دسته‌بندی نشده

فواید عالی مولتی بان ویتاول برای حفظ سلامت

کاربردهای درمانی فوق العاده مولتی بان ویتاول

مولتی بان ویتاول موجب تامین ویتامین های مورد نیاز بدن، پیشگیری از پوکی استخوان و بیماری های قلبی می شود. مولتی ویتامین شامل ترکیبی از ویتامین های مختلف و مواد معدنی می باشد که به صورت معمول در مواد غذایی و منابع طبیعی دیگر موجود می باشد. این مکمل جهت تامین ویتامین ها و مواد معدنی که از طریق رژیم غذایی به دست نمی آیند و نیز درمان افرادی که دچار کمبود ویتامین ها و مواد معدنی شده اند مانند بیماری ها، دوران بارداری، تغذیه نامناسب، بیماری های گوارشی و بسیاری از موارد دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین این املاح و ویتامینها حاوی آنتی اکسیدانهای مفیدی هستند که بدن را در برابر امراضی چون سرطان حفظ می کنند.و باعث جلوگیری از پوکی استخوان و تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند. این مولتی ویتامین حاوی منیزیم، آهن ، ویتامینهای گروه B، ویتامین E، C ، A و املاح مورد نیاز بدن می باشد.

موارد مصرف مولتی بان ویتاول

  • کاهش پوکی استخوان
  • پیشگیری از سکته قلبی
  • پیشگیری از فشار خون بالا
  • تقویت سیستم عصبی
  • بهبود سیستم ایمنی
  • تامین ویتامین ها و مواد معدنی بدن

روش مصرف مولتی بان ویتاول

هر روز یک عدد همراه غذا میل شود.

قرص

شرح مزایای ترکیبات موجود در مولتی بان ویتاول

ویتامین A

ویتامین A در کبد ذخیره می‌شود و کمبود آن در مدت زمان کوتاه، عارضه‌ای ایجاد نمی‌کند چون کبد در مواقع ضروری مقادیر زیادی از آن را برای استفاده بدن آزاد می‌کند. برخی از بیماری‌ها مثل اختلالات جذب و اسهال چرب باعث می‌شوند، کبد نتواند میزان کافی از این ویتامین راجذب کرده و در نتیجه فرد دچار علائمی از کمبود این ویتامین می‌شود. این علائم عبارت‌اند از اختلال در بینایی و شب کوری، اختلال باروری به ویژه در جنس مذکر، سقط خود به خود، کم خونی و اختلال در سیستم ایمنی

ویتامین‌های گروه B

ویتامین‌های گروه B اهمیت بالایی در حفظ انرژی بدن دارند اما این ویتامین در بدن ذخیره نمی‌شود و تامین آن از طریق موادغذایی ضروری است. البته ویتامین B12 تنها ویتامین گروه B محسوب می‌شود که دارای ذخایر کبدی برای تامین نیازهای بدن به مدت 5 تا 7 سال بوده و تنها در گیاهخواران مطلق، کمبود آن به چشم می‌خورد.

ویتامین E:

ویتامینE یک آنتی اکسیدان می باشد که از بدن در مقابل آسیب ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کند. رادیکال های آزاد به سلول ها، بافت ها و اندام های بدن آسیب می رسانند و در بسیاری از بیماری ها نقش دارند. ویتامینE همچنین در تشکیل گلبولهای قرمز خون شرکت کرده و در استفاده از ویتامین K به بدن کمک می کند.

کلسیم

کلسیم یکی از املاحی است که به میزان زیاد در بدن وجود دارد و برای استخوان ها و دندان ها ضروری است. کمبود این ماده غذایی در افرادی که کمتر از لبنیات استفاده می کنند دیده می شود و در سنین بالاتر به پوکی استخوان ختم می شود. همه افراد در همه سنین باید به میزان کافی کلسیم دریافت کنند تا دچار استئوپورز نشوند.

منیزیم
منیزیم برای افزایش انرژی بدن بسیار مفید است. منیزیم موجب بهبود وضعیت بیماری های قلبی، بهبود وضعیت قند خون در بیماران دیابتی و بهبود دردهای عضلانی میشود.

ویتامینD

در حالی که بیشتر افراد کمبود این ویتامین را دارند ولی اثرات بسیار مهمی در افزایش توده استخوانی و جذب کلسیم در بدن دارد و کمبود آن می تواند مشکلات زیادی در استخوان ها و دندان ها ایجاد کند.

ویتامین های گروهB

در متابولیسم بدن نقش دارند و به عنوان کوفاکتور بسیاری از آنزیم ها در بدن عمل میکنند. هم در سیستم عصبی می توانند دخیل باشند وهم به بهبود وضعیت ماهیچه ها کمک کنند.علاوه بر آن در آزاد کردن انرژی از طریق سوخت چربی ها نیز موفق عمل می کنند.

ویتامینE

موجب تحریک رشد موها و جلوگیری از شکنندگی موها می شود. این ویتامین یک آنتی اکسیدان است و با استفاده از این ویژگی می تواند سلامت بدن را ارتقا دهد.

ویتامین C

اگر می‌خواهید کمبود ویتامین C بدن تان را رفع کنید، سراغ مصرف ترکیبات طبیعی حاوی این ویتامین بروید، زیرا کمبود این ویتامین نه تنها شما را مدام به انواع سرماخوردگی دچار می‌کند بلکه ممکن است به بیماری اسکوربوت هم مبتلا شوید.

همچنین حذف ویتامین C از رژیم افراد سالم طی 30 روز حتی در صورت اشباع بودن ذخایر آن در بدن، علائم کمبود را تشدید می‌کند. بزرگسالان مبتلا به اسکوربوت ممکن است دچار تورم و خونریزی لثه، از دست دادن دندان، خواب آلودگی، خستگی، دردهای مفاصل در پاها، تحلیل عضلانی، ضایعات پوستی و تغییرات روانی مختلف شوند. از دیگر علائم کمبود ویتامین C می‌توان به خونریزی زیرپوستی، پیچ‌خوردگی شدید موها، درد مفاصل، تورم لثه، افسردگی، سندروم شوگرن (نوعی اختلال التهابی مزمن و وابسته به دستگاه ایمنی) تب و تنگی نفس اشاره کرد.

هشدار مصرف مولتی بان ویتاول

خانم های باردار و خانم های شیرده پیش از استفاده از این محصول با پزشک خود مشورت کنند.

شرایط نگهداری مولتی بان ویتاول

در مکان خشک و خنک ودور از دسترس اطفال نگهداری شود. میزان آهن موجود در این مکمل بالا است و ممکن است به کودک اسیب برساند.

بیشتر بخوانید:

کپسول مولتی ویتامین انرژکس گلدن لایف

موارد مصرف مولتی ویتامین پرینامکس نیو مام

مولتی ویتامین ول من چیست و چه کاربردی دارد؟

separator line

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا