دسته‌بندی نشده

آشنایی با ارزش غذایی و خواص بینظیر روغن جوانه گندم

همه چیز درمورد روغن جوانه گندم

کالری روغن جوانه گندم و خواص آن موضوع مورد بحث ماست. در زندگی پر مشغله ی امروزمان همواره به دنبال راه حل هایی برای مشکلات متعدد خود هستیم یکی از این راه حل ها استفاده از روغن جوانه ی گندم است که از خود دانه ی گندم گرفته می شود.

روغن جوانه ی گندم منبع غنی از ویتامین ب 6 ، فولیک اسید و ویتامین ب کمپلکس، پتاسیم، فسفر و بسیاری از مواد غذایی مفید است که می تواند منبع خوبی از سلامتی برای شما باشد.

روغن جوانه ی گندم در مقایسه با سایر سبزیجات و غلات ارزش غذایی بسیار بالایی دارد ، این روغن شامل بیست و پنج درصد تمامی ارزش غذایی موجود در آرد سفید است از این رو برای فواید بسیاری برای سلامتی دارد.

کالری و ارزش غذایی روغن جوانه گندم

هر 100 گرم روغن جوانه گندم حاوی 884 کالری می باشد.

مقدار 100 گرم
کالری 884
کربوهیدرات 0.00 گرم
پروتئین 0.00 گرم
چربی 100.00 گرم
آب 0.00 گرم
فیبر 0.00 گرم
قند 0.00 گرم
کلسترول 0.00 میلی گرم

روغن جوانه گندم/کالری روغن جوانه گندم/ارزش غذایی روغن جوانه گندم/خواص روغن جوانه گندم/روغن/کالری روغن/ارزش غذایی روغن/خواص روغن

روغن جوانه گندم/کالری روغن جوانه گندم/ارزش غذایی روغن جوانه گندم/خواص روغن جوانه گندم/روغن/کالری روغن/ارزش غذایی روغن/خواص روغن

خواص روغن جوانه گندم

1. خواص آنتی اکسیدانی و ضد پیری روغن جوانه گندم

جوانه ی گندم خاصیت ضد پیری و آنتی اکسیدانی دارد و از بروز بسیاری از بیماری ها مانند سرطان، بیماری های قلبی عروقی و سایر بیماری ها جلوگیری می کند. همچنین از بروز علائم پیری مانند خطوط کمرنگ چین و چروک بر پوست و پیر شدن پوست جلوگیری می کند.

از بافت پوست و مو محافظت می کند و از آسیب دیدن پوست نیز جلوگیری می نماید.

2. خواص روغن جوانه گندم برای کاهش کلسترول بد

این روغن تا حد زیادی کلسترول بد خون را کاهش می دهد و چرخه ی خون را افزایش می دهد و با این کار شما را در برابر بیماری های قلبی حفظ می کند و پوست و مویتان را نیز سالم نگه می دارد.

3. خواص روغن جوانه گندم برای تقویت و حفظ انرژی

روغن جوانه ی گندم حاوی مقدار زیادی الکل اولیه و اشباع شده است که موجب تقویت انرژی در ماهیچه ها می شود بنابراین مصرف روغن جوانه ی گندم به افراد ورزشکار بسیار توصیه می شود. مصرف آن باعث گرفتن انرژی و اکسیژن در طول تمرین و ورزش می شود و شما را بسیار با انرژی تر می کند.

4. خواص روغن جوانه گندم برای جلوگیری از بروز مشکلات مادرزادی

یکی از خواص روغن جوانه ی گندم این است که مصرف این روغن از بروز مشکلات مادرزادی مانند ضعف جنسی و سقط جنین جلوگیری می کند. این روغن سرشار از ویتامین ای است. همچنین روغن جوانه ی گندم به مادران باردار نیز توصیه می شود و می تواند از مشکلات مادرزادی جلوگیری نماید. موجب سلامت سلول های قرمز خون نیز می شود.

5. خواص روغن جوانه گندم در بهبود سلامت قلب

امگا ۳ موجود در روغن جوانه گندم به کاهش میزان کلسترول و تسریع جریان خون کمک می کند که این امر نه تنها باعث کاهش فشار خون شده بلکه احتمال ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، حملات قلبی و سکته مغزی را نیز کاهش می دهد.

هرچند، به یاد داشته باشید که این روغن حاوی میزان زیادی اسیدهای چرب امگا ۶ بوده که در صورت مصرف بیش از حد، می تواند باعث افزایش کلسترول شود.

بیشتر بخوانید: ۸ راه معجزه آسا تشخیص بیماری های قلبی

6. خواص روغن جوانه گندم در جلوگیری از چاقی

استفاده از این روغن به افزایش متابولیسم که موجب چربی سوزی بیشتر می شود نیز کمک کرده که این امر برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند، بسیار مناسب می باشد.

همچنین اسیدهای چرب امگا ۳ منبعی غنی از انرژی بوده که به صورت چربی ذخیره نمی شوند. بنابراین با مصرف متعادل این روغن می توانید به کاهش چربی های شکم و افزایش سوزاندن کالری کمک کنید.

7. خواص روغن جوانه گندم برای دیابت

یکی از خواص روغن جوانه گندم این است که منیزیم موجود در روغن جوانه گندم به تنظیم قند خون کمک می کند. کنترل میزان انسولین و گلوکز برای بیماران دیابتی و کسانی که در معرض خطر ابتلا به دیابت می باشند، از اهمیت زیادی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: دیابت چیست؟راهکار های درمان دیابت کدامند؟

8. خواص روغن جوانه گندم برای التهاب پوست

مصرف موضعی این روغن برای افرادی که پوست حساس دارند، می تواند باعث ایجاد التهاب، سوزش و قرمزی پوست شود. بنابراین، قبل از مالیدن این روغن به پوست خود، حتما تست حساسیت را انجام دهید.

9. خواص روغن جوانه گندم برای فشار خون

اگرچه روغن جوانه گندم می تواند به کاهش فشار خون کمک کند، اما برای افرادی که از داروهای کاهش فشار خون استفاده می کنند، مصرف هم زمان این روغن می تواند منجر به کاهش شدید فشار خون در آن ها شود. بنابراین، حتما قبل از مصرف این روغن، با پزشک خود مشورت کنید.

بیشتر بخوانید: فشار خون بالا (htn) و راه های کنترل آن

10. خواص روغن جوانه گندم در تقویت سلامت شناختی

یکی دیگر از خواص روغن جوانه گندم این است که ترکیب ویتامین E، A و دیگر آنتی اکسیدان های موجود در روغن جوانه گندم برای تقویت مغز بسیار مفید می باشند.

این آنتی اکسیدان ها با خنثی کردن فعالیت های رادیکال های آزاد و پیشگیری از رسوب پلاک های آمیلوئید بتا می توانند به تقویت حافظه کمک کرده و احتمال ابتلا به بیماری های نورودژنراتیو (تخریب کننده عصب) را نیز کاهش دهند.

11. خواص روغن جوانه گندم برای مو

روغن جوانه گندم منبعی غنی از اسید چرب امگا ۶ بوده که به آن اسید لینولئیک نیز گفته می شود و برای تغذیه مو بسیار مفید می باشد. می توانید این روغن را رقیق کرده و با آن سر خود را ماساژ داده یا با شامپوهای خود ترکیب کنید (نسبت ۱۰ به ۱ مناسب می باشد). این روغن باعث تقویت مو شده و به پیشگیری از ریزش مو و شوره سر نیز کمک می کند.

روغن جوانه گندم/کالری روغن جوانه گندم/ارزش غذایی روغن جوانه گندم/خواص روغن جوانه گندم/روغن/کالری روغن/ارزش غذایی روغن/خواص روغن

بیشتر بخوانید:

فواید و عوارض مصرف روغن جوانه گندم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا