دسته‌بندی نشده

آشنایی با کالری، ارزش غذایی و خواص لوبیا چشم بلبلی

همه چیز درمورد لوبیا چشم بلبلی (لوبیا عربی)

لوبیا چشم بلبلی با نام علمی Cowpea or black-eyed pea نوع خاصی از لوبیا است که ظاهری بیضی شکل و همچنین لکه‏ ای مشکی دارد. محبوبیت لوبیا چشم بلبلی به دلیل عطر، طعم و ارزش غذایی آن است.

لوبیا چشم بلبلی را با نام لوبیا عربی نیز می شناسند. این لوبیا دارای خواص بیشماری می باشد.

کالری و ارزش غذایی لوبیا چشم بلبلی

هر 100 گرم لوبیا چشم بلبلی دارای 100 کالری می باشد.

نوشته های مشابه
مقدار 100 گرم
کالری ۱۰۰
کربوهیدرات ۲۱ گرم
پروتئین ۸ گرم
فیبر غذایی ۷ گرم
سدیم ۴ میلی گرم
پتاسیم ۲۷۸ گرم
آهن ۱۳ درصد نیاز روزانه
ویتامین B6 5 درصد نیاز روزانه
منیزیم 13 درصد نیاز روزانه

بیشتر بخوانید:

کالری لوبیا چیتی : یک فنجان لوبیا چیتی چند کالری دارد ؟

کالری لوبیا سفید : 100 گرم لوبیا سفید چقدر کالری دارد ؟

خواص لوبیا عربی

خواص لوبیا چشم بلبلی (لوبیا عربی)

1. لوبیا چشم بلبلی سطح استاندارد کلسترول را حفظ می‌ کند

لوبیا چشم بلبلی می‌ تواند سطح کلسترول ما را به شکل قابل توجهی، پایین نگه دارد. این لوبیا، منبعی عالی از فیبر رژیمی حل شدنی و پروتئین است که نقش مهمی در کاهش میزان کلسترول بد موجود در پلاسمای خون، ایفا می‌ کنند. لوبیا چشم بلبلی، حاوی ترکیبات استروئیدی به نام فیتواسترول‌ نیز هست. این ترکیبات، در حفظ سطح استاندارد کلسترول در بدن بسیار موثرند.

2. لوبیا چشم بلبلی کلسترول خون را کنترل می‌ کند

شاخص گلیسمی لوبیا چشم بلبلی، نسبت به بسیاری از غذاهای دیگر پایین‌ تر است. تحقیقات متعددی ثابت کردند که رژیم غذایی با شاخص گلیسمی پایین، برای پروفایل لیپید خون بسیار مفید است. بنابراین، این لوبیا، از این راه هم کلسترول خون ما را کنترل می‌ کند.

3. لوبیا چشم بلبلی رادیکال‌ های آزاد را مهار می‌ کند

لوبیا چشم بلبلی، به ویژه نوع سفید شیری، قهوه‌ای روشن، سیاه و قرمز، سرشار از عوامل آنتی‌ اکسیدان است. ویتامین A و ویتامین C. بنابراین، مصرف این لوبیاها، می‌ تواند به ما کمک کند تا از رادیکال‌ های آزاد خطرناک خلاص شویم که این مسئله می‌تواند رشد سلول‌ های سرطانی را متوقف کند.

4. لوبیا چشم بلبلی سطح قند خون را تنظیم می‌ کند

لوبیا چشم بلبلی، به دلیل داشتن فیبر حل شدنی بالا، راهی عالی برای بیماران دیابتی است. این لوبیا می‌ تواند سطح قند خون ما را تنظیم کرده و ما را از دیابت نوع دوم دور نگه دارد.

5. لوبیا عربی دردهای قلبی عروقی را درمان می‌ کند

فلاونوئیدهای متابولیت‌ های ثانویه موجود در لوبیا چشم بلبلی، در درمان مشکلات متعدد قلبی عروقی نیز بسیار مفیدند. با افزودن این سبزیجات به رژیم غذایی معمول‌ تان، می‌ توانید خطر پیشرفت بسیاری از بیماری‌ های قلبی عروقی را به راحتی کاهش دهید.

6. لیگنین موجود در لوبیا چشم بلبلی، بیماری‌ های کشنده را مهار می‌ کند

ترکیب خوب دیگری که در لوبیا چشم بلبلی یافت می‌شود، لیگنین است. لیگنین، در اصل، گروهی از فیتواستروژن است که بسیاری از بیماری‌ های کشنده مانند سرطان (برخی انواع خاص)، سکته، پرفشاری خون، پوکی استخوان و غیره را مهار می‌ کنند.

بیشتر بخوانید:

کالری لوبیا قرمز : 100 گرم لوبیا قرمز چقدر کالری دارد ؟

100 گرم لپه چند کالری دارد ؟ راهکارهای سوزاندن این کالری

7. لوبیا چشم بلبلی برای کاهش وزن خوب است

لوبیا چشم بلبلی، لوبیایی کم‌ چرب و کم کالری است که برای کاهش وزن بسیار مفید است. سدیم موجود در این سبزیجات نیز بسیار پایین است. به علاوه، لوبیا چشم بلبلی، کاملا بدون کلسترول است. همه این‌ها، این لوبیا را به انتخاب تغذیه‌ ای عالی برای افراد دچار اضافه وزن تبدیل می‌کند تا بتوانند وزن اضافی را شکسته و لاغر شوند.

8. لوبیا چشم بلبلی مشکلات معده و پانکراس را درمان می‌ کند

غذاهای کمی می‌ توانند مانند لوبیا چشم بلبلی، با مشکلات مربوط به طحال، معده و پانکراس مبارزه کنند. لوبیا چشم بلبلی می‌ تواند این اعضاء را تقویت کرده و عملکرد آن ها را تسهیل کند. به علاوه، این نوع لوبیا می‌ تواند عملکرد روده را بهبود بخشد.

9. لوبیا چشم بلبلی مشکلات مربوط به ادرار و روده را درمان می‌ کند

لوبیا چشم بلبلی، در رفع مشکلات ادرار مانند سختی ادرار و احتباس ادراری، مفید است. لکوره یا ترشحات غیر طبیعی واژن را نیز می‌ توان با خوردن منظم لوبیا چشم بلبلی درمان کرد.

10. لوبیا چشم بلبلی سرشار از آنتی اکسیدان است

لوبیا چشم بلبلی حاوی آنتی اکسیدان‌های با کیفیتی است که کارشان خنثی کردن فعالیت رادیکال‌ های آزاد و جلوگیری از آسیب سلولی و آسیب دی‌.ان‌.ای است. این لوبیا را به رژیم غذایی روزمره‌ ی خود اضافه کنید تا تضمینی برای حفظ سلامتی‌ تان باشد.

11. لوبیا چشم بلبلی بدن را سم زدایی می‌ کند

گنجاندن لوبیا چشم بلبلی در رژیم غذایی روزانه‌ تان به شما کمک می‌ کند ترکیب‌ های سمی و رادیکال‌ های آزاد را از بدن‌ تان پاکسازی کنید. محتوای آنتی اکسیدان موجود در این نوع حبوبات به سم زدایی کل بدن و حفظ سلامت آن کمک می‌ کند.

12. لوبیا چشم بلبلی پروتئین‌ های لازم را فراهم می‌ آورد

لوبیا چشم بلبلی منبع پروتئین است. فقط ۱۰۰ گرم از این حبوبات حدود ۸ گرم پروتئین فراهم می‌آورد که به برآورده کردن ۱۶٪ نیاز روزانه‌ی پروتئین بدن کمک می‌ کند. بنابراین، مقدار کافی لوبیا چشم بلبلی را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا سلامت سلول‌ ها و بافت‌ های بدن را با مصرف پروتئین مناسب بهبود ببخشید.

13. لوبیا چشم بلبلی از خطر ابتلاء به کم خونی پیشگیری می‌ کند

لوبیا چشم بلبلی منبعی سرشار از آهن است که به پیشگیری از ابتلا به کم خونی و خستگی مفرط کمک می‌ کند. خوردن این حبوبات به طور منظم، تعداد هموگلوبین‌ ها را افزایش می‌ دهد، اکسیژن لازم برای تمام سلول‌ها، بافت، و ارگان‌های بدن را فراهم و از احساس ضعف کردن جلوگیری می‌ کند.

بیشتر بخوانید:

عدس چه مقدار کالری دارد ؟

تخمه چقدر کالری دارد ؟ خواص حیرت انگیز انواع تخمه

دانستنی های طلایی درمورد کالری انواع نان

بادمجان چقدر کالری دارد ؟ آیا برای مصرف در رژیم لاغری مناسب است ؟

کالری بادام چقدر است ؟ کالری حاصل از بادام را چگونه بسوزانیم ؟

همه چیز درمورد خرما و میزان کالری موجود در آن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا