دسته‌بندی نشده

بیوگرافی ژیار ( Jiyar ) ، آهنگساز و خواننده پاپ ایرانی

زندگی­نامه ژیار ( Jiyar )

ژیار ( Jiyar ) ، خواننده سبک پاپ کلاسیک، آهنگساز موسیقی دراماتیک و بازیگر ایرانی، زاده اردیبهشت سال 1355 می­باشد . موسیقی همواره انگیزه اصلی ژیار در زندگی بوده است. موسیقی او مرزهای جغرافیایی را درمی­نوردد و مخاطب او هر انسانی با هر فرهنگ و زبانی است. زمانی که ژیار شور اصیل زندگی ­اش را یافت و مسیر سرشار از عشق خود به ملودی را آغاز کرد تنها ده ساله بود، زمانی که مادربزرگش ارگ کوچکی به او هدیه داد. او بدون داشتن معلمی شروع به نواختن کرد. پس از آموختن دانش کلاسیک موسیقی، ژیار علاقه زیادی به سازهای زهی در خود یافت و نواختن ساز ویولن را به صورت حرفه ­ای نزد استاد ارمنی، زاون یدیگاریان، فرا گرفت.

Jiyar ( ژیار )

سینما

ژیار ( Jiyar ) در سال 1368 حرفه بازیگری را با ایفای نقش اول فیلم “توپ” به کارگردانی یدالله نوعصری آغاز کرد. او در این فیلم نقش نوجوانی به نام “اکبر” که بسیار علاقه­ مند به فوتبال است را بازی می­کند. حضور در این فیلم منجر شد ژیار به استعداد خود در بازیگری نیز آگاه شود. ژیار در زمینه بازیگری تئاتر و سینما نزد اساتیدی همچون شادروان امین تارخ و رضا فیاضی کسب علم نموده است. در یک فستیوال تئاتر با ساختن موزیک متن برای نمایشنامه ساحل نوشته حسن شاهی مورد توجه ویژه اهل تئاتر قرار گرفت. اشتیاق او برای ساخت و اجرای موسیقی دراماتیک باعث اوج گرفتن این هنرمند جوان شد. در آن سالها نوازندگان موسیقی در ایران مورد حمایت نبودند و ژیار مجبور شد فعایت­های موسیقی را برای مدتی متوقف کرده و در رشته مهندسی نرم ­افزار کامپیوتر مشغول به تحصیل شود. او در این زمینه نیز مهارت بالایی کسب کرد. ژیار می­گوید کدهای برنامه نویسی برای او نقش نت­ های موسیقی را دارند.

Jiyar ( ژیار )

موسیقی

پس ازمهاجرت به اروپا، ژیار تصمیم گرفت فعالیت­ های موسیقی را از سرگیرد. او تک­ آهنگ­های متعددی به همراه خواننده ­های فرانسوی و آلمانی اجرا کرده است. پس از دو تک آهنگ به نام ­های غم پاییزی و عشق بی ­پایان به علاقه اصلی خود یعنی موسیقی ارکسترال دراماتیک و کلاسیک پرداخت. موسیقی ژیار مسایل روز اجتماعی و سیاسی را منعکس می­کند. قطعه “مرثیه” او متاثر از جنگ اخیر میان روسیه و اوکراین و عواقب آن بر روی مردم بی­ گناه می­باشد. این قطعه همراه استر وگواری، خواننده آلمانی و تیم استفنسون، گوینده و دوبلور امریکایی اجرا و منتشر شد. ژیار اکنون نزد مایسترو، جیانکارلو مونسالو فنون آواز، صداسازی و خوانندگی اپرا را فرامی­گیرد.

Jiyar ( ژیار )

دیسکوگرافی

1. غم پاییزی 2022

2. عشق بی ­پایان 2022

3. مرثیه 2022

4. اتحاد 2022

5. انتظار 2022

Jiyar ( ژیار )

منابع:

ژیار دنباله ­رو ایده ­های جهانی است و علاقه­ مند به موسیقی ملل می­باشد. موسیقی او مخاطب شخصی ندارد، مخاطب او کل افراد بشر با هر عقیده و فرهنگی می­باشد. ژیار از طریق موسیقی خود تلاش دارد به برقراری صلح و اهمیت آن در جهان اشاره کند و این پیام را به جهانیان برساند که لازم است اذهان خود را عاری از بیزاری و کینه به هم نوعان خود کنیم و در غیر این­صورت گفتمان صلح تا ابد مزاحی بیش نخواهد بود. ژیار آرزو می­کند روزی خبر “صلح روی زمین برقرار است” را بشنود.

Jiyar ( ژیار )

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا