دسته‌بندی نشده

آموزش تک چرخ با دوچرخه به راحت ترین روش

آموزش تک چرخ با دوچرخه یکی از پرطرفدارترین ترفندهای دوچرخه سواریست اما اگر تعادل خود را درست نداشته باشید ، میتواند یکی از خطرناکتربن ترفندهای این بازی باشد . اگر شما هم مانند دیگر کاربران مایل به آمورش تک چرخ با دوچرخه هستید تا انتها با ما همراه باشید .

صندلی خود را در حالت میانی قرار دهید.

یکی از بزرگترین مشکلات هنگام تلاش برای تک چرخ زدن تعادل بیش از حد و عقب افتادن از دوچرخه است. صندلی خود را طوری تنظیم کنید که در ارتفاع متوسط ​​یا در موقعیت میانی باشد ، تا به شما کمک کند مرکز تعادل خود را تنظیم کرده و ترفند را راحت تر کنید. همانطور که در کشیدن یک چرخ به بالا بیشتر تمرین می کنید ، می توانید ارتفاع صندلی را بر روی هر آنچه می خواهید تنظیم کنید.

به خاطر داشته باشید که این ممکن است مرکز ثقل شما را تغییر دهد و به این معنی است که شما باید نحوه تعادل دوچرخه خود را دوباره بیاموزید.

تک چرخ زدن با دوچرخه / آموزش تک چرخ با دوچرخه

تا جایی که می توانید دنده های خود را پایین بیاورید.

هنگامی که برای اولین بار یاد می گیرید چگونه تک چرخ را انجام دهید ، نیازی نیست که خیلی سریع پیش بروید. در حقیقت ، اگر به آرامی پیش بروید ، انجام اولین تک چرخ بسیار آسان خواهد بود. برای تمرین، دنده های خود را روی دنده کم تنظیم کنید ، بین ۱-۱ تا ۱-۳٫ مانند ارتفاع صندلی ، هر زمان که بخواهید می توانید دنده را تنظیم کنید.

فارغ از اینکه از چه دنده ای استفاده می کنید باید بتوانید تک چرخ را انجام دهید. اگرچه یادگیری با دنده پایین بسیار راحت تر است.

تک چرخ زدن با دوچرخه / آموزش تک چرخ با دوچرخه

یک منطقه بزرگ پیدا کنید تا بتوانید تمرین کنید.

اگر بتوانید فضای بزرگی برای تمرین پیدا کنید ، جمع کردن دوچرخه و چرخاندن آن بسیار راحت تر خواهد بود. به یک پارک محلی یا یک زمین بزرگ بروید تا بتوانید بدون نیاز به تمرکز زیاد ، تک چرخ زدن را تمرین کنید. پارک های محلی بسیار عالی خواهند بود زیرا هم بزرگ و هم علفی هستند ، این بدان معناست که اگر از روی دوچرخه سقوط کنید احتمال آسیب دیدن شما کم خواهد بود.

اگر پارک بزرگی در این نزدیکی ندارید ، می توانید در پیاده رو خالی ، جاده ای بسیار ساکت یا هرجای دیگری که بتوانید با خیال راحت دوچرخه سواری کنید تمرین کنید. اگر می توانید، با چرخ خود روی یک سربالایی بسیار ملایم تمرین کنید. خم شدن به عقب و متعادل نگه داشتن چرخ باعث طبیعی تر شدن آن می شود.

تک چرخ زدن با دوچرخه / آموزش تک چرخ با دوچرخه

دوچرخه سواری را با سرعت پایین تا متوسط ​​شروع کنید.

سوار دوچرخه خود شوید و شروع به رکاب زدن کنید تا کمی سرعت ایجاد کنید. شما باید چیزی را کمی بالاتر از سرعت پیاده روی هدف خود قرار دهید ، که به شما سرعت کافی را می دهد تا بدون سرعت زیاد تک چرخ را بیرون بیاورید. هنگامی که اعتماد به نفس بیشتری پیدا کردید، می توانید هنگام عبور با سرعت بیشتر، تک چرخ را شروع کنید. با تمرین ، آهسته شروع کنید و به تدریج سریعتر شوید.

تک چرخ زدن با دوچرخه / آموزش تک چرخ با دوچرخه

پدال را با پای خود در وضعیت ساعت ۲ نگه دارید.

همانطور که دوچرخه سواری می کنید ، بدانید که پای غالب یا قوی شما چیست. آن پا را دور بزنید تا چرخش پدال در موقعیت ۲ ساعت قرار بگیرد تا بتوانید به راحتی روی آن پدال فشار دهید تا سریع شتاب بگیرد. اگر نمی دانید پای غالب شما کدام است ، سعی کنید با هر پا چند چرخ چرخدار هدایت کنید و ببینید از کدام طریق طبیعی تر احساس می کنید.

پای غالب شما پایی است که وقتی احساس می کنید روی زمین افتاده اید، جلو می آورید. در حالی که صاف ایستاده اید، شخصی را وادار کنید که یک ضربه سبک به شما بزند و ببیند کدام پا را جلو می آورید تا جلوی خود را بگیرد.

تک چرخ زدن با دوچرخه / آموزش تک چرخ با دوچرخه

به شدت روی پدال فشار داده و به عقب خم شوید.

از پای غالب خود برای پایین آوردن فشار روی پدال استفاده کنید ، به سرعت دوچرخه را شتاب دهید و چرخ جلو را کمی بلند کنید. در حین انجام این کار، دستگیره را بگیرید و به عقب خم شوید تا قسمت جلوی دوچرخه را از زمین بیرون بکشید. پس از انجام این کار ، اولین تک چرخ خود را انجام داده اید! در ابتدا با تک چرخ های کوچک شروع کنید و به آرامی سعی کنید چرخ جلو را از سطح زمین بالاتر و بالاتر بیاورید زیرا درک بهتری از تعادل دوچرخه خود پیدا می کنید.

اگر احساس کردید که به عقب می افتید، ترمز عقب را بکشید. با این کار حرکت چرخ عقب متوقف می شود و شما را با اطمینان روی چرخ جلو می اندازد.

تک چرخ زدن با دوچرخه / آموزش تک چرخ با دوچرخه

وزن خود را کمی تغییر دهید تا نقطه تعادل خود را پیدا کنید.

هنگامی که دوچرخه را از زمین بلند کردید ، شروع به جابجایی وزن خود به جلو و عقب بر روی دوچرخه کنید تا یک تعادل پیدا کنید. ممکن است زمان طولانی طول بکشد تا بهترین وضعیت برای حفظ چرخ دنده خود را در آن قرار دهید. این کار را ادامه دهید و سرانجام آن را درست خواهید فهمید و می توانید تک چرخ را برای مدت بیشتری نگه دارید. اگر احساس کردید که به عقب افتاده اید ، روی ترمز عقب ضربه بزنید تا کمی به جلو خم شود.

اگر شروع به افتادن به جلو کردید ، کمی سریعتر پدال بزنید تا شتاب بیشتری به دست آورید و کمی به عقب متمایل شوید. به خاطر داشته باشید که شما همچنین باید تعادل خود را در کنار هم حفظ کنید. سعی کنید وزن خود را در وسط دوچرخه متمرکز نگه دارید تا از واژگونی خود جلوگیری کنید. اگر احساس کردید که به یک طرف متمایل هستید ، کمی وزن خود را به سمت دیگر تغییر دهید یا دسته فرمان را به سمت دیگر بچرخانید.

تک چرخ زدن با دوچرخه / آموزش تک چرخ با دوچرخه

روی ترمزهای عقب ضربه بزنید و چرخ جلو را صاف کنید تا چرخ فرود بیاید.

هنگامی که شروع به از دست دادن تعادل می کنید، احساس میکنید که زمین در حال بالا آمدن است ، یا فقط می خواهید متوقف شوید ، شکست های عقب را نگه دارید تا تک چرخ خود را خاتمه دهید. همانطور که انجام می دهید ، اطمینان حاصل کنید که چرخ جلوی شما با بقیه دوچرخه همسو است. اگر کمی انحراف داشته باشد یا رو به سمتی دیگر باشد ، چرخ جلو شما هنگام برخورد با زمین منحرف می شود و ممکن است به زمین بیفتید.

سعی کنید خیلی سخت روی چرخ جلو ننشینید. در حالی که سیستم تعلیق جلو مقداری از ضربه را مهار می کند ، شما نمی خواهید چرخ را تحت فشارهای غیرضروری قرار دهید.

منبع: delgarm.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا