دسته‌بندی نشده

آموزش مرحله به مرحله چاپ عکس روی شمع

چگونه روی شمع عکس / تصویر چاپ کنیم ؟

چند وقتی هست که چاپ کردن عکس روی شمع و لیوان طرفداران زیادی پیدا کرده و میتونه یه هدیه جذاب برای دیگران باشه، اگر بتونیم این کار رو خودمون توی خونه انجام بدیم هم ارزشش بیشتره هم اینکه با کمترین هزینه میتونیم وسیله ای که میخوایم رو درست کنیم، در این مطلب آموزش چاپ عکس روی شمع رو براتون میذارم امیدوارم با درست کردنش ازش لذت ببرید.

وسایل مورد نیاز برای چاپ عکس روی شمع

شمع استوانه ای
عکس
کاغذ روغنی
سشوار
قیچی

مراحل چاپ عکس روی شمع

  1. عکس رو روی کاغذ چاپ میکنیم و بعد دور تا دورش رو با قیچی برش میزنیم.
  2. عکس رو روی شمع میذاریم و کاغذ روغنی رو دور شمع میپیچیم و محکم میگیریم که عکس تکون نخوره.
  3. سشوار رو مستقیم روی شمع میگیریم ممکنه بر اثر حرارت سشوار شمع یه کم آب بشه برای همین بهتره زیر دستتون سینی یا پارچه بذارین.
  4. بعد از 5-6 دقیقه حرارت دادن دستمون رو چند بار روی عکس میکشیم تا عکس کامل به شمع بچسبه دوباره چند دقیقه ای حرارت میدیم و بعد آروم و با احتیاط کاغذ روغنی رو از روی عکس برمیداریم، شمعی که با تصویر دلخواهمون تزیین کردیم آماده شده… اگه دوست داشتید ایده های دیگه ای در ساخت شمع ببینید میتونید به این لینک مراجعه کنید.

چاپ عکس روی شمع

استفاده از شمع به بیش از ۵۰۰۰ سال پیش باز می‌گردد زمانی که انسانها از آن برای روشنایی و تزیین جشن‌ها و مراسمات خود بهره می‌جستند. اسناد تاریخی از ساخت نخستین شمع‌ها، از طریق خیساندن مغزنی در چربی آب شده حیوانات، توسط مصریان باستان خبر داده‌اند. البته این شمع‌ها مانند شمع‌های امروزی فتیله نداشتند.

استفاده از شمع‌های فتیله دار توسط مصریان به ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد باز می‌گردد اما رومیان باستان قبل از این زمان، اقدام به ساخت شمع‌های فتیله دار کرده بودند آنها پاپیروس رول شده را چندین بار در پیه نهنگ یا موم عسل فرو می بردند و از شمع‌های تولید شده، در روشنایی خانه‌ها، راهنمایی مسافران در شب و مراسمات مذهبی استفاده می نمودند.

طبق این یافته‌ها شمع‌های فتیله‌دار اولیه، با استفاده از موم بدست آمده از گیاهان ساخته می‌شدند. گفته می‌شود چینی‌ها برای ساخت نخستین شمع‌ها از لوله‌های کاغذی قالب‌گیری شده و نیز الیاف گیاه برنج به عنوان فتیله استفاده می کردند. در ژاپن شمع با استفاده از صمغ بدست آمده از درختان ساخته می شده و در هند موم شمع را از جوشاندن میوه درخت دارچین بدست می آوردند.

با تشکر از همراهی شما عزیزان با مجله اینترنتی دلگرم:
چاپ عکس روی شمع را به شما عزیزان آموزش دادیم . امیدواریم از این آموزش استفاده کافی را برده و نظرات خود را برای ما ارسال نمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا