دسته‌بندی نشده

معرفی سیسنگان، لاویج و بهدشت از مناطق گردشگری مازندران

به جرئت سیسنگان را میتوان یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری ایران دانست. نزدیک به 99 درصد افراد زمانی که صحبت از مسافرت میشود؛ تمایل به سفر کردن به مناطق شمالی کشور را دارند. شهرهای شمالی کشور به سبب همسایگی با دریا و همچنین جنگل های سرسبز و انبوه به قطب گردشگری کشور تبدیل شده اند.

جنگل سیسنگان یکی از جنگل های مشهور کشور میباشد که بسیاری از مردم تعطیلات خود را در این جنگل سپری میکنند. جنگل سیسنگان در 27 کیلومتری شهر نوشهر قرار دارد. این جنگل برای اولین بار در سال 1344 توسط مهندس سعیدی طراحی شد. این پارک شامل بخش های تفریحی زیادی میباشد که همین مورد باعث میشود تا شما یک روز کامل خود را به گشت و گذار در این منطقه بگذرانید.

پارک جنگلی سیسنگان یکی از مناطق سر سبز و خوش آب و هوای کشور به شمار می‌آید. مساحت این پارک جنگلی در حدود 602 هکتار میباشد. این پارک جنگلی زیستگاه بسیاری از گونه‌های جانوری و گیاهی میباشد.

پارک جنگلی سیسنگان به سه بخش تقسیم میشود. در هرکدام از این بخش‌ها گونه های گیاهی مختلفی وجود دارند. بخش ساحلی جنگل سیسنگان مساحتی 30 هزار هکتاری دارد و زیستگاه گیاهان لرگ، توسکا، انار، ازگیل و… می باشد. در بخش ساحلی جنگل سیسنگان تفریحات آبی همچون قایق موتوری، جت اسکی و… انجام می شود. این مورد اما پایان کار نیست چرا که اسب سواری، والیبال ساحلی، کارتینگ نیز از دیگر تفریحات این منطقه به شمار می‌آید. اگر عاشق بازی های رایانه‌ای هستید در این منطقه مکان هایی وجود دارند که میتوانید با خیالی آسوده به انجام بازی های رایانه ای بپردازید.

بخش جنوبی جنگل سیسنگان پوشیده از گیاه شمشاد میباشد؛ بخش غربی نیز زیستگاه طبیعی گیاهان بلوط و شمشاد است. در پارک جنگلی سیسنگان پستاندارانی همچون گراز، شغال، گربه جنگلی و روباه زندگی میکند.

معرفی لاویج

لاویج

لاویج نام یکی از روستاهای خوش آب و هوای استان مازندران است. این روستا در استان نور است که در میان جنگل های انبوه قرار گرفته است. اطراف این روستا سرشار از جاذبه های طبیعی است که همین امر سبب شده تا بسیاری از مردم به فکر سفر کردن به این مکان باشند. این روستا به روستای آب گرم نیز معروف است چرا که دارای چشمه های آب گرم فراوانی است. گونه های گیاهی و جانوری بسیاری در این منطقه وجود دارند. قدمت این روستا به بیش از 2000 سال می رسد. اگر کنجکاو هستید که با مناطق گردشگری روستای لاویج آشنا شوید باید شما را با جنگل های بکر این روستا آشنا کنیم. به سبب وسیع بودن این منطقه می توانید مدت زمانی طولانی را به گذراندن وقت در این روستا اختصاص دهید. کلمه طبیعت گردی با گردش در این مکان معنا پیدا میکند.

افرادی که دوست دار ماهیگیری هستند؛ میتوانند مدت زمانی طولانی را در دریاچه های اطراف این روستا صرف ماهیگیری کنند. این روستا به سبب فرهنگ خاصی و منحصر به فردی که دارد توجه خیلی از افراد را به خود جلب کرده است. اگر دوست دارید تا با فرهنگ سنتی و بومی مردمان سایر اقلیم ها آشنا شوید، این روستا میتواند یکی از بهترین گزینه ها برای سفر کردن باشد. در هنگام سفر کردن به این منطقه فراموش نکنید که باید با تجهیزات کامل بروید چرا که ممکن است قصد سپری کردن شبی را در جنگل داشته باشید.

از مراکز دیدنی روستای لاویج می توان جنگل ها، آب گرم‌ها، آبشار حرام او و فیل سنگی اشاره کرد. هوای روستای لاویج در ابتدای بهار سرد است اما هر چه به سمت ماه اردیبهشت میرویم هوا به مراتب گرم تر میشود. بهترین زمان برای مسافرت به این روستای خوش آب و هوا اواسط فصل بهار است.

معرفی منطقه بهدشت

بهدشت یکی از روستاهای منطقه چمستان مازندران است. چمستان یکی از شهرهای غربی استان مازندران است که دارای طبیعتی بکر و دست نخورده است. استان‌های شمالی کشور تداعی کننده سرسبزی، بکر بودن، آب و هوای مطبوع و… هستند. این استان‌ها، این روز ها به قطب گردشگری کشور تبدیل شده‌اند. به دلیل همین قطب گردشگری بودن خرید و فروش ویلا رونق بی نظیری دارد. اگر به دنبال یک مکانی دنج و راحت برای گذراندن تعطیلات خود هستید؛ پیشنهاد میکنیم سفر به روستان بهدشت را تجربه کنید. این شهر به فاصله 20 کیلومتری از آمل واقع شده است و نیاری نیست تا مسافت زیادی را برای رسیدن به مرکز استان طی کنید.

از مراکز تفریحی روستای بهدشت می توان به جنگل های سر سبز اشاره کرد. یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری بهدشت که میتوان به آن اشاره کرد بافت قدیمی خانه های ساخته شده در این منطقه است. البته نکته مهمی که گفتن آن خالی از لطف نیست این موضوع است که خرید ویلا در این روستا میتواند یک گزینه بسیار عالی برای شما باشد. ویلاهایی که در این منطقه ساخته می شوند قیمت بسیار مناسبتری را نسبت به ویلاهای مناطق دیگر دارند.

روستای بهدشت از جمله مناطقی در کشور است که دارای آب و هوای معتدل می باشد؛ همین آب و هوای معتدل باعث شده است تا امکان سفر کردن به این منطقه در تمامی فصول سال مهیا باشد.

از جمله مناطق تفریحی این روستا میتوان به پارک جنگلی کشپل، دریاچه الیمالات و… اشاره کرد. خاک این منطقه بسیار حاصلخیز است و همین حاصلخیزی خاک باعث شده تا کشاورزی در منطقه رونق ویژه‌ای داشته باشد. کشت مرکبات، مزارع برنج و کیوی در این منطقه بسیار زیاد می باشد. همین حاصلخیزی خاک با بازدهی بالایی که در کشت محصول دارد؛ باعث شده تا کشاورزی شغل اول مردمان این روستا باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا