جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
دستور پخت گلت زردآلو | یک شیرینی خانگی تابستانی خوشمزه_6578948a2097b.jpeg
دستور پخت گلت زردآلو | یک شیرینی خانگی تابستانی خوشمزه_6578948a2097b.jpeg

دستور پخت گلت زردآلو | یک شیرینی خانگی تابستانی خوشمزه

سرفصل های این مقاله

طرز تهیه گلـت زردآلو ساده و خوشمزه

گلت ها از خانواده پای و تارت ها هستند و در واقع تهیه یک شیرینی فوق العاده بدون قالب می باشد که خمیر را داخل سینی پهن می کنید و مواد میانی را داخل خمیر قرار دهید و لبه های خمیر را روی زردآلو بیاورید. بهتر است برای تهیه گلت زردآلو بهتر است از زردآلو شیرینی و رسیده استفاده کنید. شما می توانید گلت زردآلو را داخل توستر یا فر تهیه کنید. اگر به میوه زردآلو علاقه دارید این گلت را حتما تهیه کنید. امروز در دلگرم طرز تهیه گلت زردآلو را به شما آموزش خواهیم داد همراه دلگرم باشید.

مواد لازم برای تهیه گلت زردآلو

آرد ۲ پیمانه
شکر ۲ ق غذا خوری
نمک نوک ق چای خوری
کره ۱۰۰ گرم
آب سرد ۶ ق غذا خوری
وانیل ۱/۲ ق مربا خوری

مواد میانی گلت زردآلو

زردآلو ۳۰۰ گرم
نشاسته ذرت ۱ ق غذا خوری
شکر ۵ ق غذا خوری
زردآلو ۳ برای تزیین
آب ۱/۲ پیمانه

گلت زردآلو

طرز تهیه گلت زردآلو بسیار خوشمزه و تابستانی

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا آرد الک کنید و داخل یک کاسه بریزید و نمک و شکر را به آرد اضافه کنید و مخلوط کنید. کره ی سرد یخچالی را خرد کنید و به مواد اضافه کنید و با چنگال به خورد مواد بدهید تا دانه های آرد درشت تر شود. می توانید برای تهیه این گلت از غذاساز استفاده کنید تا گرمای دست به خمیر انتقال پیدا نکند.

مرحله دوم: تهیه خمیر

در ادامه وانیل را اضافه کنید و شروع به اضافه کردن تدریجی آب سرد کنید به طوری که خمیر یکدست و نرمی بدست بیاید. بسته به آب خور آرد ها ممکن است مقدار کمتر یا بیشتر آب استفاده شود. خمیر را با نوک انگشت جمع کنید و داخل نایلون قرار دهید و برای نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شود.

حتماً بخوانید:

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

برای تهیه مواد میانی باید هسته زردآلو را جدا کنید و آن ها را خرد یا پوره کنید و به همراه شکر و نشاسته و آب باهم مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید تا یک مخلوط غلیظ یکدست بدست بیاید. این مخلوط را کنار قرار دهید تا خنک شود. چند عدد زردآلو را از وسط به دو نیم کنید و به صورت هلالی برش بزنید.

کیک و شیرینی با زردآلو

مرحله چهارم: پخت گلت زردآلو

از خمیر دوتا چانه بگیرید. داخل سینی فر کاغذ روغنی قرار دهید و یکی از خمیر ها را به صورت گرد داخل سینی باز کنید و از مواد میانی تهیه شده روی خمیر قرار دهید و از برش های هلالی شده زردآلو روی پوره قرار دهید. سپس روی خمیر را با زرده رومال کنید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۳۰ دقیقه با دمای ۲۰۰ درجه قرار دهید تا پخته و طلایی شود برای پخت در توستر باید دما را روی ۱۶۰ تنظیم کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه گلت زردآلو

بعد از ۳۰ دقیقه خمیر را چک کنید و اگر پخته بود از فر خارج کنید.
قطر مواد بهتر است بین ۳ ال ۴ سانت باشد.
می توانید برای زیبایی گلت کمی پرک بادام یا شکر یا کنجد اطراف گلت بپاشید.

اگر از مقاله بالا لذت بردید، پس به مطالب زیر هم سر بزنید:

اشتراک گذاری: