دسته‌بندی نشده

لیست بهترین فیلم های هندی از نگاه مخاطبان

لیست بهترین فیلم های هندی از نگاه مخاطبان

  • پیمان کردی
  • يکشنبه 21 مهر 98
  • 103,799

در این پست قصد داریم بهترین فیلم های هندی از نگاه مخاطبان را به شما معرفی کنیم این لیست شامل بهترین فیلم های هندی سال 2018 و 2019 ، بهترین فیلم های هندی که قبل از مرگ باید دید که همان بهترین فیلم‌ های هندی در تاریخ این کشور محسوب می‌شود می‌باشد.

همچنین شما همراهان عزیز تایم سیتی می‌توانید فیلم‌های هندی محبوب خود را پیشنهاد دهید تا در لیست به روز رسانی این پست قرار گیرد و این‌گونه می‌توانیم کامل ترین پست در وب فارسی در مورد این موضوع را داشته باشیم.

سینمای هند مدت‌هاست که یکی از قوی‌ترین صنعت‌های سینمایی جهان به حساب می‌آید محبوبیت فیلم‌های هندی نه تنها در آسیا و کشور ما ریشه دوانده است بلکه این محبوبیت به گونه‌ای جهانی است، بالیوود در کنار سینمای چین و سینمای آمریکا بخش بزرگی از صنعت هنر هفتم را در اختیار دارد و البته ویژگی‌های خاص خود را نیز به همراه دارد ویژگی‌هایی که تنها مخصوص فیلم‌های هندی است.

خوانندگی و رقص، صحنه‌های تخیلی و فراتر از آن و سینمای نشان دهنده‌ی اعتقادات و اعمال هندی‌ها و البته در اکثر مواقع با داستانی پند آموز از ویژگی های منحصر به فرد بالیوود محسوب می‌شود و خوب است این را بدانید که سینمای بالیوود بزرگترین تولید کننده فیلم در جهان است.

حال با نگاه مختصری به سینمای هند در این پست بهترین فیلم‌های هندی از نگاه مخاطبان را به شما کاربران عزیز تایم سیتی معرفی می‌کنیم امیدواریم که از دیدن این فیلم‌ها لذت ببرید.

 

بهترین فیلم های هندی سال 2018

 

Tumbbad

 

Tumbbad

 

فیلم سینمایی تومباد یکی از بهترین فیلم های هندی در ژانر وحشت است که در سال 2018 ساخته شده است، این فیلم ترسناک – فانتزی توسط Rahi Anil Barve و Anand Gandhi کارگردانی شده است و مخاطبان سینمای هند از آن استقبال خوبی کرده‌اند.

از جمله بازیگران این فیلم می‌توان به Sohum Shah, Harish Khanna, Ronjini Chakraborty, Mohd Samad اشاره داشت.

در داستان این فیلم آمده است همه چیز از باران و طوفان شروع می‌شود، پدری برای فرزندش داستانی اسطوره‌ای را روایت می‌کند، داستانی به شدت عجیب که سریع باورش می‌کنیم و این شروع ماجرای پر پیچ و خمی است که شاهد آن خواهیم بود.

 

 


 

ratsasan

 

ratsasan

 

فیلم سینمایی ratsasan محصول کشور هندوستان در ژانر اکشن- جنایی یکی از بهترین فیلم های هندی 2018 است که می‌توانید تماشا نمایید این فیلم با امتیاز بالای 8 در وب سایت IMDB توانسته رضایت بسیاری از بینندگان را به دست آورد و البته توسط کاربران تایم سیتی نیز پیشنهاد شده بود.

کارگردان این فیلم را رام کومار بر عهده داشته است و از جمله بازیگران این فیلم می‌توان به رادها راوی، سانجیلی مورگان، نیژالگال راوی و…. اشاره داشت.

در خلاصه‌ی داستان این فیلم آمده است که آرون کارگردان مشتاقی است که بعد از مرگ پدرش و بنا به موقعیت مجبور می شود به معاون رئیس پلیس تبدیل شود. در حین اینکه آرون با مشکلات پلیس بودن روبرو می شود و می خواهد سبک زندگی خود را با آن تطبیق دهد، یک سری از قتل های زنجیره ای که هدف آن دختران دانش آموز است، در شهر اتفاق می افتد.

 


 

(2018) Gold

 

gold movie hindi

 

فیلم سینمایی طلا محصول سال 2018 یکی از بهترین فیلم های هندی ساخته شده در ژانر ورزشی است که روایتگر یک داستان درام نیز است، این درام- ورزشی با حضور بازیگران مطرحی هم‌چون آکشی کومار، مونی روی، کونال کاپور، آمیت ساد و وینیت کومار سینگ ساخته شده است و کارگردانی و نویسندگی آن را ریما کاگتی بر عهده داشته است.

داستان این فیلم در مورد کسب اولین مدال طلای المپیک تیم ملی هندوستان پس اسقلال یافتن از استعمار انگلستان است.

طلا به عنوان یکی از بهترین فیلم های هندی 2018 برنده یک جایزه و کاندیدای دریافت سه جایزه دیگر از جشنواره های بین المللی فیلم شده است.

 


 

(2018) Baazaar

 

(2018) Baazaar

 

فیلم سینمایی بازار یکی از بهترین فیلم های هندی 2018 و البته یکی از بهترین فیلم های هندی ساخته شده در زمینه بازارهای مالی است که می‌توانید تماشا نمایید اگر فیلمی مثل وال‌ استریت را دوست داشتید احتمالاً از بازار هم لذت خواهید برد.

گروه بازیگری این فیلم که جزو بهترین فیلم های هندی 2018 نیز محسوب می‌شود عبارت‌اند از: سیف علی خان، رادیکا آپته، چیترانگادا سینگ، دنزل اسمیت و روهان مهرا، کارگردانی این اثر نیز بر عهده گاراو کی چاولا بوده است.

داستان فیلم در بازار بورس و التهابات مربوط به آن اتفاق می‎افتد و درباره‎ی مردی جوان و بلندپرواز به نام ریزوان می‎باشد که پس از آمدن به بمبئی به یک معامله‎گر سهام برای یک تاجر مرموز تبدیل می‎شود. اما…

 


 

October

 

October movie

 

اکتبر نام فیلم بالیوودی است در ژانر رمانتیک و درام که کارگردانی آن به عهده شوجیت سرکار است. وارون داوان و بنیتا ساندهو بازیگران اصلی این فیلم می‌باشند در خلاصه داستان این فیلم آمده است ، دن مردی جوانی است که تمام لحظات زندگی بی‎دردسرش را کنار دوستان و همکارانش می‎گذراند. زندگی به همین منوال پیش می‎رود تا اینکه اتفاقی در زندگی او رخ می‎دهد و…

این فیلم در بهترین فیلم‌های هندی سال 2018 از نگاه مخاطبان، رتبه‌ی 10 را با امتیاز 7.6/10 به دست آورده است.

 


 

Parmanu: The Story of Pokhran

 

Parmanu: The Story of Pokhran

 

اتم داستان پوکران ، فیلمی اکشن و تاریخی محصول سال 2018 به کارگردانی آبیشیک شارما می‌باشد. داستان این فیلم درباره‌ی آزمایشات کشور هند در منطقه‌ی پوکران راجستان در دوران نخست‌وزیری آتال بیهاری واجپایی است که با موفقیت انجام شد و…

از جمله بلزیگران این فیلم می‌توان به جان آبراهام، دیانا پنتی، بومان ایرانی و دارشان پاندیا اشاره کرد.

این فیلم در بهترین فیلم‌های هندی سال 2018 از نگاه مخاطبان، رتبه‌ی 9 را با امتیاز 7.7/10 به دست آورده است.

 


 

Laila Majnu

 

Laila Majnu

 

فیلم لیلی مجنون ، داستان عاشقانه و کلاسیک لیلی و مجنون را در دنیای امروز روایت می کند و داستان دو جوان است که دلباخته یکدیگر می شوند، در حالی که خانواده های آن ها در حال جنگ و ستیز هستند …

از جمله بازیگران این فیلم می‌توان به اَبرار کازی ، اَواینش تایوری، تریپیت دیمری و وسندرا کاول اشاره کرد.

این فیلم در بهترین فیلم‌های هندی سال 2018 از نگاه مخاطبان، رتبه‌ی 8 را با امتیاز 7.8/10 را به دست آورده است.

 

 


 

Raazi

 

 Raazi

 

راضی فیلمی است محصول سال 2018 و به کارگردانی مگنا گلزار است. در این فیلم بازیگرانی همچون آلیا بات، ویکی کائوشال، راجیت کاپور، جایدیپ اهلاوات، سانجای سوری ایفای نقش کرده‌اند.

داستان این فیلم این‌گونه است که در سال 1971 در جریان جنگ هند و پاکستان دختری بیست ساله به نام سهمت (آلیا بات) به در خواست پدرش تصمیم میگیرد کالج را رها کرده و برای جاسوسی هند در پاکستان و کمک به وطنش آموزش های لازم را ببیند . در ادامه چالش هایی که او در این راه با آنها مواجه میشود به تصویر کشیده میشود …

این فیلم در بهترین فیلم‌های هندی سال 2018 از نگاه مخاطبان، رتبه‌ی 7 را با امتیاز 7.8/10 را به دست آورده است.

 


 

Stree

 

Stree

 

خلاصه داستان فیلم Stree 2018: در شهر کوچک چندری، یک مرد در ترس از روحی شیطانی به نام “استری” زندگی می کند که به رباییدن مردان در شب مشهور است و …

از جمله بازیگران این فیلم می‌توان به Rajkummar، Rao,Shraddha، Kapoor,Pankaj ،Tripathy اشاره کرد همچنین این فیلم در ژانر کمدی و ترسناک است که علاقه مندان به این سبک از فیلم می‌توانند از دیدن آن لذت ببرند.

این فیلم در بهترین فیلم‌های هندی سال 2018 از نگاه مخاطبان، رتبه‌ی 6 را با امتیاز 7.8/10 به دست آورده است.

 


 

Sanju

 

Sanju

 

سانجو نام فیلم محصول سال 2018 است. این فیلم که به کارگردانی راجکومار هیرانی است زندگی‌نامه سانجی دات بازیگر پیشکسوت سینمای بالیوود را روایت می‌کند. رانبیر کاپور ستاره جوان سینمای هند ایفاگر نقش سانجی دات می‌باشد.

این فیلم در بهترین فیلم‌های هندی سال 2018 از نگاه مخاطبان، رتبه‌ی 5 را با امتیاز 7.9/10 به دست آورده است.

 


 

Padman

 

Padman

 

پدمن یا مرد نواربهداشتی فیلمی است محصول سال 2018 و به کارگردانی آر.بالکی است. در این فیلم بازیگرانی همچون آکشی کومار، سونام کاپور، رادیکا آپته، اورمیلا ماهانتا، آمیتاب باچان ایفای نقش کرده‌اند. این فیلم بر اساس داستان واقعی زندگی شخصی در هند ساخته شده است.

در داستان این فیلم آمده است که مردی وقتی میبیند در روستایشان زنان روستا از جمله همسر و خواهرانش از پارچه غیر بهداشتی بجای نوار بهداشتی استفاده میکنند تصمیم به یک کار فوق العاده میگیرد تا آن ها بهداشت را رعایت کنند، هر چند در این راه بار ها شکست و تمسخر را تجربه میکند اما او کوتاه نمی آید و…

این فیلم در بهترین فیلم‌های هندی سال 2018 از نگاه مخاطبان، رتبه‌ی 4 را با امتیاز 8/10 به دست آورده است.

 


 

The Brawler

 

The Brawler

 

خلاصه داستان: یک بوکسور از کاسْت (طبقه اجتماعی مردم هند) پایین تلاش می کند تا توان خود را در دنیای بوکس نشان دهد.

بازیگران: Vineet Kumar Singh,Zoya Hussain,Ravi Kishan,Jimmy Shergill,Rajesh Tailang,Shreedhar Dubey,Nawazuddin Siddiqui

این فیلم در بهترین فیلم‌های هندی سال 2018 از نگاه مخاطبان، رتبه‌ی 3 را با امتیاز 8.1/10 به دست آورده است.

 


 

Badhaai Ho

 

 Badhaai Ho

 

فیلم مبارک باشه محصول سال 2018 با بازیگری آیوشمان کورانا ، سانیا مالهوترا، نینا گوپتا و گاجراج رائو است و درمورد باردار شدن مادر یک خانواده است که باعث شرمندگی پدر خانواده است می‌توان گفت فیلم ایرانی خجالت نکش بسیار به این فیلم وداستانش نزدیک است.

این فیلم در بهترین فیلم‌های هندی سال 2018 از نگاه مخاطبان، رتبه‌ی 2 را با امتیاز 8.1/10 به دست آورده است.

 

 


 

 

Andhadhun

 

ملودی کور یا نوای چشم‌بند فیلمی در ژانر هیجان انگیز و جنایی محصول سال 2018 و به کارگردانی سیریرام راغاوان است. در این فیلم بازیگرانی همچون تابو، آیوشمان کورانا، رادیکا آپته، ذاکر حسین ایفای نقش کرده‌اند. این فیلم در رده 158 از دویست و پنجاه فیلم برتر سایت Imdb قرار دارد.

داستان این فیلم در مورد یک نوازنده پیانو است که شاهد یک قتل می‌شود این فیلم با امتیاز 8.5/10 توانسته به عنوان بهترین فیلم هندی سال 2018 از نگاه مخاطبان مقام اول را در اختیار بگیرد.

 


 

بهترین فیلم های هندی سال 2019

 

Kesari

 

Kesari

 

فیلم هندی Kesari با بازی بازیگرانی همچون Akshay Kumar ، Parineeti Chopra محصول سال 2019 سینمای هند است و به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های هندی سال 2019 از نگاه مخاطبان است.

داستان این فیلم بر اساس داستانی واقعی ساخته شده است و در مورد جنگ “سارگاری” در سال 1987 می باشد که طی آن 21 نفر در برابر ده هزار نفر جنگیدند….

کارگردانی این فیلم بر عهده‌ی Anurag Singh بوده است و با امتیاز 7.6/10 به عنوان دهمین فیلم برتر برای امسال است که به اکران درامده است.

 


 

Game over

 

game over

 

Game Over یک فیلم دو زبانه هندی تایلندی 2019 است که توسط اشوین ساروانان و کاوانی Ramkumar نوشته شده و به کارگردانی Ashwin Saravanan اجرا شده است. ستاره فیلم Taapsee Pannu به عنوان یک فرد در صندلی چرخدار، که از خانه اش از یک موجود اسرارآمیز دفاع می کند به ایفای نقش پرداخته است.

این فیلم به عنوان نهمین انتخاب در لیست بهترین فیلم‌های هندی سال 2019 با امتیاز 7.9 به شما دوستان عزیز معرفی می‌شود.

 


 

Kissebaaz

 

Kissebaaz

 

این فیلم در وارنانی قرار دارد و فیلم داستان یک مرد (بازیگر Rahul Bagga) است که قربانی طرح یک راوی خوش تیپ است.

از جمله بازیگران این فیلم می‌توان به Anupriya Goenka , Mouli Ganguly ,Rajesh Sharma و Evelyn Sharma اشاره کرد وکارگردانی آن بر عهده‌ی Annant Jaaitpaal بوده است.

این فیلم به عنوان هشتمین فیلم در لیست بهترین فیلم‌های هندی سال 2019 با امتیاز 8.1/10 حضور دارد.

 


 

Badla

 

Badla

 

Badla یک فیلم هیجان انگیز جنایی زبان هندی در سال 2019 است که توسط Sujoy Ghosh کارگردانی شده است و بازیگران Amitabh Bachchan، Taapsee Pannu و Amrita Singh هستند.

. Tony Luke و Manav Kaul و Tanveer Ghani در نقش های حمایت کننده ظاهر می شوند. این فیلم توسط Red Chillies Entertainment و Azure Entertainment تولید شده و سازگاری رسمی فیلم مهمان نامرئی سال 2017 است.

داستان Badla در مورد یک کارآفرین جوان است که خودش را در اتاق هتل با جسد عاشق مرده اش قفل می کند و یک وکیل دنبال این است که در آن‌جا چه اتفاقی افتاده است.

این فیلم به عنوان هفتمین فیلم هندی درلیست بهترین‌های 2019 با امتیاز 8.1/10 قرار دارد.

 


 

Kabir Singh

 

Kabir Singh

 

کابیر سینگ یک فیلم دراماتیک عاشقانه در لیست بهترین فیلم‌های هندی سال 2019 است که توسط Sandeep Vanga تهیه شده است.

داستان درباره ی مردی بنام کبیر سینگ می‌باشد که در جوانی عشق زندگی اش را میخواهند به زور با کسی دیگر ازدواج دهند و او وقتی کاری از دستش بر نمی آید کاملا از زندگی سیر می‌شود و هیچ هدف خاصی ندارد…

این فیلم با امتیاز8.2/10 به عنوان ششمین فیلم پر مخاطب هندی در سال 2019 شناخته می‌شود.

 

 


 

Gully Boy 

 

Gully Boy

 

Gully Boy یا همان پسر خیابان یک فیلم موزیکال و درام به کارگردانی زویا اختر می‌باشد رانویر سینگ و آلیا بهات نقش‌های اصلی این فیلم را ایفا می‌کنند.

داستان این فیلم در مورد یک پسر مسلمان خواننده‌ی سبک رپ می‌باشد که در بمبئی رنج، فقر و تبعیض اجتماعی که گریبانگیر اوست با عشق و استعداد او به موسیقی رپ، گره خورده و صدایی می شود برای فریاد رنج و تبعیض. در طی این مسیر مراد به خودباوری، استقلال و شهرت می رسد.

Gully Boy به عنوان پنجمین فیلم در لیست بهترین فیلم‌های هندی 2019 با امتیاز 8.3/10 حضور دارد.

 


 

The Tashkent Files

 

The Tashkent Files

 

The Tashkent Files (فایل‌های تاشکن) یک فیلم هیجان انگیز هندی است که در مورد مرگ لال بهادور شستری، نخست وزیر سابق هندی ساخته شده است.

از جمله بازیگران این فیلم می‌توان به Shweta Basu Prasad , Mithun Chakraborty , Ankur Rathee و Naseeruddin Shah اشاره کرد کارگردانی و نویسندگی آن نیز بر عهده‌ی Vivek Agnihotri بوده است.

این فیلم به عنوان چهارمین فیلم با امتیاز 8.4/10 در لیست بهترین فیلم‌های هندی 2019 حضور دارد.

 


 

Uri: The Surgical Strike

 

Uri: The Surgical Strike

 

این فیلم در ژانر اکشن محصول سال 2019 است و یکی از 3 فیلم برترسال 2019 از نگاه مخاطبان در سینمای هند است.

داستان این فیلم در مورد عملیات مخفیانه ارتش هند است که به خاطر قتل هم‌وطنانشان علیه نیروهای تروریستی انجام می‌گیرد.

کارگردانی این اثر را Aditya Dhar بر عهده داشته است و ازجمله ستارگان این فیلم می‌‌توان به Vicky Kaushal, Paresh Rawal, Yami Gautam اشاره داشت.

این اثر سینمایی در لیست بهترین فیلم‌های هندی سال 2019 با امتیاز 8.6/10 حضور دارد.

 


 

Bharat

 

Bharat

 

فیلم سینمایی هندی به کارگردانی علی عباس ظفر و با درخشش سلمان خان و کاترینا کایف در پنجم ژوئن 2019 اکران شد.

بهارات روایتگر 70 سال زندگی یک مرد و سرزمین او در مدت زمان فیلم 165 دقیقه می‌باشد.

این فیلم اکران خارجی بسیار عظیمی خواهد داشت. حق اکران این فیلم در کشورهای فرانسه و آلمان در فستیوال کن امسال فروخته شد و علاوه بر این فیلم فوق برای اولین بار در عربستان سعودی اکران خواهد شد.

 


 

Yeh Suhaagraat Impossible

 

Yeh Suhaagraat Impossible

 

این فیلم در ژانر کمدی خانواندگی است و نشان دهنده‌ی تمام اتفاقاتی است که در طول یک ازدواج به وجود می‌آید.

کارگردانی این فیلم بر عهده‌ی Abhinav Thakur و از جمله ستارگان آن می‌توان به Preetyka Chauhan, Pratap Saurabh, Pradeep Sharma اشاره داشت.

این فیلم در لیست بهترین فیلم‌های هندی سال 2019 با امتیاز 9.5/10 به عنوان فیلم اول حضور دارد.

 


 

Super 30 

 

super 30

 

Super 30 محصول سال 2019 سینمای هند در ژانر درام و با کارگردانی ویکاس باهل است که یکی از بهترین فیلم های هندی در این سال به شمار می‌رود.

از جمله بازیگران این فیلم می‌توان به هتریک روشان، مرونال تاکور، مراج عالم اشاره داشت.

فیلم سوپر 30 بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده است و موضوع آن درباره‌ی یک ریاضی‌دان هندی به نام  آناند کومار است که برنامه معروف سوپر 30 را در شهر پتنه و برای داوطلبان موسسات فناوری هند اجرا کرد.


توجه: لیست بهترین فیلم‌های هندی سال 2019 برای فیلم‌هایی است که تاکنون اکران شده‌اند و ممکن است پس از اکران سایر فیلم‌ها تغییراتی در این لیست اعمال شود


 

بهترین فیلم های هندی که قبل از مرگ باید دید!

 

Dilwale Dulhania Le Jayenge

 

Dilwale Dulhania Le Jayenge

 

فیلم داماد عاشق عروس را می‌برد یک فیلم کمدی موزیکال و البته بسیار رمانتیک است که در سال 1995 به کارگردانی آدیتیا چوپرا و با حضور بازیگرانی چون: شاهرخ خان، کاجول، آمریش پوری، فریده جلال، انوپم کهیر ساخته شده است و فیلمبرداری آن در لوکیشن‌های مختلف در 3 کشور انگلستان، سوئیس و هندوستان انجام گرفته است و یکی از بهترین فیلم های هندی عاشقانه است که می‌توانید تماشا کنید.

داستان این فیلم در مورد دختری است که علیرغم میل باطنی و بخاطر احترام به پدر و عقاید او قرار است به زودی با پسری مقیم هندوستان ازدواج نماید در حالی که حتی او را ندیده است او در سفری با پسری هندی آشنا می‌شود که در طول این سفر بسیار به او دل می‌بازد ولی بدون گفتن مسئله ازدواج از وی جدا می‌شود و…

 

 


 

Kuch Kuch Hota Hai 

 

Kuch Kuch Hota Hai

 

فیلم داره یه اتفاقی می‌افته یا معجزه‌ی احساس یک فیلم رمانتیک درام و مربوط به سن بلوغ به کارگردانی کاران جوهر و بازی شاهرخ خان و کاجول درنقش‌های اصلی است، کارگردانی این فیلم بر عهده‌ی کاران جوهر بوده و محصول سال 1998 است و یکی از بهترین فیلم های هندی است که می‌توانید ببینید.

داستان این فیلم در مورد دو دوست دانشگاهی است که وارد یک مثلث عشقی با یکدیگر می‌شوند …..

 


 

Dil Chahta Hai 

 

Dil Chahta Hai

 

فیلم خواسته‌ی دل یا دل می‌خواهد محصول سال 2001 و به کارگردانی فرهان اختر است و در این فیلم بازیگران محبوبی از جمله عامر خان، سیف علی خان، آکشای کانا، پریتی زینتا، سونالی کولکارنی، دیمپل کاپادیا، کیران رائو، راجندرانات زوتشی ایفای نقش کرده‌اند و در ژانر کمدی تهیه شده است که یکی از بهترین فیلم های هندی است که باید قبل از مرگ دید.

داستان آن در مورد سه شخصیت دوست و البته مجزا از یکدیگر است که روابطه آن‌ها روی همدیگر اثر می‌گذارد.

 


 

Devdas

 

Devdas

 

این فیلم عاشقانه هندی محصول سال 2002 و با بازی بازیگرانی هم‌چون شاهرخ خان، آیشواریا رای و مدوری دیکشیت است که توانست جوایز زیادی را در داخل و خارج هند به دست آورد، کارگردانی این فیلم نیز بر عهده‌ی سانجای لیلا بانسالی بوده است و به عنوان یکی از بهترین فیلم های بالیوود محسوب می‌شود.

داستان دواداس در مورد پسری ثروتمند است که سال‌های زیادی است دختری را دوست دارد اما خانواده‌ی او از این عشق راضی نیستند و او مجبور می‌شود کاری کند که سرنوشت مشخصی ندارد و…

 


 

PK

 

pk

 

پی‌کی فیلم هندی محصول سال 2014 است و در ژانر کمدی – درام و به کارگردانی راجکومار هیرانی ساخته شده است این فیلم به عنوان سومین فیلم پر فروش سینمای هند شناخته می‌شود که در 15 روز اول اکران خود تمام رکوردهای فروش را جا به جا کرد.

داستان این فیلم در مورد جیگو دختر هندی که برای تحصیلات به خارج مهاجرت کرده و پسری به نام سر افراز آشنا می‌شود و پس از این آشنایی به هم علاقه‌مند می‌شوند، اما به دلیل دین خود واعتقادات کاهنان دین خود نباید با غریبه ها ازدواج کنند ، و اتفاقاً دست تقدیر آن‌ها را از یکدیگر جدا می‌کند …!جیگو که فکر میکند سرافراز او را رها کرده و بی وفا است مدت ها با حال خراب زندگی می‌کند تا این‌که با مردی عجیب غریب اشنا می‌شود به نام پی کی، پی کی که از فضا به زمین آمده تعجب جیگو رو برمی انگیزد و رفتارهای او باعث می‌شود تا جیگو دست از سر او برندارد و او را مدام دنبال کند. این فیلم به شدت توصیه می‌‌شود زیرا واقعا یکی از بهترین فیلم های هندی در ژانر خود است.

 


 

3 احمق – 3Idiots

 

سه احمق

فیلم 3 احمق محصول سال 2009 و در واقع محبوب‌ترین فیلم کمدی بالیوودی در خارج از کشور هندوستان است همچنین جزو 10 فیلم پرفروش سینمای هند است و البته یکی از بهترین فیلم های تاریخ هند نیز محسوب می‌شود.

از جمله بازیگران فیلم 3 احمق می‌توان به عامرخان، کارینو کاپور، رانگاناتان مدهوان، شارمان جوشی و بومان ایرانی اشاره کرد.

داستان این فیلم در مورد فرهان، راجو، رانچو و چاتوراست که در یک دانشگاه مهندسی درس می‌خوانده‌اند. چاتور ده سال قبل در زمان دانشجویی به آن‌ها گفته بود که پس از ده سال در دانشگاه همدیگر را ببینند و بفهمند چه کسی موفق تر است. اما فرهان و راجو که دوستان صمیمی رانچو بوده‌اند نمی‌دانند او کجاست و سال‌هاست او را ندیده‌اند؛ بنابراین به دنبال آدرسی که چاتور داده هر سه به دنبال رانچو می‌روند و فیلم به عقب بازمی‌گردد.

این فیلم علاوه بر توضیحات گفته شده در لیست 250 فیلم برتر Imdb نیز حضور دارد و اگر علاقه‌مند به دیدن بهترین فیلم های هندی هستید این فیلم را به هیچ وجه از دست ندهید.

 


 

گول ظاهر را مخور – Drishyam

 

DRISHYAM

 

فیلم گول ظاهر را مخور یا دید ظاهری محصول سال 2015 و یکی از بهترین فیلم های هندی در ژانر درام – معمایی است که می‌توانید ببینید، این فیلم به کارگردانی نیشکانت کامت و با بازی بازیگرانی هم‌چون اجی دیوگن، تابو، شریا سارن، ایشیتا داتا، مرونال جادها ساخته شده است.

Drishyam در مدت زمان 163 دقیقه به نمایش درآمده و جزو 250 فیلم برتر وب سایت IMDB است.

داستان این فیلم در مورد مردی است که در شهر خود مشهور است به فیلم دیدن و دیوانه‌ی سینما است، اما ناگهان مشکلی بزرگ برای دخترش به وجود می‌آید که آبروی آن‌ها در خطر می‌افتد و مرد برای جلوگیری از این اتفاق مجبور می‌شود به قتل مرتکب شود و حالا با استقاده از فیلم‌هایی که دیده است باید از بازجویی‌های پلیس فرار کند.

 


 

باج – Lagaan

 

باج

فیلم سینمایی باج که به اسم روزی روزگاری در هند نیز شناخته می‌شود محصول سال 2001 سینمای هند است و یکی از بهترین فیلم های هندی است که باید ببینید این فیلم درواقع در ژانر درام حماسی است که با موضوع ورزش و ملی‌گرایی بیان شده است.

از جمله بازیگران این فیلم می‌توان به عامر خان، گریسی سینگ، راشل شلی و پل بلکتورن اشاره داشت

داستان این فیلم در زمان حکومت بریتانیا بر کشور هند اتفاق می‌افتد جایی که مردم یک روستا زیر فشار خراج سنگینی که می‌پردازند در حال نابودی هستند و حاظر می‌شوند برای حل این موضوع سرنوشت خود را بر روی بازی کریکت که انگلیسی‌ها در آن بسیار ماهر هستند قرار دهند و در صورت پیروزی در این بازی خراجی نپردازند و…

این فیلم سومین فیلم هندی زبان پس از مادر هند (1957) و سلام بمبئی (1988) بود که نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی می‌شد. باج همچنین برنده جایزه ویژه مخاطبان جشنواره فیلم لوکارنو، هفت جایزه در جشنواره ملی فیلم هند، ده جایزه در جشنواره بین‌المللی فیلم هند و نه جایزه در جشنواره فیلم‌فیر شد.

باج به عنوان یکی از بهترین فیلم های تاریخ هند نیز محسوب می‌شود به خصوص به خاطر موضوع حماسی که به عشق ملی مربوط است.

 


 

دانگال – Dangal

 

دانگال

دانگال که در زبان هندی به معنای کشتی است محصول سال 2016 به کارگردانی نیتش تیواری است که پر فروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای هند با فروش بی‌سابقه‌ای در کل این صنعت می‌باشد،این فیلم برگرفته از زندگی کشتی گیر معروف هندی، ماهاویر سینگ است و قطعاً یکی از بهترین فیلم ‌های هندی است که می‌تواند شما را به وجد آورد.

از جمله بازیگران این فیلم می‌توان به عامر خان، ساکشی تنور، فاطمه ثنا شیخ، سانیا مالهور اشاره کرد.

داستان این فیلم در مورد ماهاویر سینگ پوگات کشتی‌گیر سابق تیم ملی هندوستان است که کشتی‌گیر بسیار فوق‌العاده‌ای است اما به خاطر داشتن مشکلات فراوان در زندگی نتوانسته به آرزوی دیرینه خود یعنی گرفتن مدال طلای جهان دست یابد او می‌خواهد این آرزو را با فرزندش به دست آورد اما همسر او فقط دختر بدنیا می آورد و او به کل امیدش را از دست داده اما روزی فکری به سرش می‌زند که دو دختر بزرگش را کشتی گیر کند و آن‌ها را مجبور به کشتی گرفتن با پسرها می‌کند و… 

 


 

گاهی خوشی گاهی غم – kabhi khushi kabhie gham

 

گاهی خوشی گاهی غم

گاهی خوشی گاهی غم در ژانر درام و یکی از خاطره انگیزترین فیلم های هندی برای ما ایرانی‌هاست زیرا بارها و بارها از تلوزیون پخش شده است و البته یکی از احساسی‌ترین فیلم‌هایی است که می‌توانید ببینید این فیلم در سال 2001 به کارگردانی و نویسندگی کاران جوهر و تهیه‌کنندگی پدرش یاش جوهر ساخته شده است.

از جمله بازیگران این فیلم می‌توان به شاهرخ خان، کاجول، آمیتاب باچان، جایا باچان، هرتیک روشن و کارینا کاپور اشاره داشت.

داستان این فیلم در مورد یک خانواده بسیار ثروندمند است که روابط بسیار صمیمی با یکدیگر دارند تا این که پسر بزرگ این خانواده عاشق دختری از طبقه‌ی پایین جامعه می‌شود و این شروع به هم خوردن همه چیز است.

 


 

باغبان – Baghban

 

باغبان

 

فیلم سینمایی باغبان محصول سال 2003 یکی از بهترین فیلم‌های هندی است که هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند این فیلم بارها از تلوزیون نیز پخش شده است و جزو محبوب‌ترین فیلم‌های هندی در ایران به شمار می‌رود که بسیاری به آن علاقه‌مند هستند.

باغبان به کارگردانی راوی چوپرا و با حضور بازیگران بزرگ سینمای هند از جمله آمیتاب باچان و سلمان خان و هم‌چنین هما مالینی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

در خلاصه داستان فیلم باغبان 2003 آمده است ، “رائول” و “بوجا” زوج سالخورده ای هستند که سال‌ها با عشق زندگی کرده و هیچ کم و کاستی برای فرزندانشان باقی نذاشته اند. به خاطر مشکلات مالی، خود را بازنشسته کرده و فرزندانشان تصمیم می‌گیرند آن‌ها را از هم جدا کرده و باعث رنجشش انها می‌شوند…

 


 

میلیونر زاغه نشین – Slumdog Millionaire

 

میلیونر زاغه نشین

 

فیلم میلیونر زاغه نشین یکی از بهترین فیلم های هندی است که باید قبل از مرگ دید این فیلم یکی از تحسین شده‌ترین فیلم‌های ساخته شده در کشور هند است که از رمانی به نام کیو و ای (Q And A) اقتباس شده است.

کارگردانی این اثر سینمایی بر عهده‌ی دنی بویل بوده و از جمله بازیگران آن می‌توان به دِو پاتل، فریدا پینتو، آنیل کاپور، عرفان خان و … اشاره داشت.

این فیلم داستان یک پسر 18 ساله بسیار فقیری است در مسابقهٔ «چه‌کسی می‌خواهد میلیونر شود؟» شرکت کرده و موفق شده تا مرحلهٔ پایانی پیش برود این پسر که نام او جمال مالک است تا مرحله‌ی فینال همه‌ی سوالات را درست پاسخ می‌دهد و همین موضوع باعث مشکوک شدن پلیس به او می‌شود.

بازرس پلیس به او می‌گوید به‌شرطی آزادش می‌کند که بگوید چگونه به جواب سؤال‌ها دست پیدا کرده؛ که جمال داستان زندگیش را برای مأمور بازجویی تعریف می‌کند.

این فیلم برنده 4 جایزه در شصت و ششمین مراسم گلدن کلوپ شده است و هم‌چنین در سال 2009 نامزد دریافت تقریبآ همه‌ی جوایز در مراسم اسکار بوده و توانسته 7 جایزه از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه اقتباسی و… را به دست آورد.

 


 

شعله – Sholay

 

شعله

شعله فیلم هندی که شاید کمتر کسی در کشورمان ایران آن را ندیده باشد این فیلم محصول سال 1975 در ژانر اکشن ماجرایی و به کارگردانی رامش سیپی است و شاید دیگر نیاز به گفتن این‌که این فیلم یکی از بهترین فیلم های هندی در تاریخ این کشور است نباشد.

در جشنی که به مناسبت یک‌صدسالگی سینمای بالیوود برگزار شد، شعله به‌عنوان برترین فیلم سینمای هند در یک قرن گذشته معرفی گردید.

از جمله بازیگران این فیلم می‌توان به دارمندرا، آمیتاب باچان، سانجیو کومار و هما مالینی اشاره داشت.

داستان این فیلم در مورد دو دوست صمیمی است که به دزدی مشغول هستند و فردی که این دو را دستگیر کرده از آن‌ها استفاده می‌کند تا جبار سینگ را که خانواده اش را قتل عام کرده و مدام به روستایشان حمله می‌کند را به سزای اعمالش برساند.

نکته جالب که شاید نمی‌دانستید داشتن دو پایان بندی متفاوت برای این فیلم است که در یکی جبار سینگ دستگیر می‌شود و در دیگری او کشته می‌شود، این پایان بندی متفاوت به خاطر سانسورهای آن دوران سینمای هند اعمال شده است به هر حال اگر جزو معدود افرادی هستید که این فیلم را ندیده‌اید آن را به شدت به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 


 

بیشتر بخوانید:

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا