اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
پودینگ زردآلو،یک دسر خوشمزه و سالم،پودینگ زردآلو_614866bc85ddc.jpeg
پودینگ زردآلو،یک دسر خوشمزه و سالم،پودینگ زردآلو_614866bc85ddc.jpeg

پودینگ زردآلو،یک دسر خوشمزه و سالم،پودینگ زردآلو

پودینگ زردآلو

پودینگ زردآلو

معمولا پودینگ‌ها دارای چربی اشباع‌شده بسیار بالایی هستند؛ درحالی که در آنها از حداقل میزان روغن استفاده‌شده و ضمنا در مواد لازم آن تخم‌مرغ نیز به‌کار نرفته است.
پس اگر مشکل چربی خون دارید، پودینگ زردآلو را با خیال راحت درست کنید و بخورید.

● مواد لازم برای ۴ نفر:

▪ عسل؛ ۲ قاشق سوپ‌خوری

▪ زردآلوی کاملا رسیده؛ ۴۰۰ گرم

▪ آرد گندم؛ ۱۵۰ گرم

▪ بیکینگ‌پودر؛ یک قاشق چای‌خوری

▪ خمیر تازه نان فانتزی؛ یک و نیم پیمانه

نوشته های مشابه

▪ شکر؛ دوسوم پیمانه

▪ پودر دارچین؛ یک قاشق چای‌خوری

▪ روغن مایع؛‌۲ قاشق سوپ‌خوری

▪ شیر کم‌چرب؛ سه‌چهارم پیمانه

● روش تهیه:
۱) فر اجاق‌گاز را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد یا ۳۵۰ درجه فارنهایت با شماره ۴ روشن کنید تا گرم شود. در این فاصله، زردآلوها را خوب بشویید و با چاقو نصف کنید. سپس هسته‌های آنها را بیرون بیاورید. حالا کاسه بلوری متوسطی آماده کرده، دیواره و کف آن را با کمی روغن چرب کنید، سپس عسل را در کاسه بریزید.

۲) ۸ عدد از نیمه زردآلوها را روی عسل داخل کاسه بچینید. سپس بقیه زردآلوها را در دستگاه خردکن بریزید و به پوره تبدیل کنید. پوره را کناری بگذارید تا در پایان کار مورد استفاده قرار گیرد.

۳) ظرف گود دیگری آماده کنید و آرد، خمیر نان، شکر و دارچین را باهم مخلوط کنید. پس از آن، روغن و شیر را به مواد خشک اضافه کنید و خوب هم بزنید.

۴) این مخلوط را روی نیمه‌های زردآلو بریزید و مدت ۵۰ تا ۵۵ دقیقه یا تا زمانی که طلایی‌رنگ شده و خودش را بگیرد، در فر حرارت دهید. در پایان این مدت، این پودینگ زردآلو را از فر خارج کرده و به همراه پوره زردآلو به‌عنوان سس میل کنید.

منابع سایت

بخشی از محتویات سایت با توجه به اجازه نامه موجود در بخش کپی رایت سایت های زیر از این سایت ها جمع آوری شده است اگر محتوایی از سایت شما اینجا منتشر شده است و منبع ذکر نشده است به ما از طریق نظرات اطلاع دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *