دسته‌بندی نشده

قرص ضدبارداری بلارا را چگونه مصرف کنیم ؟

قرص ضد بارداری بلارا ، حاوی استات، مشتق شده از پروژسترون طبیعی با خواص آنتی آندروژنیک و دوز پایینی از اتینیل استرادیول میباشد .

قرص بلارا شامل 21 قرص با میزان استروژن برابر با قرص LD می باشد. اما تفاوت اصلی آن در نوع و میزان پروزسترون می باشد. قرص بلارا و قرص چاریوا ، شامل 2 میلیگرم کلرمادیون (که یک نوع پرویژسترون طبیعی است) می باشد ، که البته، نوعی پیش ساز پروژسترون میباشد و در بدن به پروژستین تبدیل میشود و از لحاظ افزایش وزن کمترین تاثیر را نسبت به سایر کنتراسپتیوهای خوراکی دارد.

قرص بلارا ، از سال 1999 در آلمان و سپس در بسیاری از کشورهای اروپایی غربی و شرقی، امریکا لاتین و شرق میانه، به تصویب رسید و مورد استفاده قرار گرفت .

نوشته های مشابه

روش و زمان مصرف بلارا

مصرف بلارا را از روز اول دوره قاعدگی آغاز نمایید،حتی اگر قرص پیشگیری از بارداری دیگری درگذشته استفاده می کردید.

اولین قرص را از جایی در روی بسته بندی آغاز نمایید که نمایانگر همان روز هفته می باشد ور درجهت علامت گذاری شده با فلش ادامه دهید.قرص ها را هر روز در یک زمان مشخص استفاده نمایید(هر 24 ساعت یک قرص).
بعد از مصرف اخرین قرص،هقت روز استراحت وجود داردکه معمولا خونریزی در طی 2 تا 4 روز بعد از اخرین قرص رخ می دهد.بعد از هفت روز استراحت بسته بعدی را اغاز نمایید،حتی اگر خونریزی هنوز ادامه دارد.

در طول مصرف این دارو،هر 6 ماه جهت معاینه به پزشک زنان مراجعه نمایید.

اگر مصرف این دارو را بلافاصله بعد از زایمان و یا سقط شروع کردید از پزشک خود درمورد لزوم استفاده از یک روش دیگر پیشگیری از بارداری در ماه اول سوال نمایید.

مزایای قرص بلارا ( قرص چاریوا)

  • میزان اثر بخشی بسیار بالا
  • عدم افزایش وزن (حتی ور مصارف طولانی مدت)
  • کاهش دردهای پریود
  • کمترین تاثیر ممکن بر خلق و خو
  • عدم تاثیر منفی بر میل جنسی
  • بهبود وضعیت پوست و مو (بدلیل خواص ضد آندروژنی )

تداخل دارویی قرص جلوگیری بلارا با دیگر داروها

مصرف هم زمان باربیتورات ها،ریفامپیسین،گریزئوفولوین،فنیل بوتازون،داروهای ضد صرع(کاربامازپین،فنی‌توئین،پریمیدون)و بعضی آنتی بیوتیک ها مثل آمپی سیلین وتتراسایکلین ها به همراه بلارا سبب کاهش اثر این دارو می گردد.

قرص ضدبارداری بلارا

نحوه مصرف قرص بلارا یا چاریوا

هر بسته بلارا حاوی 21 قرص می باشد. مصرف بلارا، را باید از روز اول سیکل آغاز کرد. در صورتیکه در دوره های قبل، نوع دیگر ضد بارداری را دریافت کرده اید. می توانید مصرف قرص جلوگیری از بارداری بلارا را آغاز کنید.

قرص های جلوگیری از بارداری بلارا را نباید بجوید.

برای افزایش کارایی، قرص های بلارا باید به طور منظم در هر 24 ساعت مصرف شود.

پس از مصرف آخرین قرص بلارا ، برای یک دوره هفت روزه، نباید قرص ها مصرف شود.

4 – 2 روز پس از مصرف آخرین قرص بلارا، خونریزی اتفاق می افتد. پس از 7 روز، مصرف قرص را باید ادامه داد.

دوره مصرف قرص بلارا

اگر تمایل به مصرف هورمونی جهت پیشگیری از بارداری هستید،می توانید بلارا را سال ها مصرف نمایید ولی باید به موارد منع مصرف و اطلاعات موجود در برگه راهنمای دارو توجه نمایید.

پس از مصرف بلارا تخمدان ها به سرعت شروع به فعالیت طبیعی می نمایند.

اولین دوره خونریزی قاعدگی حدود یک هفته طول می کشد،ولی اگر بعد از 2-3ماه بهبود حاصل نشد با پزشک مشورت نمایید.

دور فراموش شده بلارا

اگر مصرف یک دوز دارو را در زمان معمول آن فراموش نمودید،باید درطول 12ساعت بعدی آنرا مصرف نمایید.اگر بیش ار 12 ساعت از زمان معمول آن گذشته باشد دیگر این روش مطمئن نمی باشد.مصرف دارو را جهت جلوگیری از خونریزی زودرس از روی تقویم بسته بندی ادامه دهید.از یک روش مکانیکی جلوگیری از بارداری استفاده نمایید.

عوارض جانبی قرص جلوگیری بلارا

شایع: لکه بینی،حساس شدن پستان ها،قاعدگی دردناک،افسردگی و تحریک پذیری.

  • عوارض گوارشی: تهوع، دردهای معدی، مشکلات معدی ـ روده ای
  • عوارض دستگاه تناسلی: احساس سفتی پستان، درد در قسمت تحتانی شکم، التهاب واژن،عفونت های قارچی دستگاه ژنیتال، بزرگی پستان، سندرم پیش از قاعدگی.
  • سیستم عصبی: سر درد، سر گیجه، میگرن، افسردگی، تحریک پذیری
  • پوست و چشم: اختلالات بینایی، التهاب ملتحمه، اختلالات پیگمانتاسیون، لکه های قهوه ای روی صورت که در اثر تماس با آفتاب تشدید می شود، خشکی پوست، واکنش های حساسیتی پوست، خارش و آکنه زودگذر، ریزش مو، درماتیت، تشدید پسوریازیس.
  • بیماریهای عروقیک کلاپس قلبی ـ عروقی، افزایش فشار خون

عوارض نادر قرص بلارا:

مشکلات گوارشی،در ناحیه شکم،ترشحات پستان،تومور خوش خیم،التهاب واژن،کیست تخمدان عفونت های قارچی دستگاه تناسلی،اختلالات رنگدانه ای پوست،لکه های قهوه ای رنگ روی صورت،خشکی پوست،خارش،جوش،کلاپس قلبی-عروقی،افزایش فشارخون،درد پشت و عضلات،خطر ترومبوآمبولی،سرطان پستان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا