اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
مصرف ال کارنیتین چگونه بر لاغری تاثیر گذار است؟_62a5ae9b5fc9a.jpeg
مصرف ال کارنیتین چگونه بر لاغری تاثیر گذار است؟_62a5ae9b5fc9a.jpeg

مصرف ال کارنیتین چگونه بر لاغری تاثیر گذار است؟

برای کاهش وزن و کاهش چربی های بدن از دست دادن عضلات و ماهیچه ها ال کارنیتین بهترین گزینه است. افراد علاقه مند به فعالیت های ورزشی و تناسب اندام از ال کارنیتین برای بهبود قدرت و استقامت عضلانی، سوزاندن چربی و ساخت عضلات بدون افزایش چربی استفاده می‌کنند.
به طور طبیعی ال کارنیتین در لبنیات، ماهی و طیور یافت می‌شود. با این حال، شما می‌توانید از مکمل‌های ال کارنیتین برای لاغری استفاده کنید بدون آنکه چربیهای مفید بدن را از دست بدهید. با استفاده از این مکمل در کنار رژیم غذایی خود میتوانید در سریع ترین حالت ممکن به وزن دلخواه خود برسید. برای اشنایی بیشتر با ال کارنیتین با ما همراه باشید.

ال کارنیتین چگونه به کاهش وزن کمک میکند؟


L-carnitine که مشتق شده آمینواسیدها هستند منجر به اکسیداسیون اسیدهای چربی در میتوکندری می‌شوند. میتوکندری‌ها که درون سلول قرار گرفته‌اند وظیفه تأمین انرژی را برعهده دارند. ال – کارنیتین اسیدهای چرب را به درون میتوکندری فرستاده و با اکسیداسیون آنها انرژی آزاد می‌شود. درواقع وظیفه تبدیل چربی به انرژی را انجام می‌دهد.
این ماده درون بدن و مواد غذایی همچون گوشت، لبنیات و غلات یافت می‌شود. علاوه بر اینها مکمل‌ها و قرص‌هایی از ال – کارنیتین‌ها وجود دارد که باعث افزایش عضله، از بین برنده چربیهای اضافی بدن، تأمین انرژی و افزایش استقامت خواهد شد.

ال کارنیتین و انواع مختلف آن
ال – کارنیتین شکل فعال بیولوژیکی استاندارد کارنیتین است که در بدن، غذاها و بیشتر مکمل‌ها یافت می‌شود. در اینجا چندین نوع دیگر نیز وجود دارد که به معرفی آنها می‌پردازیم.
• استیل – ال – کارنیتین: اغلب ALCAR نامیده می‌شود، این نوع برای مغز بسیار مؤثر است. مطالعات نشان می‌دهد که ممکن است برای افراد مبتلا به بیماری‌های عصبی مفید باشد.

دی – کارنیتین: این نوع ممکن است با مهار جذب نوع مفید L-carnitine، باعث کمبود آن در بدن شود.
• پروپیونیل – ال – کارنیتین: این نوع برای مشکلات گردش خون، مانند بیماری عروق محیطی و فشارخون بالا مناسب است.
مواد غذایی حاوی ال کارنیتین که برای لاغری موثرند


نوشیدن یک فنجان آب خیس‌شده شنبلیله در صبح به شروع متابولیسم شما کمک می‌کند. گندم کامل، شیر و تخم‌مرغ منبع عالی L-carnitine، فیبر غذایی، پروتئین و کلسیم هستند. این صبحانه مقوی مغز شما را فعال کرده و از گرسنگی شما جلوگیری می‌کند. نوشیدن یک فنجان چای سبز قبل از ناهار از پرخوری جلوگیری و سموم را نیز دفع می‌کند.

یک میان وعده عصرانه سالم و سیرکننده مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی را به بدن شما می‌دهد. برای شام، غذاهای غنی از پروتئین و ال – کارنیتین میل کنید که باعث سوزاندن چربی و تأمین انرژی می‌شود.
گوشت گاو، مرغ و ماهی‌تن، منابع عالی ال – کارنیتین و پروتئین هستند که به شما در سوزاندن چربی و ساخت عضلات بدون چربی کمک می‌کنند.
افرادی که گیاهخوار هستند نگران نباشند، آنها نیز می‌توانند از تأثیر ال کارنیتین بر لاغری استفاده کنند. زیرا در برخی از غذاهای گیاهی ال کارنیتین برای لاغری وجود دارد.
آبلیمو، چای سبز، فلفل قرمز، گوجه‌فرنگی، اسفناج، ذرت آب‌پز، آب نارگیل و سایر آبمیوه‌های تازه حاوی مقادیری ال کارنیتین برای لاغری هستند. آبلیمو به دفع سموم و چای سبز به کاهش اشتها کمک می‌کند.

مصرف ال کارنیتین چگونه بر لاغری تاثیر گذار است؟

ایا مکمل ال کارنیتین برای بدن مضرند.
طبق تحقیقات علمی انجام شده روی میزان خطر ال – کارنیتین بر بدن، مصرف ۲ گرم یا کمتر از آن در روز برای کسانی که می‌خواهند وزن کم کنند بی‌خطر است.
همچنین، اگر تصمیم به مصرف مکمل‌های ال – کارنیتین دارید، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

فواید ال کارنیتین برای بدن
ال کارنیتین‌ها درون بدن وجود دارند. در بدن افرادی که به بیماری‌های کلیوی و کبدی دچار هستند این ماده به میزان کمتری یافت می‌شود؛ بنابراین لازم است که این افراد از مکمل‌ها و قرص‌های L-carnitine برای تأمین آن در بدن استفاده کنند. همچنین ال کارنتین برای مردان بسیار مفید تر از زنان است به طوری که پزشکان به تاثیر ال کارنیتین برای باروری بسیار باور دارند.


افزایش انرژی بدن با ال کارنیتین


L-Carnitine یکی از موادی است که به بدن شما انرژی می‌دهد که اهل ورزش‌های سنگین هستید مصرف این مکمل انرژی شما را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود که کمتر احساس خستگی کنید و از اسپاسم عضلانی نیز جلوگیری می‌کند. ال – کارنیتین‌ها با انتقال اسیدهای چرب به میتوکندری و تبدیل آن به انرژی، چربیهای اضافی را از بین برده و به کاهش وزن کمک می‌کند.


افزایش متابولیسم بدن با ال کارنیتین
متابولیسم همان سوخت‌وساز بدن برای تجزیه مواد و استفاده از انرژی آنهاست. از انرژی حاصل شده برای تولید پروتئین و سایر فعالیت‌های بدن استفاده می‌شود. جالب است بدانید که حتی در زمان خواب نیز متابولیسم بدن انجام می‌شود زیرا به هنگام خواب هم بدن به انرژی نیاز دارد.
هرچه متابولیسم بدن بیشتر باشد وزن با سرعت بیشتری کاهش میابدو ال کارنیتین در افزایش سرعتکاهش وزن بسیار کاربردی است.

مصرف ال کارنیتین چگونه بر لاغری تاثیر گذار است؟

عضله‌سازی و تقویت استخوان‌ها


همان‌طور که ال کارنیتین به چربی‌سوزی کمک می‌کند، به ساخت ماهیچه‌های بدون افزایش چربی نیز کمک می‌کند.
درمان بیماری‌های قلبی
ال کارنیتین باعث افزایش خون‌رسانی در بدن می‌شود. افرادی که از آنژین رنج می‌برند، می‌توانند بدون احساس درد در قفسه سینه یا ناراحتی از مکمل ال – کارنیتین استفاده کنند.
درمان دیابت نوع دوم
دیابت نوع دوم بیماری که افراد زیادی از آن رنج می برند. انسولین مسئول تجزیه قندهای درون بدن است. در دیابت نوع دوم برخلاف دیابت نوع اول انسولین ترشح می‌شود اما توان کافی برای تجزیه گلوکز یا قند خون را ندارد.
ال – کارنیتین با افزایش اکسیداسیون، به جذب و ذخیره گلوکز کمک می‌کند؛ بنابراین، افرادی که به دیابت نوع دوم دچار هستند، می‌توانند با مصرف مکمل ال – کارنیتین به کاهش سطح گلوکز خون کمک کنند.

تقویت ایمنی در بدن
رادیکال‌های آزادی که ممکن است در اکسیژن وجود دارند به هنگام تنفس وارد بدن شده و موجب تخریب سلول‌ها می‌شود. این رادیکال‌ها می‌توانند سبب بیماری‌های خطرناکی از جمله سرطان شوند. مکمل‌های ال – کارنیتین‌ها با خاصیت آنتی‌اکسیدانی که دارند، رادیکال‌های آزاد اکسیژن را از بین برده و باعث تقویت ایمنی بدن می‌شوند.
کمک به بهبود عملکرد کلیه ها
ال کارنیتین توسط کلیه‌ها تولید می‌شود. افرادی که از به بیماری‌های کلیوی دچار هستند تولید این ماده در بدن آنها به مقدار کمتری انجام می‌شود یا در برخی از بیماران به دلیل مشکلات شدید کلیوی ال – کارنیتین اصلاً تولید نمی‌شود. این افراد با مصرف مکمل‌های ال – کارنیتین می‌توانند از کمبود آن در بدن جلوگیری کنند.
کمک به بهبود عملکرد مغز
مکمل‌های ال کارنیتین با جلوگیری از آسیب مغزی مرتبط با استرس و سن در سالمندان به بهبود عملکرد مغز کمک می‌کند و در نتیجه سلامت و عملکرد مغز را ارتقا می‌دهد.
چه کسانی نیاز به مصرف ال – کارنیتین دارند؟
سطح ال کارنیتین بدن تحت‌تأثیر تولید آن در بدن و غذاهایی است که در آنها ال – کارنیتین وجود دارد. گیاهخواران یا وگان‌ها به دلیل عدم مصرف محصولات حیوانی، میزان ال – کارنیتین در بدن آنها کمتر است، به همین دلیل لازم است که این افراد از مکمل‌های L-Carnitine استفاده کنند.
با افزایش سن سطح ال کارنیتین بدن کاهش می‌یابد، بنابراین ممکن است که سطح این ماده در بدن آنها کم شده و به مصرف مکمل‌های ال کارنیتین نیاز پیدا کنند. در یک مطالعه نشان داده شد که 2 گرم ال کارنیتین باعث کاهش خستگی و افزایش عملکرد عضلات در افراد مسن شد.

منابع سایت

بخشی از محتویات سایت با توجه به اجازه نامه موجود در بخش کپی رایت سایت های زیر از این سایت ها جمع آوری شده است اگر محتوایی از سایت شما اینجا منتشر شده است و منبع ذکر نشده است به ما از طریق نظرات اطلاع دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.