اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
برای رفع بی خوابی از این روش های ساده و مطمئن استفاده کنید_۵fd8bbf0e0d6f.jpeg

برای رفع بی خوابی از این روش های ساده و مطمئن استفاده کنید

 افراد فراوانی وجود دارند که در شب هنگام نمی توانند خواب راحتی داشته باشند. این افراد برای  درمان بی خوابی خود حتما به راه های مختلف دست زده اند که از جمله آنها راه  استفاده از انواع داروها و قرص های شیمیایی می باشد. ما در این مقاله سعی داریم به راه های از بین بردن بی خوابی با راه های ساده و تجربی که افراد مختلف آنها را استفاده کرده اند و جواب گرفته اند بپردازیم. پس از شما دعوت می شود در ادامه مطلب همراه ما باشید تا بتوانید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید.

رفع بی خوابی و راه های موجود برای درمان بی خوابی

رفع بی خوابی

باید توجه داشت که بی خوابی عوامل مختلفی دارد که گرفتار شدن به آنها باعث می شود فرد دچار بی خوابی شود. ما در زیر مهمترین راه های درمان بی خوابی را برای شما آورده ایم ( شما قبلا با رفع خواب آلودگی آشنا شده اید).

داشتن برنامه منظم برای خواب

شما نیاز دارید که فعالیت هایی را پیدا کرده تا قبل از خواب آنها را انجام دهید تا خواب آلود شوید. پیشنهاد می شود در زمان های تعطیلی نیز همان برنامه را ادامه دهید.

استفاده درست از تخت خواب

همانطور که شما میدانید اتاق خواب برای استراحت کردن فرد تدارک دیده شده است. پس از انجام کارهای مربوط به شغل خود در این اتاق خود داری کنید.

انتخاب تشک مناسب

چگونه بی خوابی را برطرف کنیم

شما در صورتی که تشک مناسب برای تختتان را انتخاب نکرده باشید قاعدتا نمی توانید خواب راحتی را امتحان کنید. پس سعی داشته باشید با انتخاب تشکی مناسب برای تخت خود شرایط را برای خوابی راحت مهیا سازید.

سیگار نکشید

بدن افراد سیگاری در طول شب هنگام به پس زدن نیکوتین مشغول می شود که همین امر باعث بی خوابی فرد می شود. پس اگر اهل سیگار کشیدن هستید می باید سیگار کشیدن را ترک کنید ( ترک آسان سیگار ).

نوشته های مشابه

ورزش کنید

رفع بی خوابی

در صورتی که قبل از خواب به ورزش کردن بپردازید می توانید شرایط را برای خواب آلود شدن بدن خود مهیا کنید. پس اگر از آن دسته افرادی هستید که به بی خوابی زیاد دچار می شوید باید ورزش کردن را در دستور کار خود قرار دهید.

کم مصرف کردن کافئین

اگر اهل استفاده از انواع قوه می باشید می باید مصرف آنها را به طول روز تغییر داده تا در شب هنگام بتوانید به راحتی خوابی آرام داشته باشید.

در معرض نور قرار بگیرید

بی خوابی و عوامل آن

با قرار گرفتن به اندازه کافی در برابر نور می توانید شرایط مناسبی را برای خوابیدن در زمان مناسب ایجاد کنید.

مصرف غذاهای مناسب

کارشناسان بر این باورند که استفاده از غذاهایی که دارای منیزیم کافی باشند می توانند به درمان بی خوابی کمک فراوانی را به افراد کم خواب بکنند. پس شما می توانید از مواردی مانند بادام، بادام هندی و اسفناج و … استفاده کنید.

امتحان کردن تکنیک های آرام کننده

استفاده از انواع استراتژی های آرام کننده مانند یوگا، تنفس عمیق و … می تواند به آرام شدن شما  و رفع بی خوابی کمک کرده و علاوه بر آنها می تواند در تنظیم زمان خواب شما نیز موثر باشند.

نخوردن بیش از اندازه غذا در شب هنگام

شما برای این که بتوانید خوابی راحت را تجربه کنید نمی باید در وعده غذایی شام  پرخوری کنید و داشتن شامی سبک می تواند به شما در خوابیدن راحت تر کمک بکند.

تاریک و خنک کردن اتاق خواب

رفع بی خوابی

سعی کنید دمای اتاق را بین ۱۵ تا ۲۳ درجه سانتی گراد نگه دارید. همچنین شما می توانید از چشم بند برای داشتن خوابی راحت استفاده کنید.

رفتن به رخت خواب در زمان مناسب

تا زمانی که واقعا احساس خواب آلودگی نمی کنید به رخت خواب نروید. شما اگر درون رخت خواب به خزیدن در اطراف خود بپردازید این کار می تواند به بدتر شدن شرایط خواب شما کمک کند. اگر خوابتان نمی آید می توانید به انجام کارهای مختلف نظیر کتاب خواندن بپردازید.

منبع : آرگا

منابع سایت

بخشی از محتویات سایت با توجه به اجازه نامه موجود در بخش کپی رایت سایت های زیر از این سایت ها جمع آوری شده است اگر محتوایی از سایت شما اینجا منتشر شده است و منبع ذکر نشده است به ما از طریق نظرات اطلاع دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

eskisehir escort - trbet.vip - cratosslot