نگه داشتن ادرار برای مدت طولانی چه آسیب هایی در پی دارد؟_62d7e361bd2cc.jpeg
نگه داشتن ادرار برای مدت طولانی چه آسیب هایی در پی دارد؟_62d7e361bd2cc.jpeg

نگه داشتن ادرار برای مدت طولانی چه آسیب هایی در پی دارد؟

پزشکان هشدار می دهند که نگه داشتن ادرار در طولانی مدت می تواند باعث عفونت ادراری و بروز مشکلات زیادی از جمله احتباس ادرار و بی اختیاری ادرار شود.

بسیاری از شما ناراحتی ناشی از ادرار کردن را تجربه کرده اید؛ چه در صف طویل ترافیک گیر کرده باشید یا در خلال یک جلسه کاری طولانی که انگار تمامی ندارد.

اما پزشکان هشدار می دهند که نادیده گرفتن مثانه برای مدت طولانی می تواند در واقع خطرناک باشد. نگه داشتن ادرار به کف لگن شما آسیب می رساند و منجر به مشکلات زیادی شود.

نگه داشتن بیش از حد ادرار می تواند باعث شود که ماهیچه های مثانه توانایی انقباض در مثانه را در زمان نیاز شما، از دست بدهند. این مشکل در نهایت منجر به احتباس ادرار در زمانی می شود که نمی توانید مثانه خود را خالی کنید؛ حتی زمانی که حس می کنید مثانه شما در حال ترکیدن است.

نه فقط این، بلکه می تواند باعث خشکی ناراحت کننده (آتروفی دستگاه ادراری تناسلی) و بی اختیاری شود؛ مشکلی که شما بدون نیاز به آن و بدون اختیار خودتان ادرار می کنید.

یک مثانه سالم، قبل از اینکه پر در نظر گرفته شود، می تواند تا دو فنجان ادرار را در طول روز در خود نگه دارد. وقتی که حدود یک چهارم مثانه پر شد، پیامی به مغز ارسال می شود.

بیماری سپسیس چیست؟

اگر ادرار خود را برای مدت طولانی نگه دارید، باکتری های مضر می توانند ایجاد شوند و عفونت دستگاه ادراری (UTI) را ایجاد کنند.

این حالت ها معمولاً ناراحت کننده هستند و باعث درد در هنگام ادرار و اصرار دائمی برای رفتن به توالت می شوند.

اگر عفونت ادراری درمان نشود و عفونت گسترش یابد، می تواند به سپسیس (sepsis) تهدید کننده زندگی تبدیل شود.

کف لگن سالم برای سلامت ادرار، روده و سلامت جنسی مهم است. برخی نشانه‌های آشکار وجود دارد که ممکن است مشکلی وجود داشته باشد.

این موارد شامل نشت ادرار در حین سرفه، عطسه، یا ورزش یا احساس نیاز مداوم به ادرار کردن است.

علاوه بر این، ممکن است در حین رابطه جنسی متوجه درد در ناحیه لگن شوید.

یبوست یا درد شدید در حین اجابت مزاج ممکن است به این معنی باشد که کف لگن شما ضعیف است.

چه راهکارهایی برای درمان در دسترس است؟

از مصرف مشروبات الکلی اجتناب کنید زیرا این نوشیدنی یک ادرارآور طبیعی است و از دست دادن آب از طریق ادرار را افزایش می دهد؛ به خصوص اگر قصد دارید به سفر بروید یا در جشن و دورهمی های تابستانی شرکت کنید.

تنها این نیست: الکل می تواند مثانه را تحریک کرده و علائم مثانه بیش فعال را بدتر کند.

اگر متوجه شده‌اید که بیشتر و بیشتر به سرویس بهداشتی نیاز دارید، دفعات نوشیدنی‌هایی را که می‌خورید کاهش دهید یا حدی را تعیین کنید که می‌دانید احساس راحتی می‌کنید.

یک دستگاه ادرار خوب با قابلیت حمل ادرار می تواند در موقعیت های ناامید کننده و ناخوشایند کمک کند.

در پایان دوره قاعدگی، عضلات کف لگن شما به دلیل سطوح پایین استروژن در ضعیف ترین حالت خود قرار می گیرند و باعث می شود احساس کنید دائماً به استفاده از توالت نیاز دارید.

تعویض پد یا تامپون خود با یک فنجان قاعدگی، پنج برابر خون بیشتری را در خود نگه می دارد و از نظر بهداشتی تا ۱۲ ساعت دوام می آورد.

ضعیف بودن کف لگن باعث می شود مدام احساس کنید که به توالت نیاز دارید.

روش تقویت عضلات کف لگن

اگر عضلات کف لگن شما خیلی ضعیف باشد، نگه داشتن ادرار برایتان مشکل خواهد بود. اگر در صف های طولانی منتظر بمانید، این انتظار می تواند بسیار استرس زا باشد.

تقویت این ماهیچه ها در طول زمان می تواند تضمین کند که شما دائماً تمایلی به توالت رفتن ندارید.

تمرینات کگل می تواند کف لگن شما را تقویت کند و از مثانه حمایت کند. این تمرینات از نشت ادرار جلوگیری کرده و کنترل مثانه را بهبود می بخشید.

این تمرینات شامل انقباض و شل کردن عضلات لگن شما سه بار در روز به مدت حداقل شش هفته است.

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

چگونه ادرار خود را کنترل کنیم؟

همه چیز درباره «تکرر ادرار»؛ از علل تا نحوه درمان و پیشگیری

چرا در هوای سرد میل بیشتری به ادرار کردن داریم؟

منابع سایت

بخشی از محتویات سایت با توجه به اجازه نامه موجود در بخش کپی رایت سایت های زیر از این سایت ها جمع آوری شده است اگر محتوایی از سایت شما اینجا منتشر شده است و منبع ذکر نشده است به ما از طریق نظرات اطلاع دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.