دسته‌بندی نشده

شستن پاها در طول روز بیشتر از 2 بار چه فایده ای دارد ؟

فواید شستن پا

پاها یکی از آلوده ترین عضو های بدن هستند و زمانی که شما روی آن ها راه می روید آلودگی های بسیار زیادی را به سمت خود جذب می کنند و اگر نتوانید بهداشت مناسب را رعایت کنید قطعا بیماری های بدی برایتان ایجاد می شود. در ادامه این بخش از دلگرم به شما خواهیم گفت که چرا باید پا های خود را حداقل یک بار در روز بشویید.

1. کاهش تعریق پا

جالب است بدانید که روزانه پا های ما ۲ پیمانه عرق ترشح می کند. این تعریق برای حذف کردن باکتری های روی پا بسیار مفید می باشد و می تواند سموم بدن را نیز دفع کند. پاها دارای ۲۵۰ هزار غده عرقی هستند و باکتری های بسیار زیادی روی آن ها به زندگی کردن می پردازند. اگر بتوانید پاهای خود را روزی یک بار بشویید می توانید از بیماری زایی باکتری ها پیشگیری کنید و به گردش خون بهتر در پاها کمک کنید.

2. از بین بردن بوی بد

یکی دیگر از فواید شستن پا این است که بتوانید بوی بد آن را از بین ببرید. در واقع این بوی بد بیشتر به دلیل تعریق زیاد و تجمع لایه های مرده پوست می باشد. یادتان باشد که شستن پاها اهمیت بسیار زیادی برای شما دارد و گاها نیاز است تا آن ها را با استفاده از صابون بشویید زیرا آب به تنهایی برای از بین بردن بوی بد کافی نمی باشد و حتی می تواند شرایط رشد باکتری ها را نیز بهبود بخشد.

فواید شستن پا

3. پیشگیری از عفونت

پاها بیشتر از سایر بخش های بدن در معرض عفونت هستند. یادتان باشد که اگر بتوانید روزانه آن ها را بشویید می توانید از بروز عفونت قارچی انگشتان پیشگیری کنید. در واقع علاوه بر پیشگیری از عفونت شما می توانید با استفاده از این کار از بروز کالوس، میخچه، زگیل و سایر بیماری های عفونی در امان باشید.

4. کاهش درد مفاصل

یکی از کارهایی که می توانید برای کاهش درد مفاصل خود انجام دهید و از ابتلا به آن پیشگیری کنید شستن مداوم پاها می باشد. شما با استفاده از این روش می توانید تمامی پوسته های مرده روی پا را بردارید و از ضخیم شدن آن ها پیشگیری کنید. در واقع این پوسته های مرده در صورتی که از بین نروند ضخیم می شوند و بر روی راه رفتن شما تاثیرات منفی می گذارند. همین تاثیرات منفی به مرور زمان می تواند مشکلات بسیار زیادی برای مفصل هایتان ایجاد کند.

5. بهبود گردش خون

زمانی که شما پا های خود را می شویید در همین حین آن ها را ماساژ هم می دهید و همین امر می تواند منجر به بهبود گردش خون شود. یادتان باشد در صورتی که گردش خون شما کاهش یابد رشد و نمو کم تر می شود و مشکلات بیشتری برایتان پیش می آید. گردش خون خیلی ضعیف می تواند منجر به بی حس شدن و گزگز کردن پا ها نیز شود و راه رفتن را برایتان دشوار خواهد کرد.

6. افزایش رشد ناخن ها

زمانی که رشد ناخن هایتان نامتناسب باشد ممکن است در گوشتتان فرو رود. اگر پا های خود را تمیز نکنید و شستن آن ها را از یاد ببرید این وضعیت برایتان بد تر خواهد شد و عفونت های بسیار شدیدتری را مبتلا می شوید و ممکن است کارتان به جراحی کشیده شود. برای پیشگیری از بیماری های ناخن و پوست می توانید پا های خود را روزانه یک بار بشویید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا