دسته‌بندی نشده

طرز تهیه حریره سیر خوشمزه برای تقویت کودکان و سالمندان

حریره سیر یک دسر خوشمزه و مقوی

حریره سیر در واقع به پوره سیر و روغن مایع و نمک گفته می شود. شما با تهیه حریره سیر به یک قاشق کوچک در غذاها می توانید عطر و طعم بسیار عالی به غذاها و خورش و کتلت های خود بدهید. حریره سیر در واقع یک نوع چاشنی غذا است و دسترسی همیشگی شما به سیر را داشته باشد و یک طعم دهنده عالی برای غذاهای می باشد. حریره سیر ماندگاری بالایی حداقل تا یکسال داخل یخچال دارد.
شما برای ماست و بورانی های خود نیز می توانید حریره سیر را استفاده کنید اما علاوه بر طعم دهنده عالی این چاشنی نباید از خواص بسیار زیاد سیر غافل شوید سیر در واقع از شش خاصیت مهم غذایی دارد: تقویت کننده معده و روده، هضم کننده غذای خشک مزاج، سیر بخار معده را می رباید، التهاب بدن را کاهش می دهد، سینه را صاف می کند،شکم و روده را شستشو می دهد و یک آنتی اکسیدان بسیار مقوی است.
سعی کنید به یک مقدار کوچک شده آن را در غذاهای روزانه خود استفاده کنید تا تاثیرات چشمگیر سیر را متوجه شوید. امروز در دلگرم حریره سیر را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه حریره سیر

  • سیر ۱ کیلو
  • روغن مایع یا کنجد یا زیتون ۱ لیوان
  • نمک ۱ ق غذا خوری

حریره سیر

روش آماده سازی حریره سیر

ابتدا سیر ها را پوست بگیرید و خوب بشورید و بگذارید تا خشک خشک شود نباید اصلا مرطوب باشد برای بهتر خشک شدن یک دستمال نم گیر پهن کنید و سیر ها را روی آن قرار دهید تا خشک شوند.
برای پوره کردن سیر به غذاساز یا یک دستگاه خرد کن نیاز دارید سیر ها را داخل آن ریخته و اجازه دهید تا پوره پوره شود.
وقتی سیرها پوره شدند آنها را داخل کاسه ای ریخته و روغن مایع را افزوده و هم بزنید تا به یک مخلوط نه خیلی سفت نه خیلی شل برسید باید غلظت مواد آن شبیه پوره باشد پس یکباره روغن را اضافه نکنید تا شل نشود.

نوشته های مشابه

حتماً بخوانید:

وقتی روغن را اضافه کردید باید نمک را اضافه کنید مقدار نمک حریره باید خوش نمک باشد نه خیلی شور نه خیلی بی نمک باشد. نمک را به حریره سیر اضافه کنید و هم بزنید سپس آن را داخل شیشه تمیز که خشک کردید بریزید و مقداری روغن روی آن ریخته تا خشک نشود سپس در یخچال نگهداری کنید و برای انواع غذاها استفاده کنید.

نکات کلیدی در تهیه حریره سیر

اگر خیلی نمک زدید یا شور شد نگران نباشید در غذاهای که استفاده می کنید سعی کنید نمک کمتری بریزید.
می توانید فلفل سیاه نیز بنا به ذائقه خود استفاده کنید.
نمک باعث می شود ماندگاری سیر زیاد شود و داخل یخچال کپک نزند پس حذف نکنید.
درب شیشه را بسیار محکم کنید تا هوا وارد حریره سیر نشود.
برای خرد کردن سیر ها نیاز نیست سبزی وسط سیر را بگیرید ولی اگر دوست دارید جدا کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا