درآمد میلیاردی اینفلوئنسرهای ایرانی اینستاگرام فاش شد! از صدف بیوتی تا مستر تیستر_63021401606cb.jpeg
درآمد میلیاردی اینفلوئنسرهای ایرانی اینستاگرام فاش شد! از صدف بیوتی تا مستر تیستر_63021401606cb.jpeg

درآمد میلیاردی اینفلوئنسرهای ایرانی اینستاگرام فاش شد! از صدف بیوتی تا مستر تیستر

روزنامه اینترنتی فراز در گزارشی از درآمد میلیاردی اینفلوئنسرهای ایرانی اینستاگرام خبر داده است.

در این گزارش آمده است:

شاید ۱۰ سال پیش که در مارکت جهانی، شبکه اجتماعی تازه‌ای به نام اینستاگرام رونمایی شد، کمتر کسی تصور می‌کرد که این شبکه در فاصله زمانی کوتاه، گوی سبقت را از همتای خود فیس‌بوک و سایر اپلیکیشن‌های مجازی برباید و امروز به یکی از پرکاربرترین و البته مهم‌ترین قطب های سرمایه‌‌سازی در جهان بدل شود. حال چند سالی می‌شود که نسل تازه‌ای از افراد در کالبد عناوینی چون سلبریتی، بلاگر، اینفلوئنسر، واینر، اینستاگرامر و … جا خوش کرده و با پیروی از سرخط جهانی در حوزه‌های مختلفی مانند جهان‌گردی، غذا، مد، طنز، ورزش و …به بیان دیدگاه‌ها و عقاید خود به طور مستقیم می‌پردازند و به خاطر داشتن تعداد دنبال‌کنندگان بالا، منبع معتبری برای تبلیغات کالاها و محصولات برندهای تجاری محسوب می‌شوند.

در میان اینفلوئنسرها یا بلاگرهای ایرانی، صدف بیوتی ماهی ۱۲ میلیارد تومان، اِمِل ایجاد ماهی ۱۰ میلیارد تومان، الناز گلرخ ماهی ۷ میلیارد تومان، سرنا امینی ماهی ۶ میلیارد تومان، حسن ریوندی ماهی ۴ میلیارد تومان، علی صبوری ماهی ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، محمد امین کریم پور ماهی ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، میلاد قاسمی خواه ماهی ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، مستر تستر ماهی ۲ میلیارد تومان و شقایق محمودی ماهی ۱ میلیارد تومان به صورت تقریبی درآمد دارند. تعرفه تبلیغات این چهره‌ها برای هر استوری بین ۵ تا ۱۵۰ میلیون تومان است! حال آنکه بسیاری از چهره های اینستاگرامی پس از اخبار منتشر شده پیرامون فیلترینگ اینستاگرام بسیاری از دنبال‌کنندگان خود را به یوتیوب دعوت کرده و منبع درآمدی جداگانه در آنجا نیز ایجاد کرده‌اند.

حال این عناوین گاه توخالی که درست مقابل دیدگان یک نسل، از دنیای شیشه‌ای خود به دنبال کنندگانشان که گاه برای آن‌ها بیشتر به صفرهای یک اسکناس شباهت دارند، لبخند می‌‌زنند، جملات اتو کشیده تحویل می‌دهند، برای همراهی از آنان تشکر می‌کنند، به واسطه هر چند تگ، منشن، لایک یا کامنت برایشان هدیه در نظر می‌گیرند (هدیه‌ای که اسپانسر تقدیم می‌کند)، گاه به ضرورت یک موقعیت رنگِ پروفایلشان را سبز، بنفش یا نارنجی می‌کنند، امروز حامی فلان کمپین و فردا منتقد به مدیریت در کشور می‌شوند، گاه همگام با مردم به فیلترینگ می‌تازند و گاه به دولتی که در زمان انتخابات برایش سینه چاک کرده بودند، به خاطر قیمت ارز، نقض برجام، گرانی و … به تندی انتقاد می‌کنند. غافل از اینکه این دنیای شیشه‌ای هرچه باشد شیشه است و امکان دارد ناگهان بشکند و خرده‌هایش تیغ بر شاهرگ شهرت باد آورده‌شان شود!

منابع سایت

بخشی از محتویات سایت با توجه به اجازه نامه موجود در بخش کپی رایت سایت های زیر از این سایت ها جمع آوری شده است اگر محتوایی از سایت شما اینجا منتشر شده است و منبع ذکر نشده است به ما از طریق نظرات اطلاع دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.