دسته‌بندی نشده

آشنایی با قرص ویتاکل فورت گلدن لایف

معرفی قرص ویتاکل فورت گلدن لایف

قرص ویتاکل فورت با دارا بودن کلسیم و ویتامین ها و مواد معدنی که در جذب بیشتر کلسیم نقش دارند باعث افزایش تراکم و رشد استخوان ها می شود. در طی روند رشد و تا سن 35 سالگی، فرآیند تشکیل استخوان بیشتر از باز جذب آن است. استئوپروز یا پوکی استخوان زمانی اتفاق می افتد که بازجذب استخوان از تشکیل آن سبقت بگیرد.

در زنان هورمون استروژن نقش مهمی در فرآیند جذب کلسیم دارد. نزدیک شدن به یائسگی و کاهش ترشح این هورمون، زنان را مستعد ابتلا به پوکی استخوان می سازد. بنابراین دریافت مقادیر کافی کلسیم، ویتامین D و سایر مواد مغذی مورد نیاز تشکیل استخوان، در تمام دوران زندگی زنان برای حفظ تراکم استخوان ضرورت دارد.

آمارهای جهانی نشان می دهد که یک سوم زنان و یک دوازدهم مردان بالای 50 سال از پوکی استخوان رنج می برند! میزان تراکم استخوان در زنان آسیایی پایین تر از سایر نژادها می باشد

ویژگی های قرص ویتاکل فورت

  • حاوی کلسیم ، ویتامین ها و مواد معدنی که در جذب بیشتر کلسیم نقش دارند
  • افزایش تراکم و رشد استخوان ها
  • جلوگیری از استئوپروز یا پوکی استخوان

نحوه استفاده قرص ویتاکل فورت گلدن لایف

روزانه ۱ قرص همراه با غذا مصرف شود.

مصرف قرص ویتاکل فورت در دوران بارداری و شیردهی

هیچ منع مصرفی برای این فراورده در دوران بارداری و شیردهی وجود ندارد.

ویتاکل

مزایای مصرف قرص ویتاکل فورت گلدن لایف

اگرچه حفظ سلامتی و استحکام استخوان ها نیاز به دریافت مقادیر کافی و توصیه شده کلسیم و ویتامین D دارد، اما تامین مواد مغذی دیگری مانند روی، منیزیوم، منگنز، مس، بورون و ویتامین K هم برای حفظ این جریان ضرورت دارد. در طی روند رشد و تا سن ۳۵ سالگی، فرآیند تشکیل استخوان بیشتر از باز جذب آن است.

کلسیم

یکی از عناصر شیمیایی است که برای موجودات زنده از جمله انسان، حیاتی می‌باشد. نشانه‌ی شیمیایی کلسیم “Ca” است. کلسیم در بسیاری از غذاها یافت می‌شود. ما نیاز به مصرف مقدار مشخصی از کلسیم برای ساختن و حفظ استخوان‌های قوی و ارتباطات سالم بین مغز و قسمت‌های مختلف بدن داریم.‌ خدمات بهداشت ملی (NHS) انگلستان، می‌گوید در بدن انسان بیش از هر مواد معدنی دیگر کلسیم وجود دارد. کلسیم به تقویت استخوان‌ها ادامه می‌دهد تا وقتی که انسان‌ها به سن ۲۰ الی ۲۵ سالگی یا به رشد کامل رسیده ‌باشند… طبق استاندارد جهانی سال ۲۰۱۳ میزان کلسیم مورد نیاز در سنین مختلف در کودکان یک ساله (۵۰۰ میلی‌گرم در روز) یا معادل ۲لیوان شیر، در کودکان ۴-۸ ساله (۸۰۰ میلی‌گرم در روز) یا معادل ۳ لیوان شیر و کودکان بین سنین ۱۸-۹ ساله ( ۱۳۰۰میلی گرم در روز) یا معادل ۴ لیوان شیر در روز است. ۲۲۵ گرم شیر حاوی ۳۰۰ میلی‌گرم کلسیم است و ۲۲۵ گرم ماست ۴۰۰میلی‌گرم کلسیم دارد. بیشتر افراد برای دریافت نیاز روزانه کلسیم‌شان به لبنیات و شیر تکیه می‌کنند اما اگر فرزند شما طعم و مزه شیر را دوست نداشته باشد یا حتی به آن حساسیت داشته باشد، میتوانید از سوپراکل استفاده کنید.

عوارض کمبود ویتامین د

شیوع کمبود ویتامین دی به خصوص در زنان و کودکان ایرانی بین ۵۰ تا ۸۰ درصد است. از عوارض مصرف کم این ویتامین در دوران کودکی بیماری راشیتیسم است که به علت کمبود کلسیم و فسفر در زمان رشد استخوان‌ها، استخوان‌های فرد دارای املاح کمی خواهد بود و نخواهد توانست وزن فرد را تحمل کند و در نتیجه انحنا خواهد یافت. عوارض دیگر آن بزرگی جمجمه، زائده‌های دکمه مانند بر روی ستون فقرات و برجستگی سینه می‌باشد. همچنین مچ دست و پا پهن می‌شود که توسط رادیوگرافی قابل تشخیص است.

گفته می شود که ۷۰ درصد سیستم استخوانی بدن از این ماده معدنی تشکیل شده است که نقش مهمی در سلامت سیستم عصبی و همچنین رشد تمام سلول های بدن دارد.

بیماریهای شایع به دلیل کمبود کلسیم عبارتند از:

  • کاهش در رشد استخوان و دندان
  • دردهای عضلانی
  • کاهش تراکم استخوان

ویتامین D

این ویتامین نقش مهمی در تنظیم میزان کلسیم و فسفر در بدن و حفظ سلامت استخوان ها ایفا می کند. از آنجایی که ویتامین D به طور طبیعی دارای منابع غذایی محدودی می باشد، بهره گیری از نور آفتاب به بدن برای ساختن ویتامین D مورد نیاز کمک می کند. افرادی که به دلایل مختلف از نور آفتاب به میزان کافی بهره نمی گیرند، باید ویتامین D مورد نیاز خود را از طریق مکمل های غذایی مناسب تأمین کنند.

روی

این ماده معدنی دارای اثر محرک بر روی تشکیل و معدنی شدن استخوان می باشد و برای تشکیل توده استخوانی ضرورت دارد. کمبود روی، وزن توده استخوانی را کاهش داده و سبب تاخیر در رشد و تکامل و اختلال در سلامت استخوان می شود.

منیزیوم

حدود ۶۰ درصد کل منیزیوم بدن در استخوان ها ذخیره می شود. این ماده معدنی در حفظ تراکم استخوان ها نقش مهمی دارد. کمبود منیزیوم سبب افزایش سایز و شکننده بودن کریستالهای استخوانی می شود و همچنین سطح کلسیم خون را نیز کاهش می دهد. در افراد سالمندی که به همراه کلسیم منیزیوم نیز مصرف می کنند، چگالی استخوان ها به ویژه مفصل ران افزایش می یابد.

منگنز

بدن از این عنصر برای شکل گیری، ترمیم استخوان ها و پیوند کلسیم به بافت های همبند از جمله مفاصل، رباط ها و همچنین تولید کلاژن استفاده می کند، کمبود منگنز سبب بروز مشکلاتی از قبیل ساییدگی مفاصل، پوکی استخوان و مشکلات مرتبط با تاندون ها می شود.

ویتامین K

نتایج تحقیقات در دهه گذشته نقش این ویتامین در بهبود سلامت استخوان ها را آشکار کرده است. ویتامین K از طریق ایفای نقش در تشکیل پروتئین های مورد نیاز معدنی شدن استخوان، علاوه بر افزایش چگالی توده استخوانی، میزان شکستگی را نیز کاهش می دهد.

بتا کاروتن

بتاکاروتن پیش ساز ویتامین A بوده که در بدن بر حسب نیاز به این ویتامین تبدیل می شود. این ویتامین نقش مهمی در رشد و شکل گیری استخوان ها دارد.

بورون

این عنصر معدنی نقش مهمی در متابولیسم کلسیم، منیزیوم و ویتامین D دارد و می تواند ترکیب، ساختار و استحکام استخوان ها را تحت تاثیر قرار دهد. نتایج این تحقیقات نشان می دهد که مکمل یاری با بورون دردهای ناشی از استئوآرتریت را کاهش می دهد. میزان دفع کلسیم از طریق ادرار در افرادی که از این مکمل استفاده می کنند، بویژه زنان یائسه بطور قابل توجهی کمتر است.

مس

این ماده معدنی برای حفظ سلامت بافت های استخوانی ضرورت دارد و نقش مهمی در پیوند کلسیم به استخوان ها ایفا می کند.

ویتاکل فورت

عوارض جانبی و منع مصرف قرص ویتاکل فورت

  • تاکنون هیچ منع مصرف خاصی از این فراورده گزارش نشده است،
  • خانم های باردار و شیرده بایستی قبل از مصرف این فراورده، با پزشک معالج خود مشورت نمایند.
  • مقدار توصیه شده را بدون مشورت با پزشک و یا داروساز خود افزایش ندهید.
  • تاکنون هیچ تداخل دارویی از این فراورده با سایر داروها گزارش نشده است.
  • تاکنون هیچ عارضه جانبی از این فراورده گزارش نشده است.

شرایط نگهداری قرص ویتاکل فورت

  • دور از نور و در دمای ۱۵ تا ۲۵ درجه سانتی گراد نگهدارید.
  • دور از دسترس کودکان نگهداری شود.

separator line

بیشتر بخوانید:

۱۵ راهکار خانگی حیرت انگیز برای درمان پوکی استخوان

داروهای گیاهی پوکی استخوان : درمان قطعی پوکی استخوان در طب سنتی

موارد مصرف قرص آلندرونیت و عوارض جانبی این دارو

گردآوری توسط بخش سلامت

مجله دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا