جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
آموزش و نحوه جرم گیری ماشین ظرفشویی_657767bf8245b.jpeg
آموزش و نحوه جرم گیری ماشین ظرفشویی_657767bf8245b.jpeg

آموزش و نحوه جرم گیری ماشین ظرفشویی

سرفصل های این مقاله

نحوه تمیز کردن و جرم گیری ماشین ظرفشویی

به گزارش دلگرم : جرم گیری لوازم خانگی از جمله کارهایی است که به دلیل خستگی، کم حوصلگی، یا نداشتن تخصص معمولاً از قلم می افتد و به نوعی فراموش می شود. اما قطعاً به مرور زمان در صورتیکه این کار را انجام نداده باشید، با روند کند و البته بازدهی پایین دستگاهتان مواجه خواهید شد. برای مثال اگر مدت کوتاهی مسواک نزنید، و یا از جرم گیری کردن دندانهایتان خودداری کنید، متوجه جرم های فراوان ناشی از خوردن مواد غذایی بر روی دندان و یا لابلای آنها می شوید و حتی گاهی به دلیل پوسیدگی، کارتان به پر کردن دندان می رسد.

ماشین ظرفشویی نیز همین حکم را دارد. اگر جرم گیری آن را مورد توجه قرار ندهید، در آینده ای نه چندان دور برایتان مشکل ساز می شود. بالاخره ماشین ظرفشویی یکی از پرکاربردترین لوازم خانگی ست که بصورت فردی و یا گروهی مورد استفاده قرار می گیرد و آنچه این دستگاه حیاتی را با تهدید مواجه می کند، جرم ناشی از شست و شوی ظروف در دفعات متوالی می باشد. استفاده نکردن از آن غیر ممکن است و از دست دادن آن نیز چیزی نیست که شما آن را طلب کنید پس بهترین راه یادگیری سرویس کردن و جرم گیری ماشین ظرفشویی است.

نباید فراموش کنیم که تنها خرید اصولی و حرفه ای ماشین ظرفشویی ملاک نیست، بلکه چگونگی تمیزکاری و نگهداری اصولی از آن است که از اهمیت بیشتری برخوردار است در غیر این صورت ظرف مدت زمان کوتاهی از استفاده از ماشین ظرفشویی، ناچار به خرید دستگاه دیگری می شوید. چگونگی جرم گیری ماشین ظرفشویی با کمترین هزینه و امکانات، یکی از مهمترین شیوه های نگهداری اصولی است که لازم است این عمل را به شکل اصولی نیز یاد بگیریم.
تمیزکاری صحیح و در مواردی تعمیرات آن ها نیز دغدغه ای بزرگ تر است که افراد زیادی را با این مشکل روبه رو می سازد. استفاده مستمر از دستگاه و شستن ظروف در مراحل مختلف، همیشه نتیجه دلخواهمان را در بر ندارد.گاهی بوی نامطبوعی از ماشین ظرفشویی به مشاممان می رسد که انتظارش را نداریم و یا گاهی ظرف ها آنطور که لازم است، شسته نشده است.شک نکنید که به اندازه کافی در دستگاه رسوب جمع شده است و وقت جرم گیری ماشین ظرفشویی فرا رسیده است. در این حالت اگر خودتان می توانید بصورت اصولی کار را انجام دهید، خیالتان راحت است.

جرم گیری ماشین ظرفشویی

هر چند وقت یکبار جرم گیری ظرفشویی را انجام دهیم؟

در هنگام استفاده از ماشین ظرفشویی، این دستگاه کاربردی با خرده مواد غذایی، مواد شوینده و آهک در ارتباط است. در طول هفته و یا ماه این فرآیند شستشو بارها و بارها تکرار می شود.بدون شک در مسیرهای ورودی و خروجی با حجم انبوهی از این مواد پر می شوند و لازم است جرم گیری کاملی صورت گیرد.
به اعتقاد کارشناسان عمل جرم گیری با توجه به منطقه محل سکونت شما و میزان سختی می بایست هر چهار تا شش هفته صورت گیرد تا هم ماشین ظرفشویی تمیز شود و هم پره های و سوراخ های آن گرفته نشود.ضمنا راه فاضلاب هم بایستی با جرم گیر باز و صاف شود و در نتیجه عمر ماشین ظرفشویی و کارایی آن افزایش یابد. در واقع ذرات مواد غذایی، ذرات صابون و آهک انباشته شده در نقاط مختلف ظرفشویی است که در هنگام جرم گیری ماشین ظرفشویی از بین می روند.

برای جرم گیری ماشین ظرفشویی از کجا شروع کنیم؟

دفترچه راهنما را مطالعه کنید.مطمئن شوید دستگاه خاموش است و قطعات را با دقت باز کنید.همانطور که می دانید، انجام هر کارِ اصولی، مستلزم مطالعه دفترچه راهنمای مربوط به آن دستگاه است. این مهم در خصوص جرم گیری ماشین ظرفشویی نیز صدق می کند.پس لازم است پیش از انجام هر کاری، با مطالعه دفترچه راهنمایش، با چم و خم کار آشنا شوید.
پس از آن دمای آب را برای تمیز کردن دستگاه، بررسی نمایید.در صورتی که آب به اندازه کافی، گرم باشد، می توان جرم ها و رسوب ها را براحتی از دستگاه جدا کرد. البته بعد از حصول اطمینان از خاموش بودن دستگاه و خروج سیم از پریز برق، می بایست قطعات دستگاه را مانند فیلتر ماشین ظرفشویی بر اساس آنچه در دفترچه راهنما گفته شده، با دقت باز کنید و بشویید. فراموش نکنید فیلتر، از جمله قطعاتی ست که چربی و مواد اضافی را به خود جذب می کند.

جرمگیری لاستیک ( واشر ) ماشین ظرفشویی

ناگفته نماند که واشر نیز به دلیل داشتن ارتباط مستقیم با آب، یکی از قطعات حساس و در معرض آلودگی می باشد و در این بخش از جرم گیری ماشین ظرفشویی، سرکه می تواند راهگشا باشد. برای جرم گیری لاستیک ( واشر ) ماشین ظرفشویی، یک دستمال تمیز آغشته به سرکه را روی تمام قسمت های واشر بکشید و برای قسمت های کوچک و باریکتر واشر که امکان استفاده از دستمال مرطوب نیست، می توان از جسم کوچکتری استفاده کرد.

جرم گیری محفظه های داخلی ماشین ظرفشویی

بعد از این مرحله نوبت به بررسی محفظه های داخلی ماشین ظرفشویی می رسد، اگر در حین بررسی متوجه وجود جرم در نواحی محفظه آن شدید، با کمک آب (با دمای مناسب) و یا شوینده های سازگار با دستگاهتان جرم گیری ماشین ظرفشویی تان را آغاز و جرم ها را از بین ببرید. یکی از نکات مهم و اصولی در جرم گیری محفظه های داخلی ماشین ظرفشویی، این است که به منظور جلوگیری از سوختن قطعات داخلی، مانع نفوذ آب به برد و دیگر قطعات الکترونیکی ماشین ظرفشویی شویم چرا که پس از سوختن قطعات اصلی، ظرفشویی عملاً کارایی خود را از دست خواهد داد.

جرم گیری سبد های ماشین ظرفشویی

حالا نوبت سبدهایی است که از قبل از دستگاه خارج کرده اید. جرم های موجود در این قسمت تنها با کمک آب گرم قابل حل نیست بلکه به دلیل حالت شبکه ای سبدها می بایست آنها را با کمک فرچه و یا برسی بصورت رفت و برگشت های پیاپی از جرم و چربی، پاک کنید. پس از آبکشی متوجه حجم زیاد جرم های پاک شده از سطح و براق شدن سبدها خواهید شد.پس از آن دریچه ها را باز بگذارید و اجازه دهید هم محفظه داخلی دستگاه و هم قطعات شسته شده خشک شوند و تا حصول اطمینان از خشک شدن تمام اجزا، از روشن کردن آن خودداری کنید.

چگونه ماشین ظرفشویی را تمیز کنیم؟

جرم گیری ماشین ظرفشویی با جوش شیرین و سرکه

قطعاً در خصوص کاربرد سرکه در تمیز نگه داشتن ظروف فلزی و یا دیگر وسایل مطالبی شنیده اید. بله این موضوع صحت دارد چرا که شما می توانید با ریختن مقداری سرکه و آب به ظرفشویی و شستشو با آب گرم، چربی، ذرات غذا و مواد شوینده ای را که به محفظه دستگاه چسبیده، از بین ببرید؛ اما از ترکیب جوش شیرین و سرکه محلول قوی تری بدست می آید که قادر است ضمن از بین بردن بوی نامطبوع دستگاه، باعث جرم گیری فوری ماشین ظرفشویی شود. این عمل را بسته به میزان استفاده از دستگاه می توانید یک نوبت در طول ماه انجام دهید.

قرص جرم گیر ماشین ظرفشویی

معمولاً در دفترچه راهنمای هر دستگاه های ظرفشویی و لباسشویی به نوع استفاده از شوینده های سازگار با دستگاه اشاره می شود، چنانچه غیر از این استفاده شود، مرغوب نبودن پودرهای شوینده، موجب بروز مشکلاتی نظیر انباشت رسوب در دستگاه می شود که همین موضوع، بوی بدی را تولید می کند، یکی از آسانترین راه ها استفاده از قرص جرمگیر ماشین ظرفشویی است. مدت زمان جرم گیری ماشین ظرفشویی با استفاده از قرص جرمگیر بسیار کوتاه و در عین حال آسان خواهد بود. استفاده از جرمگیرها بسیار ساده است به همین دلیل بسیار مشتری پسند هستند، استفاده از آنها بصورت منظم علاوه بر اینکه سختی آب را از بین می برد، در بالا بردن عمر ماشین ظرفشویی نقش بسزایی دارند. همچنین در تمیز کردن قطعات دستگاه ماشین ظرفشویی و از بین بردن جرم ها، رسوبات آهکی و بقایای مواد شوینده کمک بزرگی هستند.
با استفاده از آنها از شر بوی نامطبوع حاصل از وجود جرم در ظرفشویی خلاص می شویم و مهمتر از آن در مصرف شوینده های ظرفشویی و مصرف برق صرفه جویی می کنند و در نتیجه ظروف تمیزی را در اختیار شما قرار می دهند.

نحوه استفاده از قرص جرم گیر برای جرمگیری ماشین ظرفشویی، به شرح زیر میباشد:

  1. ظرفشویی را از ظروف خالی نمایید.
  2. از هیچ ماده شوینده ای استفاده ننمایید.
  3. قرص جرم گیر ظرفشویی را از بسته خارج نمایید.
  4. قرص را در کف ظرفشویی بی اندازید.
  5. برنامه اتو را فعال نمایید.
  6. بعد از یک فرایند شستشو به صورت کامل، ظرفشویی شما جرمگیری میشود.

چند راهکار برای جرمگیری ماشین ظرفشویی

نحوه استفاده از پودر جرم گیر برای جرمگیری ماشین ظرفشویی، به شرح زیر است:

  1. ابتدا ظرف ها را از ظرفشویی خارج نمایید.
  2. برای جرمگیری از هیچ ماده شوینده، استفاده ننمایید.
  3. پودر جرم گیر را داخل جای قرص یا کف ظرفشویی بریزید.
  4. یک برنامه اتو را شروع نمایید.
  5. بعد از یک فرایند شستشو، ظرفشویی شما جرم گیری میشود.

کدام بهتر است؟ قرص جرمگیر، پودر جرم گیر ژل یا پودر ماشین ظرفشویی

شاید در نگاه اول متوجه تفاوت این شوینده ها نباشید اما آنها تفاوت چشمگیری با هم دارند. قرص ها از نصف ژل درست شده اند و در قطعات کوچکی متشکل از پودر مشاهده می شوند. از آنجا که شوینده کافی از خود آزاد می کنند، باعث تولید کف زیادی می شوند و علاوه بر اینکه شوینده هستند، با وجود مواد افزودنی عمل شستشو را با کیفیت بهتری انجام می دهند.پودر جرمگیر نیز به بهترین شکل، عمل جرم گیری ماشین ظرفشویی را انجام می دهد.
این پودر بسیار مقرون به صرفه می باشد و در شرایط سخت اقتصادی همراه شما خواهد بود. با کمک پودر جرمگیر، جرم گیری کامل دیگ ماشین ظرفشویی، جرم گیری المنت ظرفشویی، جرم گیری لوله های این دستگاه به راحتی انجام می شود و اما ژل ماشین ظرفشویی که مشابه مایع ظرفشویی است و قیمتی مابین قرص و پودر شستشو دارد. برای مصارف خانگی در اولویت قرار می گیرند و در مقایسه با پودر، آهسته رها شدن ژلها می تواند مقدار کافی شوینده را نسبت به ظروف و مرحله شستشو کنترل کند. (قطعاً حالا می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید)

نکات:

  1. جرمگیر از نوع قرص، پودر و ژل در بازار یافت میشود.
  2. پودر شستشو با پودر جرمگیر متفاوت است.
  3. مایع جلادهنده با ژل جرمگیری متفاوت است.
  4. قرص ظرفشویی با قرص جرمگیر متفاوت است.
  5. پودر یا قرص جرم گیر تفاوتی در فرایند جرمگیری ندارند.

حتماً بخوانید:

روش های نگهداری ماشین ظرفشویی برای جلوگیری از جرم گرفتگی

استفاده از جرم‌گیر را در برنامه خود داشته باشد چرا که هرگونه جرمی را از بخش‌های مختلف دستگاه از بین می برد.فیلترهای ماشین ظرفشویی مثل قلبی در بدن انسان است و تمیز کردن آن‌ها می‌تواند در طول عمر ماشین ظرفشویی شما مثمر ثمر باشد پس بصورت ماهانه، حتماً یک‌بار هم شده، فیلتر دستگاه خود را تمیز کنید.
حتماً ظروفی که درون ماشین ظرفشویی قرار می‌دهید، باید تمیز باشند. پس دقت را داشته باشید که ظروف را ابتدا تمیز کرده و سپس آن‌ها را درون ماشین ظرفشویی قرار دهید که این امر در کاهش رسوب گیری و جرم گیری ماشین ظرفشویی کمک شایانی می کند.

شوینده های مناسب و سازگار با ماشین ظرفشوییتان انتخاب کنید چرا که استفاده از شوینده های ظرفشویی بی‌کیفیت درگذر زمان نیز خواهد توانست اثرات بدی را روی ماشین ظرفشویی شما بگذارد و جرم گیری ماشین ظرفشویی را دچار خلل می کند، پس سعی کنید که از بهترین کیفیت استفاده نمایید.تمیز کردن ظرفشویی، تمیز کردن فیلتر کف و پاک کردن مواد غذایی از ظروف، قبل از شستشو؛ شما را کمتر نیازمند جرم گیری مینماید.
قبل از جرم گیری، ظروف را از دستگاه خالی نمایید و از هیپ مواد شوینده ای استفاده ننمایید. زمان جرم گیری ظرفشویی، بسته به استفاده شما از این دستگاه، متغیر میباشد.جرم گیری ماشین ظرفشویی به فرایند بهتر شستشو و حفظ کیفیت دستگاه کمک شایانی میکند. هنگام جرمگیری ظرفشویی به اجزای داخلی و لاستیک توجه نمایید.

اگر از مقاله بالا لذت بردید، پس به مطالب زیر هم سر بزنید:

اشتراک گذاری: