دسته‌بندی نشده

مکمل دی اسپارتیک اسید چیست و چگونه عمل می کند ؟

مکمل دی اسپارتیک اسید چیست ؟

مکمل دی اسپارتیک اسید موضوع مورد بحث ماست. دی اسپارتیک اسید که به شکل طبیعی نیز در بدن یافت می شود این روز‌ها سر و صدای زیادی را به پا کرده است و دلایل خوبی‌ هم برای آن وجود دارد.

به شکل علمی‌ ثابت کرده است که می تواند به طور طبیعی باعث افزایش سطح تستوسترون در مردان تا حدود ۵۰% در کمتر از دو هفته شود.

یعنی می توانید تا حدود ۵۰% بیشتر از حالت معمول در بدن خود قوی‌ ترین هورمون آنابولیک را داشته باشید و از طرفی‌ انجام این کار کاملا به صورت طبیعی خواهد بود.

دی اسپارتیک اسید یک آمینو اسید است که به طور طبیعی درون بدن در غده هیپوفیز، هیپوتالاموس و بیضه‌ها یافت می شود. در تحقیقات اخیر مشخص شده است که سدیم دی اسپارتیک اسید در بدن به عنوان یک نورون انتقالی در سیستم عصبی و در بخشی که درگیر در تولیدات هورمونی می‌باشد عمل می‌کند.

مکمل دی اسپارتیک اسید چگونه کار می کند ؟

مشخص شد که دی اسپارتیک اسید می تواند باعث تحریک هورمون‌های (LH) و (GH) از غده هیپوفیز شود.(LH) یک پیام رسان شیمیایی می‌باشد که از غده هیپوفیز حرکت کرده و به سمت بیضه‌ها می رود تا پیام ساخت تستوسترون را صادر کند.

علاوه بر تاثیر دی اسپارتیک اسید روی (LH) در تحقیقات مشخص شد که خود آن هم می تواند به طور مستقیم روی تولید تستوسترون تاثیر بگذارد.

در تحقیقات اخیر انسانی‌ انجام شده مشخص شد که دی اسپارتیک اسید می تواند در کمتر از ۱۳ روز به طور متوسط در مردان بالغ ۴۵.۵% باعث افزایش سطح تستوسترون شود که در این بین حتی یک مورد وجود داشت که در کمتر از ۱۳ روز توانست با مصرف دی اسپارتیک اسید سطح تستوسترون خود را تا ۸۴% افزایش دهد.

این یعنی‌ تقریبا افزایش ۱۰۰ درصدی تستوسترون که این موضوع بسیار عالی‌ می‌باشد. نکته جالب توجه این است که تا سه روز بعد از قطع مصرف دی اسپارتیک اسید سطح آن همچنان در بدن بالا خواهد ماند و سپس به آرامی کاهش پیدا خواهد کرد.

این موضوع نشان می دهد که سطح تستوسترون در بدن به تدریج بالا رفته است و زمان قطع مصرف نیز به تدریج و به آرامی کاهش پیدا خواهد کرد.

این موضوع مخصوصا برای ورزشکاران بسیار خوب می‌باشد زیرا تحقیقات نیز ثابت کرده است که بهتر است سطح هورمون‌ها به آرامی به حالت اولیه خود بازگردند.

فواید مکمل دی اسپارتیک اسید

علاوه بر تاثیر قدرتمند روی تولید تستسترون، مکمل دی اسپارتیک اسید همچنین یک تقویت کننده جنسی‌ بسیار قوی می‌باشد. شما از D-ASPARTIC ACID می توانید در جهت افزایش میل جنسی‌، بهبود کیفیت نعوظ و افزایش مدت زمان رابطه جنسی‌ استفاده کنید. البته این تمام مزایای مکمل دی اسپارتیک اسید نمی‌ باشد.

دی اسپارتیک اسید همچنین می تواند سطح نیتریک اکسید را نیز افزایش دهد. نیتریک اکسید یک ترکیب شیمیایی بسیار قوی می‌باشد که مسئول ایجاد پمپاژ خونی قوی در عضلات و عروق می‌باشد.

D-ASPARTIC ACID همچنین می تواند باعث افزایش نورون‌های انتقالی نظیر دوپامین و (GABA) شود که این دو نیز مسئول بهبود حافظه و ضد افسردگی هستند.

میزان مصرف مناسب مکمل دی اسپارتیک اسید

در مورد دوز مناسب مطالب زیادی وجود دارد که گفته شده بسیاری از افراد استفاده کردند و البته عوارض خاصی هم نداشت و البته گفته شده بود که در مصرف با دوزهای بالا بهتر است از داروهای انتی استروژن استفاده شود !

دوزهای مناسب برای این مکمل به این صورت است که روزی 3 گرم به مدت یک ماه و بعد یک ماه استراحت و بعد دوباره شروع مصرف.

طریقه ی مصرف دیگری که ذکر شده است این است که 3 گرم صبح و 3 گرم شب مصرف شود و عارضه ای گزارش نشده که در این برنامه دو هفته مصرف و یک هفته قطع مصرف می باشد.

بهترین راه برای دانستن طریقه مصرف مراجعه به پزشک متخصص و یا مربی پرورش اندام می باشد، اما مقدار 3 گرم در روز همراه با صبحانه و یا اولین وعده غذایی مورد توصیه می باشد.

آیا دی اسپارتیک اسید سمی می‌ باشد ؟

گیرنده‌های (NMDA) گیرنده‌های یونوتروپیکی هستند که اجازه انتقال پیام‌های الکتریکی را بین نورون‌های مغز و ستون فقرات می دهند. برای انتقال پیام‌های الکتریکی گیرنده‌ های (NMDA) باید باز شوند و برای باز ماندن آن ها هم گلوتامین و هم گلیسین باید حضور داشته باشند تا به گیرنده (NMDA) متصل شوند.

هنگامی که گلوتامین و گلیسین به گیرنده (NMDA) شوند آن گیرنده فعال تلقی‌ خواهد شد. اما فعال کردن گیرنده‌های (NMDA) کار اسانی‌ نمی‌باشد. در واقع کار بسیار سختی می‌باشد. گیرنده‌های (NMDA) به وسیله منیزیوم بلاک شده‌ اند و برای باز شدن نیاز به دیپولاریزیشن کافی‌ دارند.

حتی اگر دی اسپارتیک اسید یا گلوتامین حضور داشته باشند شما همچنان به حضور گلیسین نیاز پیدا خواهید کرد. بنابراین برای فعال کردن گیرنده‌های (NMDA) شما در آن واحد به چند مورد نیاز خواهید داشت.

گیرنده‌های (NMDA) دارای زیر واحد‌های گوناگونی نظیر (NR2B) و (NR2A) هستند و تاثیر این زیر واحد‌ها در فرایند فعال سازی متفاوت می‌ باشد. پس D-ASPARTIC ACID را نمی‌توان سمی قلمداد کرد.

بیشتر بخوانید:

معرفی بهترین مکمل های تستوسترون با اثر گذاری فوق العاده

18 خوراکی ساده اما بی نظیر برای افزایش سطح تستوسترون

تزریق تستوسترون و عوارض خطرناک آن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا