دسته‌بندی نشده

آموزش مرحله به مرحله فارسی کردن مرورگر کروم (Google chrome)

گوگل کروم یک مرورگر وب چند پلتفرمی است که توسط گوگل توسعه یافته است. اولین بار در سال ۲۰۰۸ برای مایکروسافت ویندوز با اجزای نرم افزار رایگان اپل وب کیت و موزیلا فایرفاکس ساخته شد. بعداً به لینوکس ، مک او اس، آی او اس و اندروید منتقل شد، جایی که مرورگر پیش فرض در سیستم عامل است. مرورگر همچنین جزء اصلی سیستم عامل کروم است ، جایی که به عنوان بستری برای برنامه های وب عمل می کند.

نحوه فارسی کردن مرورگر کروم Google chrome

برای فارسی کردن مرورگر Google chrome” ” کافیست وارد “setting” بخش مرورگر شوید، یعنی در سمت چپ نوار آدرس بر روی گزینه “control customize and” که با سه خط موازی قابل رویت است کلیک نمایید.

پس از این که صفحه تنظیمات باز شد، بر روی گزینه ی “”setting در سمت چپ صفحه کلیک نمایید .سپس بر روی گزینه ی “Show “advanced settings… (پایین صفحه) کلیک نمایید.

نحوه فارسی کردن مرورگر کروم Google chrome

در واقع با اینکار شما تنظیمات پیشرفته را باز می نمایید و حالا قسمت مربوط به Languages”” راپیدا کرده و بر روی گزینه ی “Languages and input setting ” کلیک نمایید تا بخش زبان ها باز شود.

نحوه فارسی کردن مرورگر کروم Google chrome

کافیست از پایین پنجره بر روی “”add کلیک نمایید و در لیست به دنبال زبان”Persian” بگردید و “ok” نمایید تا زبان فارسی به لیست اضافه شود.

حال کافیست از سمت راست گزینه ی Display Google chrome in this language انتخاب کنید.

نحوه فارسی کردن مرورگر کروم Google chrome

حالا پیغامی مبنی بر این که “نرم افزار را ببنید و دوباره اجرا کنید ” نمایش داده می شود تا زبان فارسی نصب شود.

کافیست دکمه ی “Done” را زده و نرم افزار را ببندید و دوباره اجرا نمایید تا “Google chrome” فارسی شود.

برای بازگرداندن به وضعیت قبلی یعنی به زبان انگلیسی همین مراحل را انجام دهید فقط زبان انگلیسی را بجای فارسی انتخاب نمایید.

نحوه تغییر زبان گوگل کروم در سیستم عامل ios (آیفون و آیپد)

تغییر زبان منوی مرورگر در ios بصورت جداگانه ممکن نیست و برای این کار باید زبان اصلی دستگاه را تغییر دهید. نکته قابل توجه این است که در ios امکان استفاده از زبان فارسی وجود ندارد. برای تغییر کلی زبان دستگاه، روی نماد چرخ دنده (تنظیمات setting) ضربه بزنید >> به قسمت عمومی (general) >> زبان و منطقه (language and region) زبان آیفون ویا آیپد بروید. در این قسمت زبان مورد علاقه خود را انتخاب کنید سپس از شما سوال می شود که آیا مایل به تغییر زبان کل تلفن می باشید در این مرحله گزینه خیر را انتخاب کنید. حال، مرورگر گوگل کروم را باز کنید و به سایتی بروید که قابلیت بارگیری با چند زبان را داشته باشد.

در پایین صفحه می توانید زبان مورد علاقه برای ترجمه سایت را انتخاب کنید. اگر در حال خواندن متنی از سایت انگلیسی زبان هستید گوگل از شما سوال می کند که آیا می خواهید که این سایت را به زبان دیگری بخوانید؟ حال دوباره مرورگر خود را باز کنید برای استفاده از زبان دوم روی تنظیمات ضربه زده و سپس زبانهای بیشتر (more languages) را انتخاب کنید.

اگر مرورگر، ترجمه را نشان نداد صفحه را مجدداً بارگیری کنید. در صورتیکه باز هم ترجمه مشاهده نشد ممکن است سایت مورد نظر از این زبان پشتیبانی نکند؛ با انتخاب گزینه بیشتر (more) و سپس گزینه ترجمه (translate) به صورت دستی درخواست ترجمه کنید.

نحوه تغییر زبان گوگل کروم در سیستم عامل اندروید

روند تغییر زبان مرورگر کروم در سیستم عامل اندروید نسبت به سیستم عاملهای دیگر موبایل، ساده تر است. برای استفاده مرورگر با زبان دیگر در اندروید، باید وارد قسمت تنظیمات مرورگر شوید (با زدن گزینه سه نقطه در گوشه بالای صفحه گزینه تنظیمات نمایان می شود).

وارد تنظیمات شده و گزینه زبان ها (languages) را انتخاب کنید.

در این مرحله گزینه افزودن زبان (Add languages) را بزنید و زبان مورد نظر را در میان زبان های نمایش داده شده انتخاب کنید.

پس از آن که زبان مورد نظر به زبان های پیش فرض اضافه شد، در این قسمت در کنار زبان مورد نظر گزینه سه نقطه را زده و قسمت پیشنهاد برای ترجمه (offer to translate) را تایید کنید.

در پایان نیز از قسمت پایین زبان‌ها، گزینه پیشنهاد ترجمه صفحات با زبان‌های دیگر (offer to translate pages in other languages) را روشن کنید.

البته قابل ذکر است که با انتخاب زبان فارسی به عنوان زبان اصلی دستگاه، منوی آن از چپ به راست تغییر مکان داده و مانند کتابهای فارسی زبان، به صورت راست چین می شود.

همچنین در مرورگر گوگل کروم می توانید به زبان های مختلف به ترتیب اولویت دهید و با این کار قبل از ارائه صفحات وب، نمایش صفحه با زبان دلخواه انجام می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا