بررسی بامو X4 xDrive35i مدل ۲۰۱۵
با ظاهری شبیه به بامو X6 کراساور، بامو X4 مدل ۲۰۱۵ دارای یک خط سقف طرح فستبک است و همچنین از یک سیستم تعلیق بهینهسازی شده استفاده میکند تا نسبت به X3 از شرایط اسپورتیتری در رانندگی برخوردار باشد؛ که این موضوع کاملاً در رانندگی با آن حس میشود.
اگر چه به دلیل تغییرات انجام شده دارای برخی مشکلات در عقب کابین است، ولی یکی از لذتبخشترین سواریها را در نوع دارد.
مدل X4 جدید بامو یک شاسیبلند کامپکت با حال و هوایی اسپورتیتر است که برای مقابله با رقبایی مانند پورشه ماکان، آئودی Q5 ، رنجروور اووک و X3 از خود بامو طراحی شده است.
در واقع، طراحی X4 بسیار نزدیک به X3 است؛ ولی در عینحال، طول آن حدود نیم اینچ بیشتر و ارتفاع کلی خودرو ۱/۵ اینچ کمتر است. در هر حال، X4 میخواهد خود را از X3 که یک محصول با جهتگیری کاربردی بیشتر از بامو است، متمایز کند.
همانند X3، بامو X4 نیز دو گزینه پیشرانه بنزینی در اختیار قرار میدهد. مدل پایه xDrive28i نامیده میشود که از یک موتور توربوی ۲ لیتری چهار سیلندر و قدرت ۲۴۰ اسببخار استفاده میکند.
برای عملکرد بیشتر، مدل xDrive35i درنظر گرفته شده که دارای یک موتور توربوی ۳ لیتری با شش سیلندر در یک ردیف است و ۳۰۰ اسببخار قدرت دارد. همچنین قیمت پایه برای مدل xDrive28i برابر ۴۵۶۲۵ دلار و برای xDrive35i برابر ۴۸۹۲۵ دلار است.
بررسی بامو X4 xDrive35i مدل ۲۰۱۵
برای مدل xDrive35i سیستم دیفرانسیل تمامچرخ متحرک و همچنین گیربگس ۸ سرعته اتوماتیک به صورت استاندارد عرضه شده است. امکانات استاندارد زیادی برای X4 تدارک دیده شدهاند؛ امکاناتی مانند سیستم کنترل هوای دوگانه با کاربری آسان، سیستم فرمان مورب و تلسکوپی و صندلی راننده تنظیمشونده در ۸ جهت.
موتور توربوی ۶ سیلندر با قدرت ۳۰۰ اسببخار میتواند در مدت ۵/۲ ثانیه سرعت X4 را به ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برساند. این خودرو همچنین مسافت یکچهارم مایل را در ۱۳/۸ ثانیه و با سرعت نهایی ۱۶۰/۹ ثانیه طی میکند.
حس قدرت و آهنگ آرام موتور همان دیگر مدلهای خط تولید بامو مثالزدنی است و سیستم گیربکس اتوماتیک نیز مانند دیگر خودروهای مدرن عملکردی شفاف دارد و بدون هیچ دردسری میتواند سرعت موردنظر راننده را تأمین کند.
در خودروی تست از تجهیزات اضافه زیادی استفاده شده است. علاوه بر پکیج M اسپورت ۱۹۰۰ دلاری که به همراه دامپر کنترل دینامیک به میزان ۲۹۰۰ دلار محاسبه شد، آپشنهایی مانند پکیج دستیار راننده ۷۰۰ دلاری (دوربین نمای عقب و حسگرهای فاصله پارکینگ)، پکیج روشنایی به ارزش ۱۹۰۰ دلار (چراغهای انطباقی کامل LED)، پکیج پرمیوم ۲۲۰۰ دلاری (ورودی بدون کلید، صندلی تنظیمشونده و رادیوی ماهوارهای) و پکیج تکنولوژی به ارزش۳۱۵۰ دلار شامل سیستم راهبری با اطلاعات ترافیکی به لحظه و نمایشگر سر بالا به خودروی تست اضافه شدند.
در همین حال، آپشنهای مستقل نیز در خودروی تست استفاده شدند؛ از جمله رنگ قرمز ملبورن (۵۵۰ دلار)، گرمکن صندلیهای جلو (۵۰۰ دلار) و قابلیت اتصال بلوتوثی یا USB برای گوشیهای هوشمند (۵۰۰ دلار). قیمت نهایی X4 تست شده در مجموع به ۶۱ هزار و ۳۲۵ دلار رسید.
در نهایت خودرویی در اختیار قرار گرفت که بیشتر از آن که جنبه کاربردی داشته باشد، یک خودروی لوکس بود که شرایط رانندگیِ لذتبخش و دلپذیری داشت.
مشخصات:
- نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل چهار چرخ متحرک، ۵ سرنشین، ۵ در واگن.
- قیمت مدل تست: ۶۱۳۲۵ دلار (قیمت پایه: ۴۸۹۲۵ دلار)
- نوع موتور: DOHC 24-valve inline-6 با توربوشارژر و خنککننده داخلی، بدنه و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
- گنجایش: ۲۹۷۹ سیسی.
- قدرت: ۳۰۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه.
- گشتاور: ۴۰۶/۷ نیوتنمتر در ۱۲۰۰ دور در دقیقه.
- گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک با قابلیت شیفت دستی.
ابعاد:
- فاصله محوری: ۲/۸۱ متر.
- طول ماشین: ۴/۶۸ متر.
- عرض: ۱/۸۸ متر.
- ارتفاع: ۱/۶۲ متر.
- وزن کلی: ۱۹۲۹ کیلوگرم.
تستهای سرعت:
- صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵/۲ ثانیه.
- صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۳/۸ ثانیه.
- صفر تا ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت: ۲۸/۷ ثانیه.
- استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۲ ثانیه.
- عبور از یکچهارم مایل: ۱۳/۸ ثانیه با سرعت نهایی ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت.
- سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : ۲۳۱/۷ کیلومتر بر ساعت.
- مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۸/۵۲ متر.
مصرف سوخت:
- تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۲/۴ لیتر در شهر و ۸/۷ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
- مصرف سوخت در تست: ۱۱/۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.
منبع: پدال