دسته‌بندی نشده

آشنایی با هتل صخره‌ای در روستای باستانی کندوان

هتل کندوان

کندوان یکی از روستای‌های کهن ایران در دامنه رشته کوه سهند است. خانه‌های این روستا به شکل کندوی عسل در دل کوه ساخته شده‌اند.

هتل صخره‌ای کندوان

هتل کندوان

به نظر باستان‌شناس انگلیسی، دیوید روال، قدمت کندوان به دوران غارنشینی باز می‌گردد. معماری کندوان بر مهارت ایرانیان در دوران مادها گواهی دارد.

هتل کندوان

واژه کندوان از لفظ کندو آمده و به نوع معماری خانه‌ای این روستا بر‌می‌گردد. فرم اولیه این صخره‌های کله قندی بر اثر فوران آتش‌فشان کوه‌سهند ایجاد شده است.

هتل کندوان

زندگی ساکنان کندوان در قالب بافت قدیمی امری استثنایی در دنیا به شمار می‌رود. گرچه در برخی مناطق نزدیک روستا نیز خانه‌های جدید بنا شده است. در حال حاضر ۱۰۰ خانوار و حدود ۷۰۰ نفر ساکن این روستای شگفت‌انگیز و استثنایی هستند.

هتل کندوان

هتل بین‌المللی لاله کندوان، اقامت‌گاه مسافران این منطقه است. هتلی که به باور سازندگان آن در میان هتل‌های صخره‌ای جهان قابل توجه است.

هتل کندوان

هتل لاله کندوان ۱۶ اتاق دارد که همگی در درون صخره‌ها ساخته شده‌اند. ظرفیت این هتل نیز در حدود ۴۲ نفر است. گرمایش اتاق‌ها در زمستان از طریق کف صورت می‌گیرد. برخی از اتاق‌ها دارای جکوزی هستند. این هتل همچنین رستوران، پارکینگ و کافی نت دارد.

هتل کندوان

یک زوج اطریشی که در هتل کندوان اقامت داشته‌اند، می‌گویند: «احتمالا تنها چند هتل مشابه در جهان می‌توان یافت. اگر به تبریز سفر کردید حتما باید سری به این روستا و هتل هم بزنید.»

هتل کندوان

سوسن هم یکی دیگر از کسانی است که زندگی در این هتل را تجربه کرده است. وی می‌گوید که تاکنون چندبار به این روستا رفته و همچنان برایش جذاب است. سوسن اضافه می‌کند که جذب نمای کلی روستا و دکوراسیون هتل شده است.

هتل کندوان

یک زوج آلمانی نیز هتل صخره‌ای کندوان را لوکس و شاعرانه می‌دانند و از غذای رستوران این هتل هم ابراز رضایت می‌کنند. ظاهرا تنها مشکل آنها پارس کردن سگی در طول شب بوده که امکان باز کردن پنجره اتاق را از آنها گرفته است.

هتل کندوان

کوروش از تهران نیز از فضای هتل و روستا شگفت‌زده شده و می‌گوید که در سفر به این منطقه می‌شود صنایع دستی، ادویه و ترشی‌جات و غذاهای محلی خریداری کرد.

هتل کندوان

یک توریست ایرلندی نیز که در این هتل اقامت داشته نکته قابل توجه این روستا در مقایسه با چند مورد مشابه در دیگر کشورهای جهان را ادامه زندگی و کار مردم در آن می‌داند. به نظر می‌رسد کندوان تنها روستای صخره‌ای جهان است که مردم همچنان در ان سکونت دارند.

هتل کندوان

به گفته “کاوکا” ایرلندی مشاهده زندگی مردم و سفر به این منطقه شگفت‌انگیر بسیار ارزشمند است. می‌گوید اتاق از طریق سیستم حرارتی کف در زمستان به خوبی گرم بوده است. وی اضافه می‌کند که به همراه دوست‌اش در مدت اقامت چند روزه، تنها میهمانان هتل بوده‌اند.

هتل کندوان

امیر هم یک شب در این هتل اقامت داشته و از فضای اتاق‌ها و هتل و خصوصا غذاهای سنتی رستوران بسیار راضی است. مسئولان هتل می‌گویند که در حال حاضر در کنار غذا‌های ایرانی غذای چینی هم سرو می‌کنند.

هتل کندوان

راحیل از نحوه‌ ساختن این هتل ابراز شگفتی کرده است. وی که در تابستان در آن اقامت داشته می‌گوید که اتاق‌ها به شکل طبیعی خنک بودند. راحیل حدس می‌زند که فضای این هتل در زمستان باید بسیار عاشقانه باشد.

هتل کندوان

برخی از کسانی که در هتل اقامت داشته‌اند می‌گویند که به علت بنا شدن در دل صخره‌ها، برای رسیدن به محل هتل و همینطور رفت و آمد در روستا به آمادگی جسمانی خوبی نیاز است.

هتل کندوان

یک توریست دیگر می‌گوید که برایش جالب توجه است که اتاق‌های هتل همه با دست و در طول یک سال و نیم در دل صخره‌ها کنده شده‌اند.

هتل کندوان

امیر نیز از حمام آب گرم طبیعی هتل تعریف کرده که برای بیمارانی که درد مفصل دارد بسیار مفید است. گرچه ممکن است سفر به این روستا برای این بیماران چندان راحت نباشد.

هتل کندوان

به گفته امیر در روستا می‌توان محصولات غذایی طبیعی خریداری کرد؛ از جمله عسل و خامه‌ی.

هتل کندوان

جان از ملبورن استرالیا اقامت در کندوان را تجربه‌ای فراموش‌نشدنی می‌داند. وی اضافه می‌کند که این منطقه حتما ارزش دیدن دارد.

هتل کندوان

یک زوج ایتالیایی نیز که در هتل اقامت داشته‌اند می‌گویند که اتاق‌ها بسیار لوکس است و برخورد کارکنان نیز دوستانه. این مسافران هم مانند بسیار دیگر فضای هتل را “عاشقانه” یافته‌اند.

منبع : توریسم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا