جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
آموزش دستور پخت و طرز تهیه خورش توت فرنگی خوشمزه و مجلسی_657892c4c05db.jpeg
آموزش دستور پخت و طرز تهیه خورش توت فرنگی خوشمزه و مجلسی_657892c4c05db.jpeg

آموزش دستور پخت و طرز تهیه خورش توت فرنگی خوشمزه و مجلسی

سرفصل های این مقاله

مواد لازم خورش توت فرنگی

فیله مرغ ۳۰۰ گرم
پیاز ۲ عدد
سس باربیکیو ۶ تا ۷ قاشق غذاخوری
شکر قهوه ای ۲ قاشق غذاخوری
آبلیمو ۲ قاشق غذاخوری
آب جوش ½ لیوان
عسل ۲ قاشق غذاخوری
توت فرنگی ۱ و نیم لیوان
نمک، فلفل سیاه، پودر پاپریکا و زردچوبه به مقدار کافی
زعفران دم کرده ۳ قاشق غذاخوری

خورش توت فرنگی

طرز تهیه خورش توت فرنگی

برای تهیه خورش توت فرنگی خوشمزه ابتدای کار درون یک کاسه مناسب مرغ را به همراه نمک، فلفل سیاه، پودر پاپریکا و زردچوبه اضافه می کنیم. در ادامه مرغ را ماساژ می دهیم تا به طور کامل مزه دار شد.
حالا پوست پیاز را جدا می کنیم و به صورت خلالی نازک خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن به تابه اضافه می کنیم، سپس بلافاصله پیاز را درون تابه اضافه می کنیم.
در این مرحله پیاز را تفت می دهیم تا کاملا سرخ و طلایی شود. در ادامه درون یک تابه مناسب مقداری روغن اضافه می کنیم و فیله مرغ مزه دار شده را به همراه زعفران درون تابه اضافه می کنیم و به طور کامل سرخ می کنیم.

طرز تهیه خورش توت فرنگی

حالا سس خورش را آماده می کنیم. برای این منظور درون یک کاسه مناسب سس باربیکیو، شکر قهوه ای، آبلیمو، عسل، نمک و فلفل سیاه را اضافه می کنیم، سپس خوب مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود.

حتماً بخوانید:

در این مرحله سس را به پیاز سرخ شده اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم، سپس فیله های مرغ سرخ شده را به همراه آب جوش به خورش اضافه می کنیم و اجازه می دهیم خورش به مدت ۳۰ دقیقه بپزد.
حالا توت فرنگی را می شوییم و به صورت ورقه ای برش می زنیم، سپس ۲۰ دقیقه آخر پخت توت فرنگی را اضافه می کنیم و اجازه می دهیم خورش جا بیوفتد و مزه ها با هم ترکیب شوند. در آخر خورش توت فرنگی را با پلو سرو کنید. نوش جان.

اگر از مقاله بالا لذت بردید، پس به مطالب زیر هم سر بزنید:

اشتراک گذاری: