اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
۱۰ درسی که جو پولیزی در بازاریابی محتوا به ما یاد داد!_6032271ce9133.jpeg

۱۰ درسی که جو پولیزی در بازاریابی محتوا به ما یاد داد!

جو پولیزی را با کتاب بازاریابی محتوایی‌اش به ترجمه آقای سجاد خزایی می شناسم. یادمه این کتاب را اولین بار از نمایشگاه کتاب سال 97 خریدم. کتاب خوب و پر محتوایی است و به نظرم هر کسی که در این حوزه فعال است باید چند باری این کتاب را بخواند.

خیلی ها به او لقب پدر بازاریابی محتوا داده اند اما ما به عنوان یک فعال در حوزه بازاریابی محتوا ازش یاد می کنیم. برای یادگیری بیشتر در یک حوزه چه خوب است از توصیه های فعالان آن حوزه بیشتر استفاده کنیم. در این مقاله هم قصد دارم درس هایی که از جو پولیزی در بازاریابی محتوا یاد گرفتم را با شما به اشتراک بگذارم.

اگر در حوزه محتوا به خصوص بازاریابی محتوا فعالیت می کنید این توصیه ها به شما کمک می کند تا درک درستی از بازاریابی محتوا داشته باشید. پس از شما می خواهم در این مقاله تا انتهایش همراه من باشید.

 

چرا بازاریابی محتوا؟

قبل از اینکه بازاریابی محتوا را شروع کنید این سوالات را از خودتان بپرسید چرا اصلا بازاریابی محتوا؟ ماهیت کار شما چیست؟ اصلا چرا فکر می کنید بازاریابی محتوا به دردتان می خورد؟ در نهایت به چه چیزی می خواهید برسید؟ چه محصولات و خدماتی را می خواهید بفروشید؟ مخاطب شما کیست، نیازش چیست و چه محتوایی را باید به او ارائه دهید؟

پاسخ شفاف به این سوالات باعث می شود راحتر بازاریابی محتوا را شروع کنید. هدفمند بودن از همان ابتدای کار بسیار مهم است. خیلی از شرکت های بازاریابی را می شناسم که هدف خاصی از بازاریابی محتوا ندارد. آن ها تولید محتوا را با بازاریابی محتوا اشتباه گرفته اند.

 

بازاریابی محتوا زود بازده نیست!

اگر از مدل بازاریابی محتوا برای فروش محصولات و خدمات تان استفاده می کنید باید بدانید سریع نمی توانید پولدار شوید. خصوصا برای کسب و کارهای کوچک که قدرت استفاده از کانال های توزیع محتوایی بزرگ تر را ندارند و مجبور اند از روش های رایگان برای توزیع محتوای خود استفاده کنند.

نوشته های مشابه

اما نگران نباشید اگر دوام بیاورید یک کسب و کار پولساز از آن شما می شود. شما هم اکنون در حال ساخت یک دارایی ارزشمند و ماندگار برای خود هستید.

 

استراتژی محتوایی شما، گوش دادن به مخاطبان تان است

در نهایت استراتژی محتوایی شما را مخاطبان تان هستند که تعیین می کنند. از مخاطبان خود کمک بگیرید تا بهترین استراتژی محتوایی را برای خود بسازید. ببینید چه سوالاتی از شما می پرسند. دغدغه های اصلی شان هم اکنون و در آینده چه چیزهایی است؟

بهتره گوش هاتون رو تیز کنید و پای درد و دل مخاطبان تان بنشینید. بارها برای خود من پیش آمده از مخاطبانم پرسیده ام الان به چه چیزی نیاز داری تا کسب و کارت را همین حالا رشد بدهی؟ خیلی وقت ها هم از سوالاتی که در چت آنلاین یا ایمیل های دریافتی دیده ام برای تولید محتوا استفاده کرده ام.

پس یادتان باشد هرچقدر تحقیق و برنامه ریزی کنید در نهایت باید به حرف دل مخاطبان تان گوش دهید تا بتوانید یک استراتژی محتوایی فوق العاده برای خود داشته باشید.

 

توزیع محتوای یکسان در تمام کانال ها ممنوع است

یکی از اشتباهات رایج بازاریان محتوا این است که یک محتوا را در تمام کانال های خود پخش می کنند. این کار اساسا اشتباه است و نباید انجام دهید. باید مطمئن شوید کدام نوع از مخاطبان تان از چه کانالی استفاده می کنند تا دقیقا در رابطه با آن محتوای خود را ترویج دهید.

به عنوان مثال شاید مقالاتی که در آن ها از لحن خودمانی یا داستان گونه استفاده کرده اید مناسب برای انتشار در لینکدین نباشد! قبل از هر چیز باید محتوای خود را با کانال توزیع تطبیق دهید. در غیر این صورت فیدبک خوبی نخواهید گرفت.

 

تقویم محتوایی داشته باشید

تمام بازاریابان محتوا از تقویم محتوایی برای انتشار منظم محتوای شان استفاده می کنند. اینکه چه محتوایی را چه وقتی منتشر کنیم بسیار مهم و حیاتی است. داشتن استراتژی به تنهایی نمی تواند شما را به موفقیت در بازاریابی محتوا برساند. یک تقویم محتوایی لازم است تا بتوانید محتوای خود را اصولی و به موقع به مخاطب خود ارائه دهید.

به طور کلی موضوع یا عنوان هر محتوا، نویسنده هر محتوا، تاریخ انتشار محتواها، موقعیت و کانال انتشار محتوا، فرمت محتوا، دسته ‌بندی محتوا، پرسونای مخاطب، موقعیت مخاطبین و هدف در قیف بازاریابی باید در تقویم محتوایی مشخص باشد.

 

محتوای شما باید متمایز باشد

محتوای ما برای مخاطب باید غیر قابل جایگزین باشد. باید به قدری روی کیفیت و ارزشمندی محتوای خود کار کنیم که مخاطبان به هیچ وجه سمت رقبای ما نروند. برای اینکه در بازاریابی محتوا موفق عمل کنیم باید طوری محتوای خود را پیش ببریم که رقبای ما توانایی کپی کردن از ما را نداشته باشند.

اصل مطلب در بازاریابی محتوا این است که تمایز ایجاد کنیم. این قدرتمند ترین مزیت رقابتی برای ما خواهد بود. گاهی وقت ها این ایجاد تمایزها با چیزهای کوچک مثل داستان سرایی در تولید محتوا شروع می شود که کمتر کسانی توانایی اش را دارند.

 

بهترین فرصت های درآمدی را شناسایی کنید

خیلی وقت ها تمام روش های درآمدزایی برای شما قابل پیش بینی نیستند. شاید فقط روی دو سه مورد تمرکز کرده اید. خیلی از بازاریابان محتوا به دلیل ترس از دست دادن منبع درآمدزایی فعلی شان سراغ روش های دیگر نمی روند. این کار باعث می شود همیشه از یک روش خطی استفاده کنید و فرصت های دیگر را هیچوقت مشاهده نکنید.

به عنوان مثال اگر گاهی وقت ها می توانید با کسب و کارهای دیگر همکاری کنید حتما از روش افیلیت مارکتینگ برای درآمدزایی بیشتر استفاده کنید. همینطور بسیاری از استارت آپ های معروف ایرانی را دیده ام که از کانال های مختلف حاضر به تبادل مخاطبان خود با هم هستند و این مدل همکاری هاست که درآمدشان را چندین برابر می کند.

 

از کانال های دیگر برای جذب بیشتر استفاده کنید

شاید بزرگترین دارای شما هم اکنون وب سایت تان باشد. اما باید بدانید دیگر کانال های ارتباطی مثل اینستاگرام هم پتانسیل بالایی برای ترویج محتوا و جذب مخاطب بیشتر دارند. چه اشکالی دارد از کانال های دیگر برای انتشار محتوای خود استفاده کنید؟ بهتر است در برنامه بازاریابی خود تجدید نظر کنید و حداقل از یک کانال دیگر برای جذب مخاطب بیشتر استفاده کنید.

من زمانی که فعالیت‌ام را در اینستاگرام شروع کردم تازه به این موضوع پی بردم که چقدر آدم هستند که تا به حال سایت همیار وب را ندیده اند. آن وقت بود که فهمیدم این بهترین فرصت است تا بیشتر در دید باشم و مخاطبان بیشتری را تبدیل به مشتری کنم.

 

تنها راه حفظ ارتباط با مخاطب، تولید محتوای مفید است

در آخر باید بدانید تنها راه شما برای حفظ ارتباط تان با مخاطب تولید محتوا مفید، به دردبخور و با کیفیت است. اگر بسیاری از برندهای بزرگ که از بازاریابی محتوا استفاده می کنند را دنبال کرده باشید متوجه آن می شوید که مدام از روش های مختلف می خواهند ارتباط صمیمانه شان با مخاطب حفظ شود.

شما هم اگر می خواهید مشتریان دائمی داشته باشید از ابتدای کار تا انتها باید با مخاطب خود همراه باشید. یعنی باید کاری کنید مخاطب شما از همراهی با شما خسته نشود و مدام لذت ببرد.

پیشنهاد می کنم مقاله “پیش بینی برای بازاریابی محتوا در سال ۲۰۲۱” را حتما بخوانید.

 

جمع بندی و پایان

تا الان از جو پولیزی درس های زیادی گرفته ایم اما در این مقاله چندتا از مهم ترین هایش را برای شما بازگو کردم. اگر وقعا برنامه درستی برای بازاریابی محتوای خود چیده اید پیشنهاد می کنم مواردی که در این مقاله عنوان کردم را حتما جدی بگیرید. موفقیت در بازاریابی محتوا مثل هر کار دیگری نیاز به رعایت اصول و قواعد خاص‌اش دارد.

امیدوارم از این مقاله استفاده کافی را برده باشید. اگر این مقاله را دوست داشتید به دوستان تان هم معرفی اش کنید. اگر هم سوال یا پیشنهادی داشتید حتما در قسمت کامنت ها بنویسید.

منابع سایت

بخشی از محتویات سایت با توجه به اجازه نامه موجود در بخش کپی رایت سایت های زیر از این سایت ها جمع آوری شده است اگر محتوایی از سایت شما اینجا منتشر شده است و منبع ذکر نشده است به ما از طریق نظرات اطلاع دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

eskisehir escort - trbet.vip - cratosslot