هر کس به چه مقدار خواب احتیاج دارد

هر کس به چه مقدار خواب احتیاج دارد

هر کس به چه مقدار خواب احتیاج دارد

خواب برای همه ما ضروری است و همه ما به خوا ب احتیاج داریم اما در سنین مختلف متفاوت است.

زنان باردار بواسطه فشارهایی که متحمل میشوند باید بیشتر بخوابند .بهترین حالت خوابیدن برای مادر باردار خوابیدن به پهلوی چپ می باشد.

خواب ضد استرس است واز نظر آنها از آنجا که خوابیدن یک بار ظهر و یکبار شب بخشی از روند طبیعی بزرگسالان است با چند دقیقه استراحت در میان روز می‌توانید ساعت بدنتان را تنظیم کنید و به آرامش برسید.

هر کس به چه مقدار خواب احتیاج دارد

پژوهشگران ثابت کرده‌اند افرادی که حدود ساعت ۷ صبح از خواب بیدار می‌شوند معمولا ساعت ۲ بعدازظهر احساس خواب‌آلودگی می‌کند البته خوردن ناهار باعث می‌شود چنین احساسی زودتر سراغ‌شان بیاید و با شدت بیشتری شما را مجبور به خوابیدن کند.

محققان همچنین دریافتند زنانی که خوابشان در شبانه روز ، کمتر از پنج ساعت است به میزان دو و نیم برابر زنانی که هفت ساعت می خوابند به بیماری های قلبی عروقی مبتلا می شوند.

کوتاهی میزان خواب شبانه روزی ، با افزایش خطر انژین صدری همراه می شود و از سوی دیگر نیز بلند بودن طول خواب شبانه روزی ، با افزایش خطر حملات قلبی و سکته مغزی همراه است.

هر کس به چه مقدار خواب احتیاج دارد

نوزادان بین ۱۶ تا ۱۸ ساعت در روز می خوابند. پیش دبستانی ها بین ۱۰ تا ۱۲ ساعت باید بخوابند. بچه های سنین مدرسه و نوجوان ها حداقل به ۹ ساعت خواب نیاز دارند تا خوب استراحت کنند. برای اکثر بالغین و بزرگسالان بنظر می رسد که ۷ تا ۸ ساعت خواب بهترین مقدار خواب باشد اما برای برخی از مردم ممکن است خواب کافی ۵ یا ۱۰ ساعت باشد.

خواب برای حافظه و عملکرد بدن بسیار ضروری است پس هرگز آن را شوخی نگیرید و تلاش کنید تا خوابی منظم داشته باشید .

برگردان توسط مجله دلگرم
نرگس زارعی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا