دسته‌بندی نشده

آیا صیغه خواهر و برادر شدن در اسلام وجود دارد؟

آیا زن و مرد می توانند صیغه خواهر برادری بخوانند؟

خیلی از افراد فکر میکنند اگر بخواهند با نامحرمی فقط در حد خواهر برادری رفتار کنند و قطعا صیغه ای وجود دارد که باعث گناه نشود ولی طبق شرع و احکام اسلامی با نامحرم هیچ صیغه خواهر برادری نمیتوان داشت. برای اطلاعات بیشتر مطالب ما را دنبال کنید .

در اسلام برای هر چیزی محدودیتی گذاشته شده است. که این محدودیت یعنی اطاعت از فرمان خدا!! مخصوصا در رابطه با نامحرم که خداوند احکامی را شرعا اعلام کرده و جز آنچه که خدا خواسته نمی توان عمل کرد. مانند رابطه بین دو نامحرم که به هیچ شکلی مجاز نمی باشد. مثلا صیغه خواهر برادری با نامحرم وجود ندارد و باید با آداب اسلامی رفتار کرد.

صیغه خواهر برادری با نامحرم

صیغه خواهر برادری با نامحرم

صیغه، عقدی است که به موجب آن، مرد و زن برای مدتی مشخص با یکدیگر ازدواج می‌کنند. این عقد، مانند عقد ازدواج دائم، دارای شرایط و احکامی است. یکی از شرایط صیغه، این است که زن و مرد باید از یکدیگر محرم نباشند.

خواهر و برادر بودن، یکی از موانع ازدواج است. بنابراین، اگر دو نفر با یکدیگر صیغه خواهر برادری بخوانند، باز هم محرم یکدیگر نخواهند شد.

برخی افراد، صیغه خواهر برادری را به عنوان راهی برای ایجاد رابطه با نامحرم در حد رابطه خواهر برادری می‌دانند. این تصور، اشتباه است. صیغه خواهر برادری، هیچ اثر حقوقی و شرعی ندارد و نمی‌تواند موجب محرمیت بین زن و مرد شود.

حتماً بخوانید:

در واقع، صیغه خواهر برادری، نوعی پوشش برای توجیه روابط نامشروع است. این نوع روابط، از نظر شرعی و اخلاقی، ناپسند و زشت است.

بنابراین، اگر قصد دارید با نامحرمی در حد رابطه خواهر برادری رابطه داشته باشید، از صیغه خواهر برادری استفاده نکنید. بلکه باید از راه‌های مشروع و اخلاقی، مانند دوستی و معاشرت سالم، این رابطه را ایجاد کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا