کدام عادت غذایی بیشترین میزان خطر را برای افراد به دنبال دارد؟

نخوردن میوه و سبزیجات به مقدار کافی عوارض و خطرات متعددی به دنبال خواهد داشت. به طوری که بر اساس گزارشات منتشره، در سال ۲۰۱۲ میلادی حدود ۷٫۵ درصد از مرگ‌های مربوط به رژیم های لاغری به همین خاطر رخ داده است.

یک نفر در طول روز باید دست‌کم یک میوه کامل مثل یک عد موز یا سیب مصرف کند.

سبزیجات نیز به اندازه میوه ها برای سلامت بدن مهم و ضروری هستند. به طوری که محققان بیان داشته اند، هر فرد در طول روز حداقل باید ۲٫۵ پیمانه سبزیجات تازه مصرف کند. عدم مصرف کافی سبزیجات دلیل اصلی ۷٫۶ درصد از مرگ و میرهای ناشی از رژیم غذایی در سال ۲۰۱۲ میلادی در کشور آمریکا بوده است. از جمله مشکلاتی که فرد با آن مواجه خواهد شد شامل بیماری های قلبی، سکته و دیابت نوع ۲ است.

گفتنی است که بر اساس آمار و گزارش های محققان، تعداد مردانی که هر سال در اثر رژیم غذایی غلط جان خود را از دست می دهند بیشتر از زنان است. دلیلش هم این است که مردان عموما رژیم غذایی ناسالمی دارند.

سپند جام

دانه های خوراکی، تخمه ها و آجیل ها منبع غنی پروتئین بشمار می روند. کارشناسان توصیه می کنند روزانه ۱۵۶ گرم مواد غذایی غنی از پروتئین همانند گردو مصرف کنید. باید بدانید که عدم مصرف این مواد در سال ۲۰۱۲ منجر به مرگ ۸٫۵ درصد از افراد در اثر بیماری های قلبی و عروقی شده است.

پیشنهادی
رژیم لاغری بسیار سلامت ۷ روزه؛ بدون حذف شکلات و برای همه [روز سوم]

در یک رژیم غذایی سالم، حتما باید موادی همانند گندم، برنج قهوه ای، بلغور، جو و گندم سیاه هم وجود داشته باشد. نان و پاستا منبع غنی این گونه مواد بشمار می روند. در این رابطه هم گفتنی است که عدم مصرف غلات کافی به مرگ ۵٫۹ نفر در آمریکا در سال ۲۰۱۲ میلادی منتهی شد.

روغن هایی همانند روغن زیتون منبع غنی ویتامین E هستند. می توانید به جای کره یا روغن های مضر، این روغن را جایگزین و مصرف کنید. اگر به مقدار کافی چربی مفید به بدن نرسد می تواند موجب بروز بیماری هایی قلبی، دیابت نوع ۲ یا سکته شود.

پیشنهادی
رژیم رنگین‌کمانی | رژیم غذایی مناسب برای تقویت سیستم ایمنی بدن

غذاهای دریایی حاوی مقادیر زیادی امگا ۳ هستند که برای سلامت قلب و مغز بسیار مفید است. کارشناسان توصیه می کنند که هر فرد در هفته دست‌کم باید ۲۵۰ گرم غذای دریایی مصرف کند.

بیشتر گزارشات مرگ افراد به بیماری های قلبی، سکته و دیابت نوع ۲ مربوط است که عامل اصلی بیشتر آن ها مصرف بیش از حد نمک است. خوردن غذاهای شور و پرنمک عوارض ناخوشایند فراوانی به دنبال دارد. مصرف نمک در آمریکا به مرگ ۹٫۵ درصد از افراد در  سال ۲۰۱۲ میلادی منجر شده است. گفتنی است که افراد بالای ۶۵ سال قربانیان اصلی نمک هستند که باید بیشتر از بقیه مردم از مصرف آن پرهیز کنند.

گوشت های قرمز هم در صورت افزایش مصرف می توانند به بروز بیماری های دیابتی مربوط شوند و مرگ فرد را به دنبال داشته باشند. البته گفتنی است که این ماده غذایی حاوی آهن، زینک، سلنویم، فسفر و ویتامین های B، ویتامین D و ویتامین E است که همگی برای بدن ضروری و مفید هستند. از این رو، پیشنهاد می شود که در میزان مصرف آن دقت کرده و بیشتر از ۲۳۰ گرم در روز گوشت قرمز مصرف نکنید.

پیشنهادی
۸ راهکار لاغر شدن برای زمان هایی که سرتان شلوغ است

مصرف گوشت های فراوری شده یعنی سوسیس، کالباس، بیکن و هات داگ به بروز بیماری های قلبی و دیابتی منجر می شوند و سلامت و زندگی بیمار را تهدید می کنند.

جا دارد اشاره کنیم که مردان زیادی در مقایسه با زنان به واسطه مصرف نوشابه و آب میوه های مملو از قند جان خود را از دست می دهند. بر اساس آمار سال ۲۰۱۲ میلادی ۷٫۴ درصد از مرگ های ناشی از رژیم غذایی به مصرف بیش از حد نوشابه مربوط بوده است. مردم بین سنین ۲۵ تا ۶۴ سال باید از نوشیدن سودا، نوشیدنی های شیرین پرهیز کنند. زیرا این امر می تواند به مرگ زودهنگام آن ها منجر شود.

برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا