دسته‌بندی نشده

طرز تهیه سالاد کاب مقوی و سالم

طرز تهیه سالاد کاب روسی خوشمزه و مخصوص

سالاد کاب یکی از انواع سالادهای خوشمزه بین المللی است که اصالت آن متعلق به کشور روسیه می باشد، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت دلگرم همراه باشید.

مواد لازم سالاد کاب

تخم مرغ ۴ عدد
ژامبون مرغ ۳۰۰ گرم
فلفل دلمه قرمز ۱ عدد
کنسرو ذرت ۱ لیوان
خیار ۲ عدد
پیازچه ۳ ساقه
شوید تازه ۱ مشت
سس مایونز ۳ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

سالاد کاب

دستور تهیه سالاد کاب

برای تهیه سالاد کاب خوشمزه ابتدا تخم مرغ ها را به همراه ۲ پیمانه آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آبپز شوند. پس از اینکه تخم مرغ ها پختند، پوست آنها را جدا می کنیم و کنار می گذاریم.
در این مرحله ژامبون مرغ را به صورت خلالی یا نگینی ریز خرد می کنیم و داخل یک کاسه بزرگ و جادار می ریزیم. در ادامه فلفل دلمه ای و خیار را نیز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم.
در صورت تمایل می توانیم به جای استفاده از خیار معمولی از خیارشور هم در این سالاد استفاده کنیم که سلیقه ای می باشد. حالا پیازچه را به صورت حلقه ای ریز خرد می کنیم و به کاسه حاوی مواد می افزاییم.
به این سالاد پیاز هم می توانیم اضافه کنیم که در صورت تمایل دو عد پیاز کوچک را به صورت حلقه ای خرد می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه کنسرو نخود فرنگی را به همراه تخم مرغ خرد شده اضافه می کنیم.

سالاد روسی

حالا به آرامی مواد سالاد را با هم مخلوط می کنیم، به دلیل اینکه تخم مرغ ها بافت لطیفی دارد ممکن است له شود، پس بهتر است مخلوط کردن مواد را با آرامش انجام دهیم تا سالادمان علاوه بر طعم خوب ظاهر خوبی نیز داشته باشد.
برای تهیه سس سالاد، سس مایونز را به همراه شوید خرد شده و مقداری نمک و فلفل سیاه ترکیب می کنیم، سپس به مواد سالاد اضافه می کنیم و به آرامی مخلوط می کنیم تا سس به تمام نقاط سالاد برسد.
در این مرحله روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا سالاد جا بیفتد، سپس سرو می کنیم. در صورتی که بخواهیم سالاد را چند ساعت بعد سرو کنیم، بهتر است یک ساعت قبل از سرو سس را اضافه کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا