هر ۲.۵ سانت چربی شکم، ۱۱ درصد امکان سکته قلبی شما را افزایش می دهد_630df0ec3b9c3.png
هر ۲.۵ سانت چربی شکم، ۱۱ درصد امکان سکته قلبی شما را افزایش می دهد_630df0ec3b9c3.png

هر ۲.۵ سانت چربی شکم، ۱۱ درصد امکان سکته قلبی شما را افزایش می دهد

خطر نارسایی قلبی به ازای هر اینچ اضافی در دور کمر شما ۱۱ درصد افزایش می یابد. یک مطالعه بزرگ روی بریتانیایی‌ها نشان داده است که اندازه دور کمر و نه چیزهایی مانند شاخص توده بدنی، بهترین ملاک برای اطلاع از مشکلات قلبی بالقوه است. به طوری که چاقی این ناحیه علت بیماری قلبی است.

به گفته کارشناسان، تغییر میزان چربی خطرناک شکم باید بر کاهش چند کیلوگرم از وزن در ترازو اولویت داشته باشد.

تجزیه و تحلیل داده های سلامتی در بزرگسالان ۴۰ تا ۷۰ ساله نشان داد که دور کمر عامل خطر بزرگتری برای رویدادها نسبت به سایر معیارهای چاقی مانند شاخص توده بدنی (BMI) است.

۱۳ سال مطالعه نشان داد خطر چنین رویدادهایی، که شامل حملات قلبی و ایست قلبی می‌شود، به ازای هر سانتی‌متر دور کمر ۴ درصد افزایش می‌یابد.

بررسی سالانه

باید سالانه خود دور شکم خود را اندازه گیری کنید تا چربی های خطرناک اطراف اندام ها خود را نشان دهند.

میزان چربی‌هایی که افراد در اطراف تنه خود حمل می‌کنند در ردیابی چربی بدن و خطرات قلبی عروقی مهم‌تر است.

ما می دانیم که بافت چربی احشایی یا چربی اطراف اندام های شکم بسیار فعال است. این بافت حاوی بسیاری از عوامل التهابی است که می تواند باعث بیماری قلبی عروقی شود.

تحقیقات نشان داد افرادی که بزرگ‌ترین دور کمر را دارند، ۳.۲۱ برابر بیشتر در معرض ابتلا به نارسایی قلبی هستند.

در مقایسه، افرادی که در بالاترین گروه پنجک برای BMI قرار داشتند، ۲.۶۵ برابر بیشتر از آنهایی که در پایین ترین گروه قرار داشتند، خطر نارسایی قلبی داشتند.

استفاده از نوار برای اندازه گیری دور شکم

در حالت ایده‌آل باید یک تکه نوار به اندازه نصف قد خود را در جایی در دستشویی داشته باشید. اگر به خوبی دور کمر برهنه شما را بپوشاند، در محدوده وزنی «سالم» هستید.

اگر اینطور نیست، به طور جدی مصرف خوراکی‌های قندی را که احتمالاً باعث ایجاد چربی اضافی شما شده و خطر ابتلا به هرگونه مشکل قلبی را کاهش می دهد، قطع کنید.

طبق تحقیقات، به ازای هر واحد BMI اضافی، احتمال نارسایی قلبی تا ۹ درصد افزایش می‌یابد.

نارسایی قلبی یک وضعیت طولانی مدت است که در آن قلب قادر به پمپاژ صحیح خون در اطراف بدن نیست.

علائم آن شامل تنگی نفس پس از فعالیت یا استراحت، احساس خستگی در بیشتر اوقات، احساس سبکی سر یا غش و تورم مچ پا و پاها است.

نقطه صحیح اندازه گیری “خط کمر” دور تنه حدود یک اینچ (۲.۵ سانتی‌متر) بالاتر از ناف است.

دور کمر همه افراد ۴۰ تا ۷۴ ساله باید اندازه گیری و ثبت شود.

اندازه‌گیری دور کمر اغلب نشانه‌ای از چربی احشایی بیش از حد است که در اطراف اندام‌های داخلی ما نشسته و عملکرد قلب و عروق خونی ما را مختل می‌کند. .

نارسایی قلبی یک بیماری مزمن و غیرقابل درمان است که با گذشت زمان بدتر می شود، بنابراین این یافته ها بر اهمیت مدیریت وزن شما در حال حاضر تاکید می کند.

افرادی که وزن بیشتری در ناحیه میانی خود دارند، در معرض خطر افزایش کلسترول، فشار خون بالا و دیابت نوع ۲ هستند. این عوامل خطر همگی با بیماری های قلبی و گردش خون ارتباط نزدیکی دارند که می تواند خطر نارسایی قلبی را افزایش دهد.

دو نوع نارسایی قلبی بیمارستانی که بیشتر با اضافه وزن یا چاقی مرتبط بودند، تشخیص فشار خون یا ضربان قلب نامنظم بود.

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

یک آزمایش خانگی ساده برای تست چاقی ؛ محاسبه‌ای دقیق‌تر و معتبرتر از BMI

چطور به مبارزه با چاقی برویم؟

محققان می گویند نخوردن شام باعث چاقی می شود

۵ حرکت ورزشی فیتنس که باعث چاقی می شوند

صبحانه نخوردن خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، چاقی و دیابت را افزایش می دهد

آیا می دانستید کمبود خواب باعث چاقی می شود؟

منابع سایت

بخشی از محتویات سایت با توجه به اجازه نامه موجود در بخش کپی رایت سایت های زیر از این سایت ها جمع آوری شده است اگر محتوایی از سایت شما اینجا منتشر شده است و منبع ذکر نشده است به ما از طریق نظرات اطلاع دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.