دسته‌بندی نشده

جواب درس چهارم ۴ علوم سوم دبستان / اندازه گیری مواد

جواب درس چهارم ۴ علوم سوم دبستان / اندازه گیری مواد

جواب فعالیت های درس 4 علوم سوم ابتدایی

جواب درس چهارم ۴ علوم سوم دبستان / اندازه گیری مواد

نام درس : درس 4 : اندازه گیری مواد | موضوع : گام به گام | سوم ابتدایی

جواب فعالیت های درس 4 علوم سوم ابتدایی

انتخاب سریع صفحه :

درس 4: اندازه گیری مواد

جواب فعالیت صفحه 28 علوم سوم

فعالیت صفحه 28 علوم سوم

📘 علی و رضا با لیوان‌های خود مقدار آب درون یک پارچ را اندازه‌گیری کرده‌اند. آن‌ها نتایج کار خود را در جدول زیر نوشته‌اند. شما نیز این فعالیت را در گروه خود انجام دهید.
چرا عددهای متفاوتی به‌دست آمده است؟
پاسخ: چون آن‌ها برای اندازه‌گیری از لیوان‌های هم‌اندازه استفاده نکرده‌اند.

برای اینکه نتیجه‌ی اندازه‌گیری آن‌ها یکسان باشد، چه پیشنهادی دارید؟
پاسخ: هر دو از یک نوع لیوان برای اندازه‌گیری استفاده کنند.

نام دانش آموز رضا علی
تعداد لیوان آب 7 5

علی و پدرش از بازار، مایعات زیر را خریده‌اند. از هر مایع چه مقدار خریده‌اند؟

مایع مایع ظرفشویی روغن دوغ
مقدار خریداری شده 4 لیتر 2 لیتر 1 لیتر

در زندگی روزمره برای اندازه‌گیری و بیان حجم مایعات از یکای لیتر استفاده می‌شود.

جواب فعالیت صفحه ۲۹ علوم سوم

فعالیت صفحه ۲۹ علوم سوم

 

📘 چند ظرف پر از آب در کلاس قرار گرفته است. هر گروه یکی از ظرف‌ها را بر می‌دارد و حدس می‌زند چند لیتر آب دارد؟ بعد حدس خود را آزمایش می‌کند. شما هم این کار را انجام دهید و بگویید چگونه درستی و نادرستی حدس خود را آزمایش می‌کنید.
پاسخ: ظرفی که اندازه‌ی آن یک لیتر است را به‌عنوان واحد انتخاب می‌کنیم. مقدار آب هر ظرف را اندازه می‌گیریم و آن‌ها را با حدسمان مقایسه می‌کنیم.

 

جواب فعالیت صفحه 31 علوم سوم

فعالیت صفحه 31 علوم سوم

 

١- چند عدد بیسکویت ساده را در یک کفه‌ی ترازو قرار دهید. در کفه‌ی دیگر ترازو به قدری حبه‌ی قند بگذارید تا دو کفه‌ی آن روبه‌روی هم قرار گیرند.
٢- حبه‌های قند و بیسکویت‌ها را به‌طور جداگانه بکوبید و به شکل پودر درآورید. دوباره آن‌ها را در دو کفه‌ی ترازو قرار دهید. مشاهدات خود را بنویسید. از این بازی علمی چه نتیجه ای می‌گیرید؟
پاسخ: نتیجه می‌گیریم که تغییر شکل نمی‌تواند عاملی بری کم یا زیاد شدن جرم باشد.

 

جواب فعالیت صفحه ۳۲ علوم سوم

 

فعالیت صفحه ۳۲ علوم سوم
📘 جرم موادی که فاطمه و علی خریده‌اند در جدول زیر آمده است.
جرم مواد با چه واحدی بیان شده است؟
پاسخ: کیلوگرم

 

جمع‌آوری اطلاعات صفحه 34 علوم سوم

جمع‌آوری اطلاعات صفحه 34 علوم سوم

📘 درباره‌ی کاربرد ترازو در زندگی، اطلاعات جمع‌آوری کنید و به کلاس گزارش دهید.
پاسخ: ترازو وسیله‌ای است که برای اندازه‌گیری جرم جسم‌های مختلف استفاده می‌شود که ترازو انواع مختلف دارد که شامل ترازوی دوکفه‌ای، ترازوی دیجیتالی، ترازوی آشپزخانه، ترازوی عقربه‌ای هستند. ترازوی یک کفه‌ای (ترازوی آشپزخانه)، ترازوی دوکفه‌ای و ترازوی دیجیتالی از انواع ترازوها هستند. برای اندازه‌گیری جرم مواد از ترازو استفاده می‌کنند. در میوه‌فروشی‌ها، مغازه‌ها و فروشگاه‌ها از ترازوی دیجیتالی استفاده می‌کنند که مقدار جرم و مقدار پول آن‌را محاسبه می‌کنند. ترازوهای یک کفه‌ای در آشپزخانه برای اندازه‌گیری مواد لازم برای پختن غذا یا کیک و شیرینی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در طلا فروشی‌ها برای تعیین جرم قطعه‌های طلا از ترازو استفاده می‌شود. برای تعیین وزن انسان از ترازو استفاده می‌شود. ترازوهای دوکفه‌ای در قدیم بیش‌تر مورد استفاده قرار می‌گرفت. اکنون در بعضی ار سبزی فروشی‌ها و مغازه‌ها برای اندازه‌گیری جرم مواد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

جواب فعالیت صفحه ۳۴ علوم سوم

فعالیت صفحه ۳۴ علوم سوم

 

📘 تعدادی از وسایل موجود در کیف خود را انتخاب کنید، جرم آن‌ها را حدس بزنید، سپس با ترازوی مناسب، جرم آن‌ها را اندازه‌گیری، و جدول زیر را کامل کنید.

جسم جرم حدس زده  شده  جرم واقعی
کتاب علوم ۳۵۰ گرم ۴۰۰ گرم
کتاب ریاضی 500 گرم ۶۰۰ گرم
جامدادی ۲۰۰ گرم 150 گرم
دفتر ۲۵۰ گرم ۲۵۰ گرم

در چند مورد جرمی که حدس زدید به جرمی که ترازو نشان داده، نزدیک است؟
پاسخ: در یک مورد، جرم دفتر

جهت مشاهده سوالات و گام به گام کتاب های خود؛ کافیست نام درس یا شماره صفحه آن را به همراه عبارت “همگام درس” در گوگل جست و جو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا