دسته‌بندی نشده

طرز تهیه اسلایس آلبالو ساده و خوشمزه

مواد لازم اسلایس آلبالو

آرد ۲ لیوان
شکر ½ لیوان
کره ۱۰۰ گرم
تخم مرغ ۱ عدد
بیکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
وانیل ½ قاشق چایخوری
مارمالاد آلبالو به مقدار کافی

اسلایس آلبالو

طرز تهیه اسلایس آلبالو

برای تهیه اسلایس آلبالو خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل تمام مواد یخچالی را از یخچال خارج کرده، سپس اجازه می دهیم دمای آنها با دمای محیط هماهنگ شود. در ادامه کره نرم را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.
حالا شکر و وانیل را به کاسه اضافه کرده و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط کره کرم رنگ و خامه ای شود. پس از گذشت این زمان تخم مرغ را به کاسه اضافه کرده و به مدت ۲ دقیقه هم می زنیم.

حالا بین کار کاسه را چندین مرتبه دورگیری می کنیم تا بوی نامطبوع تخم مرغ از بین برود. در ادامه آرد را به همراه بیکینگ پودر درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس به تدریج به کاسه اضافه کرده و به خوبی ورز می دهیم.
زمانی که خمیری نرم و لطیف درون کاسه جمع شد، یک سوم حجم آنرا جدا کرده، سپس آنرا به شکل استوانه ای فرم می دهیم. در ادامه خمیر را درون نایلون گذاشته و آنرا به مدت ۱ تا ۲ ساعت درون فریزر قرار می دهیم.
حالا خمیر باقی مانده را درون نایلون دیگری گذاشته، سپس درون یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند. پس از اتمام استراحت خمیر، فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا به طور کامل گرم شود.

عکس اسلایس آلبالو

در این مرحله درون قالب مورد نظرمان را به صورتی که تمام آنرا در بر بگیرد با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس خمیر را از یخچال خارج کرده و درون قالب قرار می دهیم. حالا خمیر را با وردنه کاملا صاف و یکدست می کنیم.
در ادامه مقداری مارمالاد آلبالو به صورت پخش و یکنواخت روی خمیر ریخته، سپس خمیر را از فریزر خارج می کنیم. در این مرحله خمیر منجمد شده را با دندانه های درشت رنده روی مارمالاد آلبالو رنده می کنیم.

حتماً بخوانید:

حالا قالب را طبقه میانی فر گذاشته و اجازه می دهیم اسلایس آلبالو به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان برای شکیل تر شدن کار گریل را روشن کرده تا روی اسلایس گریل شود.
پس از گذشت ۳ دقیقه زمانی که روی اسلایس طلایی و خوشرنگ شد، قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کاملا خنک شود. زمانی که اسلایس خنک شد، آنرا با چاقو به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا