دسته‌بندی نشده

احساس خوشبختی،احساس خوشبختی در زنان و مردان چه تفاوتی دارد

احساس خوشبختی و احساس خوشبختی در زنان و مردان:همه انسان‌ها خواهان خوشبختي هستند و خوشبختي نيز براي هر يك تعريف خاص خود را دارد كه البته در حد كلي آرامش و رضايت از زندگي تعريف مي‌شود.گفته مي‌شود بسياري افراد اهدافي را براي خود درنظر مي‌گيرند و با رسيدن به آنها احساس خوشبختي مي‌كنند.اما اين موضوع در زنان و مردان تفاوت‌هايي دارد.

احساس خوشبختي در مردان بيشتر وابسته به دستاوردها و موفقيت‌هايي است كه در زندگي به دست آورده‌اند و درنتيجه اين احساس با دوام‌تر و طولاني‌تر است.به عبارت ديگر، خوشبختي مردان تابع حصول به مواردي ملموس و عيني در زندگي است.

احساس خوشبختی و احساس خوشبختی در زنان و مردان

احساس خوشبختی و احساس خوشبختی در زنان و مردان

اما احساس خوشبختي در زنان به موارد زيادي بستگي دارد و بسياري از مواقع هم تابع پيش‌شرط‌هايي است. براي مثال، زنان مي‌گويند: من خوشبخت خواهم بود اگر … كه در بيشتر موارد اين اگر‌ها وابسته به افراد و موقعيت‌هاي ديگر است.

به عبارت ديگر، روابط و چگونگي ارتباط ميان زنان و اطرافيان بشدت در مورد نگرش آنها به زندگي و احساس رضايت و خوشبختي‌شان موثر است.به همين دليل، ممكن است روزي براي يك زن توام با احساس خوشبختي باشد و درست فرداي همان روز به دليل مشكلات زياد در رابطه با همسر يا اطرافيان احساس بدبختي كند.

در برخي شرايط، مشكل زنان از اين هم بيشتر مي‌شود زيرا آنها احساس خوشبختي خود را تابع خوشحالي و رضايت اطرافيان و بويژه فرزندان‌شان مي‌دانند كه همين امر موجب بروز نوعي احساس قرباني بودن و فدا شدن در آنها مي‌شود. چنين افرادي بندرت احساس خوشبختي و لذت از زندگي مي‌كنند.

احساس خوشبختی و احساس خوشبختی در زنان و مردان

به همين دليل اين گونه احساسات عموما كوتاه‌مدت هستند و قابل ترميم. اما اگر زنان از نظر شخصيتي وابسته‌تر باشند، احساسات منفي بيشتري را تجربه ميكنند و احساس رضايت و خوشبختي را كمتر تجربه مي‌كنند و اطرافيان نيز به راحتي بر احساسات آنها تاثير گذارند.

پس بهتر است هيچ كدام ما زندگي و خوشبختي خود را در درجه دوم اهميت قرار ندهيم و به جاي اين‌كه منتظر باشيم ديگران ما را خوشبخت كنند، براي رسيدن به اهداف و خواسته‌هاي به حق‌مان تلاش كنيم.

شما خانم‌ها هم از اين‌كه زماني را به خود اختصاص دهيد يا به كارهاي مورد علاقه خود بپردازيد احساس گناه نكنيد. در عوض، علاوه بر رسيدگي به كارهاي روزانه خانواده و همسر و فرزندان، زماني را فقط و فقط به آنچه خودتان نياز داريد يا دوست داريد، مثل مطالعه،‌ پياده‌روي، ورزش و حضور در جمع‌هاي دوستانه اختصاص دهيد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا