دسته‌بندی نشده

قویترین روش خانگی پاک کردن لکه بنزین و گازوئیل از روی لباس

نحوه پاک کردن لکه بنزین و گازوئیل روی لباس

لکه برداری : به گزارش دلگرم نحوه پاک کردن لکه بنزین و گازوئیل روی لباس؛ روش‌های خاصی دارد، چون لکه بنزین و گازوئیل از بدترین نوع لکه روی لباس است. بنزین خود یک حلال و یک پاک کننده آدامس و چیزهای مثل چسب از لباس می‌باشد، بنابراین نحوه پاک کردن لکه بنزین و گازوئیل روی لباس، مستلزم استفاده از حلال مخصوص و به شکل صحیح می‌باشد.

با لکه بنزین و گازوئیل روی لباس چه کنیم؟

بنزین ماده ای که شاید تا به امروز تنها برای پاک کردن لکه های چربی یا آدامس و … از آن استفاده می کردید؛ خوب است بدانید این ماده در صورت پاشیدن روی لباس یا پارچه ایجاد لکه می‌کند. لکه بنزین و گازوئیل علاوه بر ایجاد کثیفی در صورت جا ماندن روی لباس و قرار گرفتن در معرض گرما یا حرکت مشتعل شده و خطرناک می‌باشد.بویی که در اثر این لکه ها روی لباس یا دست شما می ماند، هم معضلی دیگر از ایجاد لکه بنزین یا گازوئیل روی لباس می باشد. برای شستن این لکه ها باید از پاک کننده های مناسب استفاده شود، و به هیچ وجه با لباس های دیگر شسته نشود. همین طور در لباس شویی روی دور تند هم ممکن است منجر به آتش سوزی شود.همان طور که در قسمت قبلی گفتیم، به جای ماندن طولانی مدت لکه بنزین و گازوئیل روی لباس در کنار بو و کثیفی می تواند خطرناک باشد، بنابراین نحوه پاک کردن لکه بنزین و گازوئیل روی لباس به چند روش مختلف در این قسمت بیان شده است.

1. پاک کردن لکه بنزین به روش های مختلف

ابتدا با یک پارچه یا حوله روی سطح لکه بکشید. نم حاصل از لکه بنزین را تا جایی که می توانید، بگیرید. سپس پارچه استفاده شده برای این کار را دور بیاندازید. استفاده از یک تکه کوچک ابر آغشته با ماده جوش شیرین یا ریختن مقداری جوش شیرین روی لکه هم می تواند کارساز باشد. جوش شیرین خاصیت جذب مایعات را دارد.

2. کاربرد ترکیبی از آب داغ و پاک کننده های لکه

یکی از موارد پر کاربرد نحوه پاک کردن لکه بنزین و گازوئیل روی لباس، استفاده از اسپری مواد پاک کننده در آب و پاک کردن مواد نفتی از سطح لباس می‌باشد. در این مرحله اجازه دهید، این محلول 15 دقیقه روی لباس بماند، سپس لباس را با آب داغ بشویید و آب بکشید.

3. استفاده از مایع ظرفشویی

مایع ظرف شویی ماده است که در پاک کردن ظروف از چربی و لکه تاثیر بالایی دارد، اگر از نوع آنزیم بالای آن که غلظت بیشتری دارد، استفاده می‌کنید؛ در نحوه پاک کردن لکه بنزین و گازوئیل روی لباس می‌تواند موثر باشد. مایع را روی لکه لباس ریخته و حدودا نیم ساعت در آب گرم نگهدارید، سپس متناسب با جنس پارچه با آب داغ یا ولرم لباس را بشویید.

4. استفاده از جوش شیرین

جوش شیرین از دسته موادی است که در پاک کردن لکه از لباس موثر بوده و بسیار کاربردی است. 2 قاشق پودر جوش شیرین را در نصف مقدار آن آب، ریخته و روی لکه لباس بریزید. سپس آن را در هوای آزاد قرار دهید، تا خشک شود. این راهکار بیشتر برای لباس هایی است که مجلسی بوده و قابل شستشو نیستند، در صورتی که لباس شما قابل شستشو است، یک شبانه در محول آب و جوش شیرین قرار گیرد.

چطور لکه بنزین یا گازوئیل را از روی لباس پاک کنیم؟

چگونگی از بین بردن بوی مواد نفتی در موارد مختلف

موادی مثل گازوئیل و نفت و بنزین بعد از ریختن روی لباس، ممکن است باعث شوند لباس تا مدت ها بوی نامطبوع داشته باشند. این مورد برای ظروف هم وجود دارد. حتی دست شما هم در استفاده از بنزین ممکن است تا مدت ها بوی تند مواد نفتی را داشته باشد. اما راه حل از بین برد این بوی تند و ناطبوع چیست؟

چگونگی از بین بردن بوی بنزین از لباس

بوی تند بنزین به دلیل ترکیبات آروماتیک آن تا مدت ها روی لباس باقی می ماند، بناربراین موردی که باید در نحوه پاک کردن لکه بنزین و گازوئیل روی لباس به آن خیلی دقت شود، استفاده از موادی مثل سرکه سفید، آبلیمو، مایع ظرف شویی و نمک، جوش شیرین یا پکینگ پودر در پاک کردن لکه لباس یا بعد از شستن آن می‌باشد؛ تا علاوه بر تمیز شدن بوی بنزین هم از لباس رفع گردد.

سرکه سفید: سرکه سفید را روی لباس ریخته و آن را با دست فشار دهید تا بوی آن برطرف شود.

آبلیمو: لباس را در محلول آب و آبلیمو قرار دهید تا کامل بخیسد، سپس آن را شستشو دهید.

نمک و مایع ظرفشویی: استفاده از این محلول بالافاصله بعد از ریختن بنزین کاربردی می‌باشد.

جوش شیرین و پکینگ پودر: روی لکه یک مقدار از این ماده ریخته و با دست این مواد را کامل با لکه آغشته کنید.

حتماً بخوانید:

چگونه بوی گازوئیل را از لباس ببریم؟

استفاده از سرکه و امونیاک راه از بین بردن بوی گازوئیل از لباس می‌باشد، البته این راهکار در بنزین هم کاربرد دارد. خوب است در این باره ابتدا بدانیم؛ حلال گازوئیل چیست؟ در کنار این مورد با موادی که در از بین بردن این بو موثر هستند آشنا شویم مثل: استفاده از سرکه هنگام شستن لکه گازوئیل از لباس منجر به از بین رفتن بوی گازوئیل از لباس می شود. استفاده از پاک کننده های قوی با بوی پرتقال در از بین بردن بوی گازوییل، تاثیر زیادی دارد. یکی دیگر از راه های خلاصی از بوی گازوئیل در نحوه پاک کردن لکه بنزین و گازوئیل روی لباس؛ استفاده از یک فنجان آمونیاک خانگی و غیر قابل اشتعال در یک ظرف آب گرم و قرار دادن لباس چندین ساعت در این ظرف می‌باشد.

برای از بین بردن بوی نفت روی لباس چه باید کرد؟

چون موادی مثل نفت و بنزین خاصیتی مشابه دارند، بنابراین مواردی که در نحوه پاک کردن لکه بنزین و گازوئیل روی لباس بیان شد و همین طور نکاتی که درباره از بین بردن بوی بنزین از لباس اشاره شد، در از بین بردن بوی نفت از لباس هم تاثیر دارند.استفاده از سرکه سفید، آبلیمو ، قراردادن لباس در معرض هوای آزاد همگی مواردی است که برای کلیه این مواد موثر است، یک مورد قابل استفاده در از بین برد بوی نفت از لباس می‌شود به آن اشاره کرد؛ استفاده از آب و عصاره وانیل است. دست ولکه لباس خود را با محلول نصف پیمانه آب و چند قطره وانیل پاک کنید.

از بین بردن لکه بنزین روی ماشین

ریختن بنزین روی ماشین منجر به افت رنگ یا در بعضی مواقع رنگ پریدگی در قسمت های مختلف بدنه ماشین می شود؛ در صورت مواجه با این معضل از پولیش رنگ برای ترمیم و درست کردن قسمت های رنگ پریده استفاده کنید، گاهی استفاده سریع از آب گرم و مایع ظرف شویی در این زمینه می‌تواند،اثرگذار باشد.

یک نکته قابل تامل : همان طور که گفته شد روش های زیادی برای از بین بردن لکه بنزین و گازوئیل روی لباس وجود دارد؛ اما توجه داشته باشید، هنگام انتخاب هر کدام از این مواد پاک کننده جنس پارچه و اندازه لکه مهم است. خیلی از پارچه ها به دلیل بافت و نوعشان روش شستشوی خاصی دارند. بنابراین برای از بین بردن لکه روی لباس پس از اطمینان از جنس پارچه مناسب ترین روش پاک کردن را انتخاب نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا