اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
ترفندهایی برای ترک سیگار؛ از تعیین تاریخ ترک تا تغییر رژیم غذایی_62a71b73b45ee.jpeg
ترفندهایی برای ترک سیگار؛ از تعیین تاریخ ترک تا تغییر رژیم غذایی_62a71b73b45ee.jpeg

ترفندهایی برای ترک سیگار؛ از تعیین تاریخ ترک تا تغییر رژیم غذایی

سیگار علاوه بر یک عادت بد، اثرات بدی بر سلامت شما نیز دارد، از جمله بر حس چشایی و بویایی، افزایش خطر سکته مغزی، حمله قلبی و سرطان و همچنین فشار خون، دیابت یا آسم. متخصصان چند ترفند ترک سیگار را توصیه می کنند. سیگار کشیدن یک عادت اعتیادآور است. وقتی یک سیگاری سعی در ترک سیگار دارد، علائم ترک ناشی از کاهش سطح نیکوتین که مغز را تحریک می کند، تجربه می کند.

ترک سیگار با چند ترفند ساده

ترک نیکوتین باعث ایجاد احساس تحریک پذیری، بی قراری، اضطراب و گرسنگی می شود. چیزهایی مانند چسب‌های نیکوتین، قرص‌ها، آدامس‌ها و اسپری‌های بینی می‌توانند با جایگزین کردن مقداری از نیکوتینی که از مصرف تنباکو دریافت می‌کنید، در کاهش علائم ترک بسیار مؤثر باشند.

ترک سیگار با چند ترفند ساده

بهترین راه برای ترک سیگار، انتخاب تاریخ خاصی برای ترک است. این کار می تواند آمادگی ذهنی شما را برای پایبند بودن به آن زمان آسان تر کند. تمام سیگارهای خود را شب قبل از تاریخ ترک دور بیندازید. بیشتر از دو هفته دیگر تاریخی را برای ترک انتخاب نکنید، چراکه ممکن است انگیزه خود را برای ترک این عادت از دست بدهید.

ترک سیگار با چند ترفند ساده

ورزش می تواند به عنوان یک ترفند ترک سیگار، به شما کمک کند تا به مغزتان در تولید مواد شیمیایی مورد نیاز، ولع خود را برای سیگار کاهش دهید. اگر در دست گرفتن سیگار است که شما را فریفته خود کرده است، ترک خود را با سیگار الکتریکی شروع کنید.

ترک سیگار با چند ترفند ساده

ولع شما برای سیگار معمولاً پنج دقیقه طول می کشد. ترفند غلبه بر این لحظات میل به نیکوتین، شناسایی استراتژی‌های پنج دقیقه‌ای است که می‌توانید از آنها به عنوان حواس پرتی استفاده کنید تا ذهن خود را متوجه چیز دیگری کنید. همچنین می‌توانید فهرستی از دلایلی که در هنگام وسوسه شدن به شما کمک می‌کند تهیه کنید. مواردی مانند مقدار پولی که در روز، در هفته، سپس ماه و سال با ترک سیگار پس انداز می کنید را یادداشت کنید.

ترک سیگار با چند ترفند ساده

برخی از افراد هنگام ترک سیگار اغلب به پرخوری متوسل می شوند. یکی از راه‌های اطمینان از اینکه دچار عادات غذایی ناسالم نمی‌شوید، این است که مصرف میوه‌ها و سبزیجات را افزایش دهید. این نوع غذاها نه تنها به آرام کردن تثبیت دهانی ناشی از ترک سیگار کمک می کنند، بلکه برای سلامتی شما نیز مفید هستند. اطمینان حاصل کنید که بدن شما در حین ترک سیگار به درستی تغذیه می شود.

ترک سیگار با چند ترفند ساده

نکته دیگری که در مورد رژیم غذایی باید به آن توجه کرد این است که سیگار بعد از خوردن غذاها و نوشیدنی های خاص طعم بهتری دارد. بنابراین آزمایش طعم‌ها و تشخیص اینکه کدام طعم‌ها شما را به سمت سیگار سوق می دهد، می تواند مفید باشد.

بیشتر بخوانید:

احتمال تنها ماندن مجردهایی که سیگار می‌کشند سه برابر دیگران است

راهنمای ترک سیگار: ۵ اقدام موثر برای کاهش وابستگی به دخانیات

منابع سایت

بخشی از محتویات سایت با توجه به اجازه نامه موجود در بخش کپی رایت سایت های زیر از این سایت ها جمع آوری شده است اگر محتوایی از سایت شما اینجا منتشر شده است و منبع ذکر نشده است به ما از طریق نظرات اطلاع دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.