دسته‌بندی نشده

تمیز کردن و چربی زدایی داخل مایکروفر با این ترفند ها

آموزش و طریقه چربی زدایی مایکروفر در منزل

به گزارش دلگرم : تمیز کردن و چربی زدایی مایکروفر کاری است که توسط خیلی ها نادیده گرفته می شود. اگر چه تقریبا روزانه روی مایکروفر خود را تمیز می کنیم، اما عادت نداریم سطوح داخلی ماکروویو را تمیز کنیم، حتی اگر غذایی داخل آن سوزانده شود.

اما چربی زدایی مایکروفر به طور مرتب امری ضروری است، زیرا هر بار که مایکروفر کار می کند، باقی مانده های غذا به داخل آن می چسبند و در معرض سوختگی قرار می گیرند و ممکن است در طولانی مدت به قطعات داخلی دستگاه شما آسیب وارد کند و شما را نیازمند تعمیر مایکروفر کند.

همچنین این غذا های سوخته عمدتا گاز های سرطان زا آزاد می کنند که جذب غذای شما می شوند. اگرچه ممکن است در کوتاه مدت متوجه هیچ تاثیری بر سلامت خود نشوید، در بلند مدت ممکن است باعث آسیب جبران ناپذیر شود. از این رو شما باید روزانه غذا های باقی مانده بر روی اجزای داخلی مایکروفر را تمیز کنید و حداقل یکبار در ماه چربی زدایی مایکروفر خود را اساسی انجام دهید.

چگونه چربی زدایی مایکروفر (مایکروویو) خود را انجام دهیم؟

اولین فکری که به ذهنمان می رسد ممکن است ساییدن و چربی زدایی مایکروفر با مایع ظرفشویی باشد. اما متاسفانه، این ایده ی خوبی نیست! هنگام شستن ظروف با مایع ظرفشویی، ما معمولا آنها را با آب آبکشی می کنیم که تمام مایع ظرفشویی مانده بر روی ظروف تمیز می شود. اما این حالت در رابطه با چربی زدایی مایکروفر شما هم صدق می کند؟

خیر. از آنجایی که شما نمی توانید داخل مایکروفر را با آب روان بشویید و تمیز کنید، در عوض با ساییدن و سطحی پاک کردن آن را تمیز می کنید. اهمیتی ندارد که برای کامل پاک کردن مایع از روی آن به چه میزان تلاش می کنید، باقی مانده ی مایع ظرفشویی بر سطح مایکروفر باقی خواهد ماند.

و زمانی که شما کیکی می پزید یا غذای خود را بر روی آن گرم می کنید، گاز های سمی و مضر آزاد شده از باقی مانده مایع ظرفشویی بر روی سطح داخلی ماکروویو، غذای شما را آلوده می کند. اگر چه نمی توانید آن را ببینید یا حتی مزه کنید، این گاز ها در غذای شما وجود دارند و شما ندانسته آن را می خورید و در دراز مدت سلامت خود را به خطر می اندازید.

خب، واقعا چه چیزی در این گاز هاست؟ اگر به ترکیب مایع ظرفشویی داخل آشپزخانه خود نگاه کنید، شما می توانید تقریبا دو ماده ی اصلی را ببینید؛ تری کلوسان و سدیم لورت سولفات. از مضرات این مواد می توان به مشکلات هورمونی، ناباروری، حساسیت پوستی، آسیب به سیستم گردش خون، مشکل تنفسی و گوارشی اشاره کرد.

خوشبختانه، ما جایگزین های طبیعی ای داریم که می توان برای چربی زدایی مایکروفر بدون هیچ عوارض جانبی مضری از آنها استفاده کرد. و بهترین بخش این موضوع این است که بیشتر این مواد جزء باید های خانه هستند که در بیشتر خانه ها یافت می شوند.

 چگونه داخل مایکروفر را چربی زدایی کنیم؟

بهترین راه برای چربی زدایی داخل مایکروفر

جایگزین اول برای چربی زدایی مایکروویو

مواد مورد نیاز برای مخلوط جوش شیرین عبارتند از: جوش شیرین (جزء اصلی)، سرکه و لیمو. همچنین به یک دستمال مرطوب، اسکاچ یا سیم ظرفشویی، آب و یک کاردک نیاز خواهید داشت.

برای درست کردن این مخلوط، یک کاسه بردارید و نصف پیمانه جوش شیرین و آب یک عدد لیمو و به مقدار کافی سرکه را با یکدیگر مخلوط کنید تا خمیری نرم بدست آید. این مخلوط یک گزینه ی خوب برای این منظور می باشد چرا که جوش شیرین یک ساینده ی خفیف است که باعث از بین بردن ذرات و لکه ها از بسیاری از سطوح می شود. همچنین هر نوع بویی را از بین می برد. وقتی با سرکه مخلوط می شود، چربی ها را از بین می برد و سطح مورد نظر را تمیز و براق می سازد. آب لیمو بوی دلپذیری به مایکروفر شما می دهد.

هر نوع باقی مانده غذا ها را از سطح داخلی مایکروفر از بین ببرید. شما می توانید آنها را به آرامی پاک کنید و یا اگر خرده های غذا بر روی آن چسبیده است، به آرامی با یک کاردک آنها را بتراشید.مخلوط جوش شیرین را کاملا بر سطح داخلی مایکروفر بخش کنید، مخصوصا جاهایی که روغنی و چرب می باشد.اجازه دهید خمیر خشک شود و بگذارید این مخلوط جوش شیرین یک شبانه روز یا ۱۲ ساعت بر روی سطح گاز بماند تا خشک شود.

بعد از ۱۲ ساعت با استفاده از یک اسکاچ نرم به آرامی جوش شیرین خشک شده را بسایید. برای اینکه مخلوط نرم شود، کمی سرکه بر روی آن اسپری کنید. سرکه با مخلوطی که حالت فومی پیدا کرده واکنش نشان می دهد که به تمیز کردن چربی ها کمک می کند و تمام ذرات چسبیده شده بر روی سطح گاز را از بین می برد. اگر خمیر خشک شده به این راحتی ها پاک نمی شود، با کاردک به آرامی آن را بتراشید.

ذرات مخلوط حتی پس از ساییدن هم بر روی سطح باقی می ماند. بنابراین، با استفاده از یک ابر مرطوب یا یک پارچه مرطوب کل سطح اجاق را تمیز کنید. در صورت لزوم این کار را تکرار کنید.

حتماً بخوانید:

راههای از بین بردن بوی بد ماکروفر

راههای از بین بردن بوی بد ماکروفر

راههای از بین بردن بوی بد ماکروفر: اگر داخل ماكروفرتان در اثر استفاده و یا در اثر پخت غذایی خاص بوی بد گرفته شده است راه كار ساده وبسیار جالبی برای…

جایگزین دوم برای چربی زدایی مایکروفر

اگر ایده چربی زدایی مایکروفر با مخلوط جوش شیرین و سرکه را دوست نداشتید، می توانید از این روش استفاده کنید. این روش سریعتر است زیرا شما مجبور نیستید آن را یک شبانه روز بگذارید خشک شود. اما از طرف دیگر، باید برای تمیز کاری بیشتر تلاش کنید.

برای درست کردن مخلوط پاک کننده، نصف پیمانه خاکستر زغال چوب، ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری نمک، آب و یک عدد لیمو را با هم مخلوط کنید. اگر از مادربزرگ خود بپرسید، متوجه می شوید که خاکستر چوب و زغال چوب از زمان های بسیار قدیم برای تمیز کردن ظروف استفاده می شده است. این ماده نه تنها ماده ای کارآمد است، بلکه کاملا بی خطر و بدون عوارض است.

درست مثل روش قبلی تمام خرده غذا های چسبیده شده بر روی سطح داخلی ماکروویو را بتراشید.سپس، اسکاچ یا را به مخلوط خاکستر زغال چوب آغشته کنید و به آرامی بر سطح اجاق بکشید.

بعد با استفاده از یک ابر یا دستمال مرطوب مخلوط را از روی سطح مایکروفر کاملا پاک کنید. اگر همچنان خرده غذا ها بر روی سطح باقی مانده، این کار را تکرار کنید.

در نتیجه می توانید ببینید که مایکروفر شما از اولش هم تمیز تر و نو تر شده است!بنابراین، دفعه بعد که یک مایکروفر کثیف داشتید، پاک کننده های شیمیایی را فراموش کنید و در عوض روش های طبیعی را برگزینید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا