جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
متن کودکانه در مورد ماه رمضان_657ce28fa2942.jpeg
متن کودکانه در مورد ماه رمضان_657ce28fa2942.jpeg

متن کودکانه در مورد ماه رمضان

سرفصل های این مقاله

متن درباره ماه رمضان کودکانه

من روزه می گیرم تا حال بچه هایی که در خانه یشان گرسنه خوابیده اند را بدانم و آن ها را درک کنم و به آن ها کمک کنم.چه خوب است که در ماه رمضان به کسانی که چیزی برای افطار ندارند به آن ها کمک کنیم و دل همنوعان را خوشحال کنیم و خداوند از ما راضی باشد.ما باید در این ماه گناه نکنیم و از سحر تا اذان مغرب چیزی نخوریم اگر در این ساعت ها ما چیزی بخوریم روزه یمان باطل میشود ولی اگر حواسمان نباشد و به یاد نداشته باشیم که روزه هستیم و چیزی بخوریم روزه مان باطل نمیشود.

###متن کودکانه در مورد ماه رمضان###

هیچ وقت هیچ بنده ای دست خالی از پیش خداوند بزرگ بر نمی گردد ما می توانیم با بزرگ ترهایمان نمازمان را بخوانیم تا همیشه به موقع و سروقت باشد در ماه مبارک رمضان همه با هم مهربان هستند و به هم دیگر کمک می کنند بخاطر این من خیلی ماه مبارک رمضان را دوست دارم در این ماه می توانیم قرآن بخوانیم و صلوات بفرستیم ثواب بیشتری در بین ماه های دیگر سال دارد و تا جایی که در توان مان است به کسانی که محتاج کمک ما هستند کمک و یاری کنیم و صدقه بدهیم امام صادق علیه السلام می فرماید هر کس در ماه مبارک رمضان صدقه ای بدهد خداوند او را از هفتاد نوع بلا دور می کند.

###متن کودکانه در مورد ماه رمضان###

خداوند بزرگ مرتبه سفارش کرده است روزه گرفتن واجب است اما اگر کسی مریض باشد و یا ضرری برای سلامتی اش داشته باشد روزه گرفتن برای او واجب نیست و همچنین در روز عید فطر و عید قربان روزه گرفتن حرام است .در تاریخ اولین فردی که روزه گرفت حضرت آدم(ع) بود. از آنجایی که سیب یعنی میوه ممنوعه را خورد خداوند برای تنبیهش سی روز که یک ماه می شود روزه را بر انسان واجب کرد.

###متن کودکانه در مورد ماه رمضان###

دلنوشته های زیبای کودکانه در وصف ماه رمضان

بعضی از خانواده ها در این ماه اقوام خود را برای افطار به خانه خود دعوت میکنند و غذا های خوشمزه ای می پزند تا باهم افطار کنند و عبادت کنند روز های ماه رمضان تفاوت زیادی با روزهای دیگر سال دارد تحمل غذا نخوردن و گرسنگی و تشنگی ارزش لحظه ی افطار را دارد و ما باید روزه بگیریم چون خداوند روزه را بر ما واجب کرده است و بندگان باید آن کار را انجام دهند.

###متن کودکانه در مورد ماه رمضان###

در ماه رمضان باید به افراد فقیر و گرسنه فکر کنیم و به آن ها کمک کنیم تا گرسنه نمانند مثلا بخشی از غذایی که داریم را به آنها بدهیم یا آنها را برای افطار به خانه خود دعوت کنیم تا آن ها را در این ماه مبارک خوشحال کنیم . در هر نفسی که در ماه رمضان می کشیم ثوابی برایمان نوشته می شود‌.

###متن کودکانه در مورد ماه رمضان###

زیباترین متن های کودکانه در وصف آمدن ماه رمضان

روزه شفا بخش جان است و فایده های جسمی و روحی زیادی دارد ما در طول روز سه وعده غذایی داریم و دستگاه گوارش ما در همه ی ساعات مشغول دفع و جذب است و این روزه گرفتن باعث می شود بدن ما استراحت کند و خستگی خود را رفع کند پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم ) در همین مورد فرموده است روزه بگیرید تا بدن سالم و تندرست باشد پس با روزه گرفتن می توان بدنی سالم و قوی داشته باشیم و از بیماری ها دور شویم و در هنگام خوردن سحری و افطاری زیاده روی نشود.

###متن کودکانه در مورد ماه رمضان###

شب قدر در ماه مبارک رمضان است و باعث تمایز رمضان از دیگر ماه های سال است .پیامبر اکرم فرموده است رمضان رمضان نامیده شده زیرا گناهان را می سوزاند. اگر به سن تکلیف نرسیده ایم میتوانیم با بزرگ ترهایمان روزه بگیریم اما چون نمی توانیم کل روز را گرسنه بمانیم و برای سلامتی مان ضرر دارد روز کله گنجشکی میگیریم و نصف روز را روزه میگیریم.

###متن کودکانه در مورد ماه رمضان###

متن در مورد ماه رمضان کودکانه

در این ماه نماز های مستحبی خوانده می شود این نماز ها واجب نیست اما ثواب زیادی دارد و دعاهای طولانی در شب انجام می شود دعا کردن به صورت دسته جمعی در مسجد یا جاهای دیگری منفعت زیادی دارد تا اینکه تنهایی آن را انجام دهیم و فرصتی مناسب برای دیدن یک دیگر و بهتر کردن رابطه در جامعه است.

###متن کودکانه در مورد ماه رمضان###

پیامبر اکرم (ص)فرموده است ماه رمضان ماه امت من،ماه رجب ماه خدا،ماه شعبان ماه من است و مسلمانان هر سال خود را در ماه های رجب و شعبان برای گرفتن روزه در ماه رمضان آماده می کنند.ماه رمضان ماه صبر است و ماه هم دردی است و پاداش آن بهشت است .

###متن کودکانه در مورد ماه رمضان###

ماه رمضان شروع مهمانی است که در این ماه پر برکت خداوند با دعا های ما و دل های پاک مان گناهان ما را میبخشد و در بخشش و رحمت خداوند بر ما باز میشود و خداوند بسیار بخشنده و مهربان است.آغاز ماه رمضان با دیدن هلال ماه شروع می شود و یکی از نشانه های مسلمان بودن در جهان انجام واجبات است. رمضان یکی از چهار ماهی است که خداوند بزرگ جنگ کردن در آن را حرام کرده است. در ماه رمضان کتاب های آسمانی ، قرآن کریم، تورات، صحف، انجیل نازل شده است.

###متن کودکانه در مورد ماه رمضان###

اگر از مقاله بالا لذت بردید، پس به مطالب زیر هم سر بزنید:

اشتراک گذاری: