دسته‌بندی نشده

آیا می توان بلیط چارتری را کنسل کرد؟

تابحال برایتان پیش آمده که بلیط هواپیما بخرید و به دلیل اتفاق غیرمنتظره‌ای که رخ داده نتوانستید سفر بروید؟ آیا می‌دانستید می‌توانید بلیط چارتری خود را کنسل کنید. برای همه ما پیش آمده که برای سفری برنامه ریزی کنیم و درست در نزدیکی پرواز یا بلیط از سمت ایرلاین کنسل شده یا ما نتوانستیم به سفر برویم. اما خوشبختانه این امکان وجود دارد که بلیط های هواپیما (سیستمی یا چارتری) را تحت شرایط و قوانین خاصی کنسل کنید. همراه ما باشید تا اطلاعات کاملی در این زمینه در اختیارتان قرار دهیم.

چند نوع بلیط هواپیما داریم؟

سه نوع بلیط هواپیما توسط شرکت های هواپیمایی ارائه می‌شود. این سه بلیط شامل چارتری، سیستمی و لحظه آخری هستند. بلیط سیستمی، بلیطی است که به طور مستقیم توسط ایرلاین ها و نمایندگی های فروش ارائه می‌شود و تقریبا نرخ ثابتی دارد. اگر 30-40 روز زودتر از زمان سفر این بلیط ها را رزرو کنید، قیمت‌ آنها مناسب‌تر خواهد بود.

آیا می توان بلیط چارتری را کنسل کرد؟

نوع دیگری از بلیط ها، بلیط های چارتری نام دارند. این نوع بلیط ها توسط آژانس های هواپیمایی یا گردشگری پیش خرید می‌شوند. در واقع آژانس ها تعداد از صندلی های پرواز یا حتی تمام صندلی های یک پرواز را خریداری کرده و با قیمتی که خودشان تعیین می‌کنند، در اختیار مسافران قرار می‌دهند.

پروازهای چارتری در بیشتر مسیرهای پرطرفدار و شلوغ داخلی و خارجی در دسترس هستند. این نوع پرواز توسط برخی از ایرلان های هوایی مانند ماهان، آسمان، زاگرس، کیش ایر، قشم ایر، قطر ایرویز، ترکیش و… ارائه می‌شوند.

اگر چارترکننده نتواند تمام صندلی هایی را که پیش خرید کرده بفروشد، برای جلوگیری از ضرر احتمالی، همان صندلی ها را با قیمتی پایین‌تر ارائه می‌دهد که اصطلاحا به این نوع بلیط ها، بلیط لحظه آخری می‌گویند. قیمت بلیط های سیستمی و چارتری با توجه به تاریخ سفر متفاوت است و در اواخر هفته یا تعطیلات رسمی قیمت پروازها بیشتر می‌شود.

بلیط چارتری و سیستمی چه تفاوتی با هم دارند؟

بلیط های سیستمی را می‌توان در تمام انواع کلاس های پروازی خریداری کرد. اما بلیط های چارتری بیشتر در کلاس های پروازی اکونومی و بیزنس قابل خریداری هستند. این بلیط ها در نوع صندلی، خدمات، پذیرایی، کلاس پروازی و مقدار بار مجاز یکسان هستند، اما تفاوت کمی در نرخ بلیط برای کودک و بزرگسال و قابل استرداد بودن بلیط ها دارند.

بلیط های سیستمی گزینه خوبی برای کسانی هستند که با خانواده سفر می‌کنند و کودک زیر 12 سال دارند. این نوع بلیط ها نرخ ارزانتری برای کودکان زیر دو سال و کودکان 2 -12 سال ارائه می‌دهند.

یکی دیگر از مزیت های مهم خرید بلیط سیستمی، قابل استرداد بودن آن است. برای کنسل کردن بلیط سیستمی، با توجه به فاصله ای که تا تاریخ پرواز مانده، نرخ جریمه ای تعیین می‌شود که آن را ایرلاین تعیین می‌کند. مسافر می‌توانید از طریق تماس با شرکت هواپیمایی یا به صورت آنلاین برای کنسل کردن بلیط هواپیما خود اقدام کند. در این حالت پس از کسر مبلغ جریمه از قیمت بلیط خریداری شده، پول به حساب مسافر بازگشت داده می‌شود.

اما بلیط های چارتری تحت شرایط خاصی و قوانین و مقررات چارترکننده با شرکت هواپیمایی، قابل استرداد خواهند بود. بلیط های چارتری شاید نسبت به بلیط های سیستمی ارزانتر باشند اما نرخ یکسانی برای کودک و بزرگسال دارند.

آیا امکان استرداد بلیط چارتری وجود دارد؟

بله، خوشبختانه امکان استرداد کردن بلیط چارتری تحت شرایط خاصی وجود دارد. مسافر، بلیط چارتری را از واسطه گری به نام چارترکننده خریداری می‌کند، به همین دلیل استرداد کردن آن بستگی به قراردادی که چارترکننده با ایرلاینی که از آن بلیط پیش خرید کرده، دارد.

آیا می توان بلیط چارتری را کنسل کرد؟

خوشبختانه ما در فلای تودی این امکان را برای مسافران خود بوجود آوردیم که اگر بلیط هواپیما چارتری خود را از ما تهیه کنند و تحت شرایط نتوانند به سفر بروند، بلیطشان را کنسل کنیم. برای استرداد بلیط چارتری از فلای تودی کافی است با پشتیبانی 24 ساعته فلای تودی تماس بگیرند و با داخلی بخش پروازها صحبت کنند، همکاران ما شرایط استرداد را بررسی می‌کنند و راهنمایی ها و اقدامات لازم را برایتان انجام می‌دهند.

خرید بلیط چارتری ارزان از فلای تودی

فلای تودی به عنوان ارزانترین مرجع رسمی بلیط هواپیما، امکان خرید هر سه بلیط هواپیما سیستمی، چارتری و لحظه آخری را برای مسافران فراهم کرده است. برای خرید بلیط چارتری در هر مسیری که قصد سفر دارید، کافی است وارد سایت فلای تودی شوید و مبدا و مقصد موردنظر خود را انتخاب کنید. پس از اینکه تعداد نفرات همراه و تاریخ مورد خود را وارد کردید، برروی گزینه جستجو کلیک کنید تا پروازها به شما نمایش داده شوند.

اگر برای مسیر موردنظر بلیط چارتری باشد، شما می‌توانید برچسب بلیط چارتری را در کادر هر پروازی مشاهده کنید. برای دسترسی راحت تر به بلیط های چارتری، می‌توانید از فیلترهای جستجو که در ستون سمت راست وجود دارد، استفاده کنید.

در فیلتر نوع بلیط، گزینه بلیط چارتر هواپیما را انتخاب کنید تا نتایج جستجوی بلیط های چارتر برای مقصد موردنظرتان نمایش داده شود. با مقایسه قیمت ها در بازه های تاریخی و ایرلاین های مختلف، می‌توانید با اطلاعات کامل تری برای خرید پرواز خود اقدام کنید. اگر در سایت فلای تودی ثبت نام کنید، تغییرات قیمتی در کمترین زمان به شما اطلاع رسانی خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا