دسته‌بندی نشده

آموزش 10 غذا آسان با گوشت چرخ کرده مناسب ناهار

لیست 10غذا با گوشت چرخ کرده

از غذاهای سنتی و قدیمی ایرانی گرفته تا غذاهای فست فودی نوین در لیست غذاهایی که با گوشت چرخ کرده تهیه می شوند جای می گیرند. البته ما ایرانی ها به دلیل علاقه شدیدی که به انواع کباب ها داریم، بیشتر گوشت چرخ کرده را به عنوان یکی از اجزای تشکیل دهنده کباب ها می شناسیم. در این مطلب با دلگرم همراه باشید تا یک لیست کامل از غذاهایی که با گوشت چرخ کرده تهیه می شوند را بدانید.

تنوع غذا با گوشت چرخ‌کرده بسیار زیاد بوده که سعی شده در این مطلب در کنار گروه‌های مختلف مواد غذایی مانند: سیب‌زمینی، برنج، ماکارونی، انواع سبزی‌ها، به شکل‌های مختلف مثل: لازانیا، ساندویچ، غذای ایتالیایی، اسپاگتی و غذاهای جدید آموزش داده شود.

separator line

1. لازانیا با گوشت یک غذای عالی و خوشمزه مخصوص ناهار

آموزش 10 غذا آسان با گوشت چرخ کرده مناسب شام

لازانیا ایتالیایی با چاشنی‌های لذیذ و سس گوشت، گوجه گیلاسی و فلفل‌دلمه‌ای قرمز بسیار خوشمزه و سریع آماده سرو است.لازانیا نوعی ماکارونی ورقه‌ای پهن که احتمالا از قدیمی‌ترین انواع ماکارونی است.اولین دستور پخت این غذا در قرن سیزدهم نوشته شده زمانی که هنوز ایتالیایی‌ها گوجه‌فرنگی را نمی‌شناختند، پس در واقع گوجه‌فرنگی جایی در این دستور پخت نداشت. با این حال، بسته به دستورهای مختلف از انواع پنیرها استفاده شده است.

مواد مورد نیاز برای تهیه لازانیا :

گوشت چرخ‌کرده

پیاز

سیر

رب

فلفل‌دلمه‌ای قرمز

گوجه گیلاسی

پونه کوهی خشک شده

پنیر پارمزان

نودل لازانیا

نمک و فلفل

طرز تهیه لازانیا در منزل :

1. در یک تابه بزرگ گوشت را تفت‌داده سپس پیاز و سیر سرخ شده، رب گوجه‌فرنگی، گوجه گیلاسی، پودر فلفل قرمز و سیاه، برگ‌بو، فلفل خرد شده و آب جوش را اضافه کنید (به مدت ۱۵ دقیقه بپزید).

2. فر را روشن کرده و لازانیا را در ظرف مخصوص به ترتیب با نودل لازانیا، سس گوشت و پنیر پر کنید و به مدت ۶۰ دقیقه در فر بپزید.

separator line

2. شپردز پای با گوشت یک غذا کامل

آموزش 10 غذا آسان با گوشت چرخ کرده مناسب شام

پای چوپان (shepherds pie) غذا تهیه شده از گوشت گوسفندی چرخ‌کرده که با پوره سیب‌زمینی پوشانده شده است. شپردز پای غذای معروف ایرلندی که در کتاب‌های قدیمی آشپزی دستور پخت آن با باقی‌مانده گوشت غذای قبلی تهیه شده است. شپردز پای را برای یک شام لذیذ در کنار خانواده سرو کنید و از این دورهمی لذت ببرید.

مواد مورد نیاز شپردز پای :

گوشت چرخ‌کرده گوسفندی

پوره گوجه‌فرنگی

نخودفرنگی

پیاز

هویج

کرفس

آویشن

نمک و فلفل

کره

روغن زیتون

آب گوشت

طرز تهیه شپردز پای :

1. پیاز، هویج و کرفس را خرد کرده و در کره تفت دهید. گوشت چرخ‌کرده، گوجه‌فرنگی، برگ‌بو و ووسترشایر را افزوده و کمی تفت داده سپس آب گوشت را اضافه نمایید.

2. سس گوشت را بپزید و نخودفرنگی پخته شده را افزوده و با نمک و فلفل طعم دار کنید.

3. پوره سیب زمینی را آماده کنید.

4. سس گوشت را در ظرف مخصوص فر ریخته و روی آن را مطابق سلیقه خود با پوره سیب زمینی بپوشانید و در فر تا زمانی که سیب زمینی طلایی شود، بپزید.

separator line

3. پاستا صدفی با گوشت چرخ کرده

پاستا

پاستا صدفی با گوشت یک غذای ساده با گوشت چرخ‌کرده که شامل پاستا صدفی، گوجه‌فرنگی، گوشت، خامه و پنیر چدار است. اگر تابه‌حال ماکارونی را همراه با سس روی حرارت گذاشتید متوجه غلظت نشاسته‌ای آن شده‌اید، نشاسته فراوان همراه با خامه و پنیر اضافی لذت خوردن این غذا را چندبرابر می‌کند.پنیر چدار عالی است، اما به هر حال هر پنیری که دوست دارید در این غذا عالی عمل می‌کند.

مواد مورد نیاز برای تهیه پاستا صدفی :

پوره گوجه فرنگی 4 پیمانه

پاستا 20 عدد صدفی

سبزیجات به میزان لازم جعفری ، ریحون ، پیازچه …به همراه کرفس ، فلفل دلمه ای ، پیاز ، سیر

پنیر خامه ای 150 گرم

گوشت چرخ کرده 200 گرم

اسفناج 2 پیمانه پاک شده و خرد شده

جوز هندی به میزان لازم

طرز تهیه پاستای صدفی شکم پر

1. 20 عددپاستای صدفی سایز بزرک را جوشانده و سپس در آبکش بریزید تا خشک شوند، و ردیفی روی دستمال آشپزخونه بچینید تا بعداً داخل اونارو پر کنیم.

2. پوره گوجه فرنگی 4 پیمانه با کمی پیاز داغ و سیر نگینی تفت میدهیم و کنار میگذاریم.

3. سبزیجات در پاستای صدفی شکم پر جعفری ، ریحون ، پیازچه …به همراه کرفس ، فلفل دلمه ای ، پیاز ، سیر را خرد کرده و به ترتیب آنها را تفت میدهیم .

4. حالا سس گوجه فرنگی رو اضافه میکنیم ، کمی هم اُرِگانو ریخته و برای مدت حدود یک ساعت با حرارت خیلی خیلی کم اجازه میدهیم سس کاملاً بپزد .

5. گوشت چرخ کرده 200 گرم را با کمی پیاز نگینی ، سیر و زرد چوبه تفت میدهیم .

6. اسفناج پاک شده و خرد شده دو پیمانه تفت میدهیم و کمی جوز هندی داخل آن رنده میکنیم ( جوز هندی طعم اسفناج رو عالی میکنه ) و زمانی که خنک شد به آن یک قاشق چای خوری سس خردل و پنیر خامه ای رو اضافه میکنیم.

7. حالا گوشت و اسفناج را با هم ترکیب میکنیم .

8. کف و اطراف ظرف مناسب فر رو با یک قاشق سس مایونز چرب میکنیم این کار باعث میشود پاستا به ظرف نچسبند و یک ردیف از سس گوجه فرنگی و سبزیجاتمونو کف ظرف میریزیم بعد صدف هارا با ترکیب اسفناج و پنیر پر میکنیم و ردیفی میچینیم کنار هم و بعد دوباره سس گوجه را ریخته و با فویل روی آن را میپوشانیم و در فری که از قبل داغ کردیم قرار میدهیم به مدت نیم ساعت 180 درجه سانتی گراد.

9. بعد از این زمان ظرف را بیرون آورده و پنیر پیتزا ( مازورلا ) و کمی اُرِگانو روی آن میریزیم و بدون پوشش دوباره در فر، زیر گریل گذاشته تا زمانی که روی آن طلایی شود و پاستای صدفی شکم پر ما آماده است.

separator line

4. میت لوف گوشت ویژه ناهار

 میت لوف گوشت

میت لوف یک غذای ایتالیایی است. گوشت چرخ‌کرده اصلی‌ترین ماده در تهیه میت لوف است و برخی سبزی‌ها و سس‌ها نیز در ترکیب این غذای خوشمزه استفاده می‌شود. میت لوف از آن غذاهای خوشمزه‌ای است که همه دوست خواهند داشت و هیچ‌کس پیشنهاد خوردن آن را رد نمی‌کند.

میت لوف بسیار لذیذ و خوشمزه است و می‌تواند در مهمانی‌های غیررسمی و خانوادگی نیز سرو شود. برای تهیه میت لوف دستورهای مختلفی وجود دارد و در ترکیب آن سبزی‌ها متنوعی استفاده شده و در سس‌های متنوعی نیز پخته می شود.

مواد مورد نیاز برای تهیه میت لوف گوشت

شیر

نان

گوشت گاو

پنیر پارمزان

نمک

فلفل سیاه

جعفری

تخم‌مرغ

بیکن

سس کچاپ

شکر قهوه‌ای

خردل

سس ووسترشِر ۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه میت لوف گوشت

1. فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کنید.

2. نان را به یک کاسه بزرگ اضافه کنید و شیر را در بالای برش ها بریزید. بگذارید ۵ دقیقه خیس شوند.

3. گوشت گاو را افزوده و از دستان خود برای ترکیب استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که نان به اندازه کافی در مخلوط ترکیب شده است ( بیش از حد مخلوط نکنید زیرا گوشت سفت خواهد شد و طعم خود را از دست می دهد).

4. گوشت را در یک قالب نان ((حدود ۵ اینچ عرض)) بریزد(کف قالب را با فویل بپوشانید)سپس قالب را روی یک ظرف برگردانید.

5. بیکن را دور تا دور میت لوف گوشت بپیچید.

6. مواد سس را با هم مخلوط کرده و ۱/۳ از آن را در قالب بریزید و میت لوف گوشت را به قالب برگردانید.

7. بشقاب گوشتی را به مدت ۴۵ دقیقه روی قفسه میانی بپزید. آن را از فر خارج کنید و یک سوم دیگر از سس را روی آن بزنید. ۲۵ دقیقه دیگر بپزید.

8. از فر خارج کنید و بگذارید ۱۰ دقیقه استراحت کند که آب گوشت دوباره داخل گوشت جذب شوند ، برش خیلی زود باعث می شود میت لوف شکل خود را از دست بدهد.

separator line

5. کباب تابه ای با پوره گوجه فرنگی

آموزش 10 غذا آسان با گوشت چرخ کرده مناسب شام

تاس کباب با گوشت چرخ‌کرده شامل گوشت چرخ‌کرده، پیاز رنده شده، ادویه‌جات که در کره و پوره گوجه‌فرنگی به مدت ۴۵ دقیقه تفت‌داده می‌شود. کباب تابه‌ای که از قدیم در سفره‌های ایرانی بوده این غذا را حتما با گوجه‌فرنگی تهیه کنید تا طعم آن قوی‌تر گردد سماق و گلپر برای این غذا مناسب‌اند.

مواد مورد نیاز کباب تابه ای

گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم

پیاز ۲ عدد

گوجه فرنگی ۴ عدد

رب گوجه ۲ قاشق غذا خوری

زردچوبه، گلپر، سماق، پودر فلفل ۱ قاشق چای خوری

نمک

کره یا روغن زیتون

طرز تهیه کباب تابه ای

1. گوشت چرخ کرده را از ۲۰ دقیقه قبل در دمای محیط قرار دهید.

2. در یک ظرف گوشت چرخ کرده به همراه پیاز رنده شده، گلپر، زردچوبه، فلفل قرمز و سیاه را اضافه نمایید.

3. مواد را مخلوط کرده و برای ۳۰ دقیقه استراحت داده تا مزه ها به خورد هم بروند.

4. یک تابه را روی شعله متوسط قرار داده و کره یا روغن زیتون ریخته و رب را اضافه نمایید.

5. رب و روغن را به خوبی تفت داده و کمی فلفل قرمز اضافه کنید.

6. کباب ها را به شکل مورد نظر در دست پهن کرده و در تابه تفت دهید.

7. به اندازه یک لیوان آب جوش بریزید(از ریختن آب زیاد خودداری کنید)، در تابه را گذاشته و بعد از گذشت یک ربع چند گوجه رنده شده را اافه کنید.

8. بعد از ۱۰ دقیقه کباب ها را با کمک قاشق چوبی برگردانده و در تابه را گذاشته تا کاملا مغز پخت شود.

separator line

6. اسپاگتی با گوشت

آموزش 10 غذا آسان با گوشت چرخ کرده مناسب شام

اسپاگتی فوری بدون دردسر، آسان و خوشمزه در حدود ۳۰ دقیقه آماده سرو است غذایی خوشمزه که تمام اعضای خانواده دوست خواهند داشت.مهم ترین بخش این رسپی استفاده از اسپاگتی نازک بوده که ۱۰-۹ دقیقه زمان پخت نیاز دارد حتما توجه کرده که در زمان پخت اسپاگتی ها در سس غرق شوند.

مواد لازم برای تهیه اسپاگتی با سس بلونز

اسپاگتی ۴۰۰ گرم

گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم

هویج ۱ عدد

ساقه کرفس ۱ عدد

گوجه فرنگی ۴ عدد

سیر ۲ حبه

پیاز ۱ عدد

پنیر پارمزان ۲ ق غذا خوری

روغن زیتون ۲ ق غذا خوری

رب ۲ ق غذا خوری

نمک، فلفل سیاه، رزماری به مقدار لازم

طرز تهیه اسپاگتی خوشمزه بدون گوشت با قارچ و گوجه به روش ایتالیایی

1. ابتدا هویج را پوست بگیرید و به مکعبی ریز خرد کنید. کرفس را نیز شسته و ریز خرد کنید. گوجه فرنگی ها را بعد از شستن داخل غذا ساز ریخته و میکس کنید تا پوره شود اگر غذاساز ندارید از رنده ریز استفاده کنید.

2. داخل یک قابلمه آب ریخته تا به جوش بیاد سپس کمی نمک و روغن ریخته و اسپاگتی را به دلخواه به صورت درسته یا می توانید به دو قسمت تقسیم کنید و داخل آب بریزید.

3. پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و به همراه کمی روغن تفت دهید تا کمی طلایی و سبک شود سپس سیر پوره شده و هویج و کرفس را اضافه کنید و تفت دهید سپس بعد از چند دقیقه گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و کمی فلفل سیاه را افزوده و تفت بدهید تا گوشت تغییر رنگ دهد در ادامه پوره گوجه فرنگی و رب را به همراه نمک و رزماری اضافه کنید تا آب پوره کشیده و رب خوش رنگ شود.

4. برای تهیه اسپاگتی بعد از نرم شدن آن را آبکش کنید سپس داخل تابه مواد میانی ریخته و خوب هم بزنید سپس اسپاگتی داغ را داخل بشقاب ریخته و پنیر را روی اسپاگتی بریزید و یا می توانید به دلخواه اسپاگتی را با مواد میانی دم بگذارید.

separator line

7. فلفل دلمه ای شکم پر با گوشت

آموزش 10 غذا آسان با گوشت چرخ کرده مناسب شام

مواد لازم برای تهیه فلفل دلمه‌ای شکم پر

پیاز یک عددگوشت

چرخ کرده ۲۰۰ گرم

لپه۸۰ گرم

برنج نصف پیمانه

سبزی دلمه۲۰۰ گرم

رب گوجه فرنگی دو قاشق غذاخوری

روغن به مقدار لازم

نمک و فلفل به مقدار لازم

زردچوبه به مقدار لازم

فلفل‌دلمه چهار عدد

طرز تهیه فلفل دلمه‌ای شکم پر

1. برای تهیه فلفل دلمه‌ای شکم می‌توانید چند روش را امتحان کنید. می‌توانید این غذا را به شیوه ایتالیایی‌ها آماده کنید، یا اینکه فلفل دلمه‌ای پنیری را تهیه کنید. اما در این مطلب ما فلفل دلمه‌ای شکم پر یا همان دلمه فلفل را به روش ایرانی‌اش به شما آموزش می‌دهیم. برای شروع پیاز را خرد کنید.

لپه را چند ساعت زودتر خیس کنید سپس آن را کمی بپزید تا نیم پزشود. قبل از استفاده آب لپه را خالی کنید و لپه را آبکشی نمایید. برنج را از چند ساعت قبل در آب نمک خیس کنید سپس نیم پز و آب کشی کنید.

2. جعفری، مرزه، ریحون، ترخون و تره را پاک کرده، خوب بشویید و خرد کنید. می‌توانید کمی سبزی خشک ‌شده به آن اضافه کنید.اگر می‌توانید از فلفل دلمه‌ای رنگی استفاده کنید. سر فلفل آن‌ها رو ببرید و تخم‌های داخل آن را خالی کنید، توجه داشته باشید که سرهای فلفل دلمه‌ای را دور نریزید.

3. برای تهیه این غذا ابتدا مقدار کمی روغن در تابه بریزید و با شعله‌ی متوسط پیاز را تفت دهید تا کمی نرم شود.گوشت چرخ کرده را به پیاز اضافه کنید و آن را کمی تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند.برنج و لپه‌ی نیم‌پز شده، سبزی دلمه و رب گوجه فرنگی را به مواد اضافه کنید. نمک، فلفل، زرد چوبه و سایر ادویه‌های دلخواهتان را نیز به آن بیفزایید، مواد را خوب با هم ترکیب کنید و برای ۲۰ دقیقه به آن فرصت دهید تا بپزد.

4. بعد ازاینکه مواد آماده شده سرد شد داخل فلفل دلمه‌ای‌ها را با این مواد پر کنید و سر فلفل‌ها را روی آن‌ها قرار دهید. قابلمه‌ی مورد نظرتان را چرب کنید و دلمه‌ها را در آن بچینید.

5. مقداری آب درون قابلمه بریزید، در قابلمه را بگذارید و برای ۴۰ دقیقه با حرارت متوسط بپزید تا آب آن کاملا تبخیر شود. اگر دلمه‌ها به صورت کامل پخته نشده بودند مقداری دیگری آب به آن اضافه کنید. همچنین می‌توانید به جای اب کمی سس رقیق درست کنید و روی دلمه‌ها بریزید.

separator line

8. همبرگر خانگی با گوشت یک غذای سالم و خوشمزه

آموزش 10 غذا آسان با گوشت چرخ کرده مناسب شام

مواد لازم برای برگر پفکی

مواد ذکر شده در این دستور تهیه برای 4 نفر می باشد و برای نفرات بیشتر و کمتر مواد اولیه را ضرب و تقسیم کنید.

گوشت گوساله همراه با چربی: 500گرم

فلفل قرمز تند دودی: یک پنس

پنیر چدار رنده شده: 50 گرم

پنیر پارمزان :2 قاشق غذاخوری

پودر سیر:1 قاشق چایخوری سرخالی

فلفل سفید: نصف قاشق چایخوری

پودر سوخاری:1/5 قاشق غذاخوری

پیاز:4 عدد 30 گرمی

نمک و فلفل سیاه:از هرکدام 1 قاشق چایخوری

رزماری خشک خرد شده:کمی

کاهو: برای سرو

گوجه:برای سرو

نان برگر:به اندازه لازم

طرز تهیه همبرگر خانگی

1. پیازها را پوست گرفته و داخل میکسر بریزید تا بخوبی خرد شده و کف کند.

2. در این مرحله گوشت ها را تکه تکه کرده و به همراه پیاز داخل میکسر بریزید و اجازه دهید تا بخوبی خرد شده و حالت چرخ کرده پیدا کند.

3. در این مرحله مایه گوشتی را به یک کاسه منتقل کنید و همه ادویه ها را به آن اضافه نمایید.

4. در انتها پنیر چدار رنده شده و پنیر پارمزان را هم بریزید و مواد را چنگ بزنید تا یکدست شود. هر بار به اندازه یک پرتقال از مواد بردارید و گرد کنید سپس داخل دستگاه برگر ساز قرار داده و به آن ها شکل دهید.

5. تابه نسوزی را چرب کرده و روی حرارت بگذارید تا داغ شود سپس برگرها را بچنید و سرخ نمایید. بعد از اینکه گوشت تغییر رنگ داد و سرخ شد آن را برگردانید تا سمت دیگر برگر هم سرخ شده و گوشت بخوبی بپزد. برگرهای سرخ شده را به همراه گوجه و کاهوی خرد شده و سس دلخواه سرو نمایید.

separator line

9.کیک برنج ریزتو و گوشت چرخ کرده

کیک برنج

مواد لازم برای کیک برنج ریزوتو و گوشت

چاشنی سس گوشت

گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم

رب گوجه فرنگی ۱۴۰ گرم

پیاز ۱/۲

آب جوش ۱ لیوان

روغن زیتون

نمک و فلفل

برگ بو

برنج ریزوتو

برنج ریزوتو(برنج ایتالیایی) ۴۵۰ گرم

پنیر رنده شده ۵۰ گرم

زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری

پیاز ۱/۲

شیر ۱ لیوان

روغن زیتون

نمک و فلفل

مواد میانی

پنیر موزارلا ۲۵۰ گرم

کنسرو نخود فرنگی ۱۰۰ گرم

کمی پودر سوخاری

طرز تهیه کیک برنج ریزوتو و گوشت

1. با چاشنی سس گوشت شروع به کار کنید.در یک تابه روغن زیتون ریخته و پیاز ریز خرد شده را کمی تفت دهید، گوشت را افزوده و در حرارت بالا مخلوط کرده تا رنگ آن تغییر کند(به اندازه یک لیوان آب جوش بریزید تا بپزد).

2. رب گوجه فرنگی، نمک، فلفل و برگ بو را اضافه کرده در تابه را بگذارید تا حدود ۲۰ دقیقه زمان داده تا بپزد. سپس حرارت سس گوشت را خاموش کنید.

3. ریزوتو را آماده کنید.ریزوتو، غذای مخصوص شمال ایتالیاست که از برنج و خامه تهیه شده است. ابتدا پیاز را ریز خرد کرده و روغن زیتون را در قابلمه بریزید(برنج ریزوتو کمی از برنج ایرانی کوتاه و چاق تر است).

4. برنج ریزوتو را اضافه کرده برای چند دقیقه با پیاز تفت دهید. حالا زمان اضافه کردن آب جوش همراه با زعفران دم کرده است.به این برنج همزمان با پخت آب جوش اضافه کنید. اول نصف آب جوش زعفرانی را اضافه و هم بزنید(آب باید کم کم اضافه شود)، سپس کم کم مابقی آب جوش را بریزید(کمی زعفران مستقیما در برنج بریزید).

5. حرارت را خاموش کرده شیر و پنیر رنده شده را بریزید به طور مداوم هم زده و برای ۱۰ دقیقه صبر کنید تا خنک شود.

6. قالب کیک با قطر ۲۴ سانتی متر را با روغن زیتون چرب کنید.کمی پودر سوخاری ته قالب کیک ریخته و نیمی از برنج را در قالب بریزد یک فضای خالی وسط برنج با پشت قاشق ایجاد کنید(از قبل قاشق را خیس کنید تا برنج نچسبد).

7. در فضای حلقه برنج چاشنی گوشت، پنیر موزارلا و نخود فرنگی پخته بریزید.

8. روی قالب را با بقیه برنج کاملا صاف کرده و بپوشانید روی آن کمی پودر سوخاری بریزید.فر را از قبل با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد روشن کرده و قالب را به مدت ۴۰ دقیقه در فر بگذارید.

9. بعد از پخت حداقل برای نیم ساعت صبر کنید تا کیک برنج در قالب خنک شود(هرگز کیک را سریعا خارج نکنید زیرا سبب شکستن کیک خواهید شد).

separator line

10. توپک گوشت گوسفندی

 توپک گوشت گوسفندی

گوشت قلقلی به سبک ایرانی که با رب انار وسبزی‌ تازه تهیه شده بسیار طعم دلپذیری داشته و دوستان و خانواد‌تان عاشق آن خواهند شد.

مواد مورد نیاز گوشت قلقلی به سبک ایرانی

گوشت قلقلی ۳۰-۲۵ عدد

گوشت چرخ کرده ۴۵۰ گرم

برنج پخته شده ۱/۲ فنجان

سیر ۴ حبه

برگ تازه نعناع ۱/۲ فنجان

پیاز بزرگ ۱ عدد (سرخ و طلایی)

پوست ۱ عدد لیمو

تخم مرغ ۱ عدد

فلفل سیاه ۱ قاشق چای خوری

نمک ۲ قاشق چای خوری

روغن زیتون ۲ قاش چای خوری

سس

رب گوجه فرنگی ۱/۲ فنجان

نعناع خشک شده ۱ قاشق چای خوری

دارچین ۱/۲ قاشق چای خوری

زردچوبه ۱/۲ قاشق چای خوری

آب گوشت ۳ فنجان( آب مرغ یا آب جوش)

آب لیمو تازه ۱ عدد

رب انار ۲ قاشق غذا خوری

نمک و فلفل

طرز تهیه گوشت قلقلی به سبک ایرانی

1. در یک پردازنده غذا برنج، سیر رنده شده، نعناع و نصف پیاز سرخ شده را میکس کرده تا به هم بچسبد.

2. در یک کاسه بزرگ، مخلوط برنج و سیر را با گوشت چرخکرده، تخم مرغ، پوست لیمو و نمک-فلفل مخلوط نمایید.

3. به خوبی ورز دهید تا کملا به هم بچسبد.یک قاشق غذاخوری از مواد را برداشته و به شکل توپ در آورده و در روغن از هر طرف به مدت ۶ دقیقه تفت دهید.

4. توپک های گوشتی را روی کاغذ پخت گذاشته تا روغن اضافی آن گرفته شود.

5. در ظرف دوم روغن زیتون و پیاز، رب انار، رب گوجه فرنگی، سبزیجات تازه و ادویجات را افزوده و برای ۱ دقیقه هم بزنید.با نمک و فلفل سس را مزه دار نمایید.

6. گوشت ها را به ترتیب در ظرف گذاشته و آب گوشت را افزوده و به مدت ۳۰ دقیقه بپزید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا