپ فروت/ارزش غذایی آب گریپ فروت/خواص آب گریپ فروت/کالری میوه

خواص گریپ فروت

1. خواص گریپ فروت برای کاهش وزن

برخی افراد ادعا می کنند که گریپ فروت یک میوه معجزه آسا است. با این حال، این مطالعات اخیرا ارزش خود را از دست داده است. با این وجود، این مطالعات نشان می دهد که گریپ فروت در بهبود فشار خون و میزان چربی موثر است.

فشار خون و سطوح چربی به چاقی مرتبط هستند. کالری گریپ فروت بسیار کم است و مطالعات بیشتری می توانند منافع بلند مدت را برای کنترل وزن و جلوگیری از چاقی نشان دهند.

2. خواص گریپ فروت برای سکته مغزی

به گفته انجمن قلب آمریکا، خوردن مقادیر بسیاری از زردینه ها ممکن است خطر ابتلا به سکته مغزی ایسکمی را برای زنان کاهش دهد. زردینه ها ترکیبات موجود در میوه های مرکبات مانند پرتقال و گریپ فروت هستند. خطر ابتلا به سکته مغزی ایسکمی برای زنانی که مقدار بیشتر مرکبات مصرف کرده اند، 19 درصد کمتر از زنان دیگر است.

بیشتر بخوانید: مهم ترین علائم و راههای تشخیص سکته مغزی کدامند ؟

3. خواص گریپ فروت برای فشار خون و سلامت قلب

ترکیبی از مواد مغذی غنی فیبر، پتاسیم، لیکوپن، ویتامین C و کولین در گریپ فروت به حفظ سلامت قلب کمک می کند. در یک مطالعه، کسانی که 4069 میلی گرم (mg) پتاسیم در روز مصرف کردند، 49 درصد خطر مرگ کمتری ناشی از بیماری قلبی ایسکمی در مقایسه با افرادی با مصرف کم پتاسیم، دارند.

طبق آمار پایگاه داده های ملی مواد غذایی ایالات متحده آمریکا (USDA)، یک گریپ فروت با قطر 7.5 تا 9 سانتی متری حاوی 139 میلی گرم پتاسیم است. یکی از خواص گریپ فروت این است که می تواند یک گزینه عالی برای کمک به افزایش مصرف روزانه پتاسیم باشد.

افزایش مصرف پتاسیم نیز برای کاهش فشار خون به دلیل اثر اتساع عروقی آن حائز اهمیت است. اتساع عروقی به معنی رگ گشایی است. رژیم غذایی DASH، طراحی شده است تا فشار خون را از طریق گزینه های رژیم غذایی کاهش دهد و در این رژیم، گریپ فروت به عنوان یک غذا توصیه می شود.

بیشتر بخوانید: فشار خون بالا (htn) و راه های کنترل آن

4. خواص گریپ فروت برای سرطان

گریپ فروت یک منبع غنی از آنتی اکسیدان ها مانند ویتامین C است. این می تواند به مبارزه با تشکیل رادیکال های آزاد که به عنوان علت سرطان شناخته می شوند، کمک کند. طبق چند مطالعه، مصرف لیکوپن با کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات مرتبط است.

5. گریپ فروت ممکن است خطر سنگ کلیه را کاهش دهد

یکی از خواص گریپ فروت این است که ممکن است خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش دهد که این بیماری در نتیجه افزایش میزان مواد زائد در کلیه ها ایجاد می شود. این مواد زائد محصول متابولیسم هستند که معمولا از طریق کلیه ها فیلتر شده و از ادرار خارج می شوند.

با این حال، وقتی که آن ها در کلیه ها متبلور شوند، تبدیل به سنگ می شوند. سنگ های بزرگتر کلیه ممکن است منجر به انسداد در سیستم ادراری شود که می تواند به شدت دردناک باشد. شایع ترین نوع سنگ کلیه سنگ های اگزالات کلسیم است.

اسید سیتریک یک اسید آلی موجود در گریپ فروت، ممکن است در جلوگیری از اتصال آن ها با کلسیم در کلیه ها و خارج کردن آن ها از بدن موثر باشد. همچنین، اسید سیتریک توانایی افزایش حجم و افزایش pH ادرار را دارد و محیطی را ایجاد می کند که کمتر برای تشکیل سنگ کلیه مطلوب است.

بیشتر بخوانید: مبتلایان به سنگ کلیه، گریپ فروت بخورند یا نخورند؟

6. خواص گریپ فروت برای رهایی از ناراحتی های ادراری

آب گریپ فروت سرشار از پتاسیم و ویتامین C است، بنابراین یک راه حل مناسب برای مسائل مربوط به سیستم ادراری است که اغلب به علت مشکلات کبدی، کلیه یا قلب ایجاد می شود.

گریپ فروت/کالری گریپ فروت/ارزش غذایی گریپ فروت/خواص گریپ فروت/آب گریپ فروت/کالری آب گریپ فروت/ارزش غذایی آب گریپ فروت/خواص آب گریپ فروت/کالری میوه

بیشتر بخوانید:

۳۲ خاصیت اسرارآمیز گریپ فروت برای درمان بیماری های سخت

خواص بی نظیر گریپ فروت برای درمان سرماخوردگی

خواص گریپ فروت،دو خاصیت معجزه آسای گریپ فروت برای سلامتی!

گریپ فروت با چه داروهای تداخل دارد ؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا