اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
۱۱ دلیل برای استفاده از رژیم مدیترانه ای برای لاغری ، تناسب اندام و سلامت_60ba66dccf034.jpeg
۱۱ دلیل برای استفاده از رژیم مدیترانه ای برای لاغری ، تناسب اندام و سلامت_60ba66dccf034.jpeg

۱۱ دلیل برای استفاده از رژیم مدیترانه ای برای لاغری ، تناسب اندام و سلامت

رژیم مدیترانه ای برای لاغری ، تناسب اندام و سلامت از کشورهای حوزه دریای مدیترانه آمده است؛ درست همان جایی که مردمش از دیرباز عاشق خوردن میوه و سبزیجات، آجیل و چربی‌های سالم بوده‌اند.

به همین دلیل، مردمی که در حوالی دریای مدیترانه زندگی می‌کنند معمولاً زندگی طولانی‌تر و سالم‌تری دارند.

در این مطلب روزیاتو، به شما خواهیم گفت که چرا این رژیم و برنامه غذایی در تمام کشورهای دنیا پرطرفدار است و بهترین و سالم‌ترین رژیم برای لاغری محسوب می‌شود. با روزیاتو همراه باشید.

رژیم مدیترانه ای برای لاغری

۱- غافلگیر شوید: این رژیم شمارش کالری ندارد!

در رژیم مدیترانه ای برای لاغری ، نیازی به ماشین حساب ندارید. به جای جمع کردن اعداد، چربی‌های بد را با چربی‌های سالم برای قلب عوض می‌کنید. مثلا به جای کره، به سراغ روغن زیتون بروید. ماهی یا مرغ را به جای گوشت قرمز امتحان کنید. از میوه‌های تازه لذت ببرید و از دسرهای شیرین و فانتزی صرف نظر کنید.

به میزان فراوان، سبزیجات و حبوبات طعم‌دار بخورید. آجیل خوب است اما روزانه به تعداد انگشت‌شمار بسنده کنید. می‌توانید نان غلات کامل بخورید اما به مقدار متوسط.

رژیم مدیترانه ای برای لاغری

۲. غذاها واقعاً تازه هستند

نیازی به پرسه زدن در راهرو غذای منجمد و یا خرید فست فود ندارید. در رژیم مدیترانه ای برای لاغری ، تمرکز بر روی غذای فصلی است که به روش‌های ساده و خوشمزه تهیه می‌شود. یک سالاد جالب از اسفناج، خیار و گوجه‌فرنگی تهیه کنید. محتویات دستور سالاد یونانی کلاسیک مانند زیتون سیاه و پنیر فتا را به یک منوی سبک و سریع اضافه کنید. علاوه بر این، شما می توانید یک دسته رنگارنگ و پر از سبزیجات را نوش جان کنید.

رژیم مدیترانه ای برای لاغری

۳ . نان هم می‌توانید بخورید

اگر می‌خواهید رژیم مدیترانه‌ ای برای لاغری را در پیش بگیرید، به دنبال یک نان تهیه شده با غلات کامل باشید. این نان پروتئین و مواد معدنی بیشتری دارد و به طور کلی از نوع آرد سفید سالم تر است. نان پیتای سبوس دار غوطه ور شده در روغن زیتون ، هوموس یا تاهینی (خمیری غنی از پروتئین و دانه های کنجد آسیاب شده) را امتحان کنید.

رژیم مدیترانه ای برای لاغری

۴. چربی ممنوع نیست

شما فقط باید به دنبال نوع خوب چربی‌ها باشید. آن را در آجیل، زیتون و روغن زیتون پیدا خواهید کرد. این چربی ها (نه چربی اشباع و ترانس پنهان شده در غذاهای فرآوری شده) باعث ایجاد عطر و طعم و کمک به مبارزه با بیماری های دیابت تا سرطان می شوند. سس پستوی ریحان ساده یک روش خوشمزه برای افزودن طعم به رژیم غذایی است.

رژیم مدیترانه ای برای لاغری

۵- منو بسیار متنوع است

منوها فراتر از غذاهای یونانی و ایتالیایی است. به دنبال دستور طبخ های اسپانیا ، ترکیه ، مراکش و سایر کشورها باشید. غذاهایی را انتخاب کنید که به اصول اولیه متکی باشند: روی گوشت قرمز و لبنیات پرچرب ، مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه ، روغن زیتون و غلات کامل متمرکز شوند. این دستور مراکشی با نخود ، بامیه و ادویه جات مناسب رژیم سالم مدیترانه‌ای است.

رژیم مدیترانه ای برای لاغری

۶. ادویه جات خوشمزه هستند

برگ بو ، گشنیز ، رزماری ، سیر ، فلفل و دارچین آنقدر عطر و طعم می بخشد که دیگر نیازی به دست زدن به نمکدان نخواهید داشت. برخی از آنها دارای مزایای سلامتی نیز هستند. به عنوان مثال گشنیز و رزماری دارای آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی مقابله با بیماری هستند. در این دستور طبخ قارچ های سبک یونانی ، از گشنیز استفاده می شود و یک طعم لیمویی دارد.

رژیم مدیترانه ای برای لاغری

۷. تهیه آن آسان است

وعده های غذایی یونانی غالباً بشقاب های کوچک و دورچین مزه هستند. برای وعده های غذایی گاه به گاه سرد که می توانید سرو کنید ،  بشقاب های پنیر ، زیتون و آجیل بیرون بیاورید. همچنین دستور ریحان کینوا با فلفل دلمه ای قرمز و سس هشت لایه یونانی را بررسی کنید. هر دو دارای مواد سالم برای قلب هستند از جمله روغن زیتون ، حبوبات ، غلات کامل و ادویه جات.

رژیم مدیترانه ای برای لاغری

۸. گرسنه نخواهید ماند

این فرصت را خواهید داشت که از غذاهایی با طعم غنی مانند سیب زمینی شیرین تنوری، هوموس و حتی مقداری لوبیای لیما استفاده کنید. شما آنها را به آرامی هضم می کنید و مدت زمان بیشتری احساس سیری کنید. وقتی می توانید در هنگام هوس کردن آجیل ، زیتون یا لقمه پنیر کم چرب را میل کنید گرسنگی مشکلی نیست. پنیر فتا و هالومی چربی کمتری نسبت به چدار دارند اما همچنان غنی و خوش طعم هستند.

رژیم مدیترانه ای برای لاغری

۹. می‌توانید وزن کم کنید

احتمالا فکر می کنید اگر آجیل ، پنیر و روغن بخورید، به طور معجزه آسایی وزن کم می‌کنید. اما این اصول مدیترانه ای (و سبک آرام غذا خوردن) به شما امکان می دهد احساس سیری و رضایت داشته باشید. و این به شما کمک می کند رژیم خود را رعایت کنید. ورزش منظم نیز قسمت مهمی از سبک زندگی است.

رژیم مدیترانه ای برای لاغری

۱۰. قلبتان از شما تشکر می‌کند

تقریباً همه موارد این رژیم برای قلب شما مفید است. روغن زیتون و آجیل به کاهش کلسترول “بد” کمک می کند. میوه ها ، سبزیجات و لوبیا به پاکسازی عروق کمک می کند. ماهی به کاهش تری گلیسیرید و فشار خون کمک می کند. اگر هرگز عاشق ماهی نشده اید ، این دستور الهام گرفته از مدیترانه را برای تهیه کباب ماهی قزل آلای کامل با سالاد لوبیا و ترخون امتحان کنید.

رژیم مدیترانه ای برای لاغری

۱۱. بیشتر سالم و سرحال هستید

همان چیزهای خوبی که از قلب شما محافظت می کند برای مغز شما نیز مفید است. شما چربی های بد و غذاهای فرآوری شده که می تواند باعث التهاب شود نمی خورید. در عوض ، غذاهای غنی از آنتی اکسیدان این سبک غذایی را به یک انتخاب دوستانه برای مغز تبدیل می کنند.

پیشنهاد می‌کنیم این مطالب را هم بخوانید:

خوشمزه روز: سالاد مدیترانه ای [تماشا کنید]

اسپانیا سالم‌ترین کشور جهان شد؛ رژیم غذایی مدیترانه‌ای یکی از دلایل آن است

رژیم مدیترانه ای بهترین رژیم غذایی برای سال ۲۰۲۱ شد

این نشانه ها می گویند رژیم گیاهخواری مناسب شما نیست

اهمیت مصرف سبزیجات در رژیم غذایی

کاهش وزن با رژیم غذایی دوپامین محور به روایت تام کریج، سرآشپز معروف بریتانیایی

عجیب ترین رژیم های لاغری دنیا؛ از رژیم خواب تا رژیم سیگار

رژیم غذایی کتوژنیک می تواند کمیت و کیفیت اسپرم را در مردان چاق بهبود بخشد

نوشیدنی های رژیمی به اندازه نوشیدنی های غیر رژیمی مضرند

آیا سطح تستوسترون در مردان با رژیم گیاهخواری و گوشتخواری متفاوت است؟

توقف کاهش وزن در رژیم؛ چرا وقتی رژیم می‌گیریم بعد از مدتی دیگر وزن کم نمی‌کنیم؟

کاهش وزن با گیاهخواری؛ رژیم های غذایی گیاهی چگونه باعث کاهش وزن می شوند؟

حمایت مالی

منابع سایت

بخشی از محتویات سایت با توجه به اجازه نامه موجود در بخش کپی رایت سایت های زیر از این سایت ها جمع آوری شده است اگر محتوایی از سایت شما اینجا منتشر شده است و منبع ذکر نشده است به ما از طریق نظرات اطلاع دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *