اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
سروتونین چیست و کدام مواد غذایی منبع سروتونین هستند؟_60eae80d80f3e.jpeg
سروتونین چیست و کدام مواد غذایی منبع سروتونین هستند؟_60eae80d80f3e.jpeg

سروتونین چیست و کدام مواد غذایی منبع سروتونین هستند؟

سروتونین چیست و چه کاربردی در بدن دارد را در این مطلب برایتان بررسی می کنیم تا بتوانید با استفاده از مواد غذایی مفید این هورمون را در بدن افزایش داده و به کیفیت زندگی خود کمک کنید.

انتقال دهنده ای به نام سروتونین در بدن چه نقشی دارد؟

سروتونین چیست ؟

سروتونین یکی از انتقال دهنده های عصبی می باشد که در بدن همه افراد وجود دارد و شما می توانید با استفاده از منابع غذایی خاص آن را در بدن افزایش دهید. در واقع این انتقال دهنده به شما کمک می کند تا از افسردگی مزمن و بی خوابی های بی دلیل رهایی یابید و بتوانید خوابی با کیفیت را تجربه کنید. در واقع بسیاری از بیماری های روحی و روانی به دلیل کاهش برخی از مواد و هورمون ها در بدن ایجاد می شوند و شما می توانید با استفاده از یک رژیم مناسب از این بیماری ها جلوگیری کنید. سروتونین یکی از انتقال دهنده هایی می باشد که تاثیرات بسیار زیادی بر خلق و خوی شما دارد و شما می توانید با افزایش این انتقال دهنده در بدن اخلاق خود را ارتقاء دهید و دیگران را از خود راضی نگه دارید. حدودا ۹۵ درصد این انتقال دهنده در روده و ۵ درصد باقی مانده در مغز یافت می شود و می تواند بر حالت های ذهنی شما تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد. در نظر داشته باشید که بالا رفتن میزان سروتونین در بدن به شما اجازه می دهد تا از زندگی خود لذت برده و احساس خوبی داشته باشید و کاهش آن می تواند باعث استرس بی دلیل و ایجاد نشانه های افسردگی شدید شود.

منایع سروتونین کدام اند؟

منابع سروتونین چیست؟

بسیاری از افرادی که دچار افسردگی هستند جالب است تا بتوانند منابع این انتقال دهنده را شناسایی کرده و از آن ها استفاده کنند تا بتوانند کمی از زندگی خود لذت برده و استرس های خود را به حداقل برسانند.

زردچوبه

یکی از ادویه های مهم در آسیا زردچوبه می باشد که در آشپز خانه ایرانی ها به وفور پیدا می شود. این ماده خاصیت بسیار زیادی برای بدن دارد و با توجه به میزان آنتی اکسیدان هایی که دارد می تواند درمانی برای افسردگی باشد و همچنین موادی که در آن وجود دارد باعث می شود که از هورمون های شادی حمایت کرده و آن ها را در بدن افزایش دهند. این هورمون ها شامل اندورفین و سروتونین می باشد که با استفاده از زردچوبه می توانید آن ها را در بدن به تعادل برسانید.

تن ماهی

البته همه تن ماهی ها دارای ویتامین های B نمی باشند و در اینجا منظور تن ماهی هایی هستند که غنی شده با ویتامین B هستند و شما می توانید با استفاده از تن ماهی یک بار در هفته احساس رضایت داشته باشید زیرا ترکیبات آن می تواند به تنظیم فعالیت سیستم عصبی کمک کند و همچنین این مواد سرشار از امگا ۳ می باشد. امگا ۳ می تواند با حذف چربی ها و التهابات مواد ضروری برای تولید سروتونین را افزایش داده و انرژی مورد نیاز بیماران افسردگی حاد را تامین می کند.

سروتونین چیست

نوشته های مشابه

آووکادو

آووکادو یکی از میوه های استوایی می باشد که تاثیرات بسیار زیادی بر تولید هورمون های سروتونین و اندورفین دارد و شما می توانید با وارد کردن آن در برنامه غذایی خود تمامی احساسات بد خود را دور ریخته و یک زندگی سالم و  دور از افسردگی برای خودتان بسازید.

دانه آفتابگردان

دانه های آفتابگردان برای افرادی که رژیم دارند بسیار مناسب است زیرا کالری بسیار کمی دارد و می تواند اسید های چرب بسیار مهم و ضروری را به بدن برساند. در واقع بعد از خوردن دانه های آفتابگردان شما احساس سیری دارید که همین نشانه ای از سالم بودن آن ها می باشد. در واقع دانه های آفتابگردان دارای مقادیر بسیار زیادی روی و منیزیم است و می تواند به تعادل هورمون های شادی و سلامتی کمک کند و در نتیجه بدن شما دارای متابولیسم سلولی بسیار خوبی خواهد بود.

دانه آفتابگردان و ترشح سروتونین بیش تر در بدن

موز و افزایش سروتونین

حال که جواب خود را درباره سروتونین چیست دریافت کردید باید بدانید که موز می تواند بر ترشح و تولید آن تاثیر بسیار زیادی داشته باشد بنابراین اگر احساس افسردگی دارید موز بخورید. در واقع این میوه یکی از بهترین میوه هایی می باشد که شما می توانید با استفاده از آن خلق و خوی خود را بهبود بخشید زیرا سرشار از ویتامین B و آنتی اکسیدان ها است.

منبع : آرگا

برچسب :

منابع سایت

بخشی از محتویات سایت با توجه به اجازه نامه موجود در بخش کپی رایت سایت های زیر از این سایت ها جمع آوری شده است اگر محتوایی از سایت شما اینجا منتشر شده است و منبع ذکر نشده است به ما از طریق نظرات اطلاع دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *