جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
با همسر دهن لق چه کنیم؟_657a38be8cff5.jpeg
با همسر دهن لق چه کنیم؟_657a38be8cff5.jpeg

با همسر دهن لق چه کنیم؟

سرفصل های این مقاله

شوهر دهن لقم همه چیزو برای خانوادش تعریف میکنه

علت اصلی که این خصوصیت در افراد وجود دارد به طیف شخصیتی آنها برمی گردد. تمام این ویژگی‌ها به دوران کودکی و تربیت خانواده و شرایط اجتماعی ارتباط دارد.شاید افرادی را در اطراف خود دیده باشید که از هر دری و سخنی بی‌مهابا سخن می‌گویند و یا خود دچار این مشکل شده باشید که به اصطلاح نخود در دهان‌تان خیس نمی‌شود و فوری اطلاعاتی که دارید را به اولین نفر که می‌رسید منتقل می‌کنید.دهن لقی مربوط به افرادی است که خیلی مسایل را جدی نمی‌گیرند و خودشان هم جدی نیستند.

وقتی با آنها صحبت می‌کنید چون خودشان نسبت به مساله مورد نظر متعهد نیستند، احساس شما را خوب درک نمی‌کنند. اگر شما صحبتی با آنها داشته باشید،همان صحبت را همانطور به دیگران منتقل می‌کنند و احساسی در مورد اینکه این مطلب در چه شرایط و موقعیتی برای آنها زده شده است،ندارند.این افراد ضرورت‌ها و شرایط را احساس نمی‌کنند و به آنها واقف نیستند و اهمیت هم نمی‌دهند،متعهد نسبت به گفتارها و رفتارها و قضایایی که پیش می آید، نیستند و حتی در برخی موارد این افراد برای خودشان هم دهن لق هستند.

علت اصلی که این خصوصیت در افراد وجود دارد به طیف شخصیتی آنها برمی گردد. تمام این ویژگی‌ها به دوران کودکی و تربیت خانواده و شرایط اجتماعی ارتباط دارد. این افراد در خانواده اینطور تربیت شدند و یا در میان دوستان و آشنایان اینطور رفتار کرده‌اند.افرادی که برای همه چیز و همه شرایط صحبت می‌کنند ونمی توانند محدوده‌ها را رعایت کنند و خطوط قرمزی را که در گفتار و یا رفتار باید رعایت شود، یاد نگرفته‌اند.

با همسر دهن لق چگونه رفتار کنیم؟

اینگونه افراد ممکن است چند بار به طور سهوی و نه بر اساس شخصیت خود، این رفتار را تکرار کنند ولی به مرور زمان این رفتار تقویت شده است.هر رفتار بد یا خوب انسان اگر مورد تشویق اطرافیان قرار بگیرد، جزئی از شخصیت فرد شده و در رفتار او پر رنگ شده و امکان تکرار رفتار بالا می‌رود.این افراد یا نسبت به این رفتار تربیت شده‌اند و یا در زندگی این رفتارشان مورد تقویت اطرافیان قرار گرفته است.یکی از شیوه‌های تربیتی بد همین سوال کردن‌هاست که تجسس در عالم دیگری و دهن لقی را ایجاد می‌کند. خانواده‌ها برای کسب اطلاعات، از پیامدهای تربیتی که بکار می برند، اطلاعی نداشته و این مشکل را ایجاد می‌کنند.

این رفتار باعث بی اعتمادی افراد دیگر نسبت به او می‌شود و دیگران از دایره حوزه شخصیتی او فاصله می‌گیرند.بدترین مساله برای فرد دوری و فاصله از آدم‌های خوب و نزدیکی به افرادی است که خوب نیستند.برای جلوگیری از رواج این خصوصیت در جامعه باید سعی کنیم برای شخص دهن لق الگو باشیم و از ارائه اطلاعات توسط او ممانعت کنیم تا بتوانیم به طور غیر مستقیم از دهن لقی او جلوگیری کنیم.

همسر دهن لق

سوالات کاربران عزیز دلگرم در رابطه با برخورد با همسر دهن لقشان

سلام

من یه مشکل خیلی بزرگ دارم .اینکه شوهرم خیلی به خانوادش وابسته هست.ما 8ماهه عقد کردیم.ایشون با خواهرش و یکی از جاریهام خیلی صمیمیه مثلا یبار به جاریم اس داد که خانمم خیلی گرمه از نظر جنسی طبیعیه؟

من خیلی عصبانی شدم که از جاریم این سوالو کرد راجب من.همش میگه مثل خواهرم میمونه.ولی من نمیدونم چرا بجای اینکه بره از یه متخصص بپرسه از خانوادش میپرسه .من دوست ندارم کسی زندگیمونو بدونه سیرتا پیازشو.متاسفانه تو همه چیز همینطوره و من باخودم میگم وقتی همچین سوالی رو ازجاریم پرسیده حتما همه چیزمونو رفته گفته.ایشون تهرانه و من شهرستان و خانوادش مسلما خیلی بهش نزدیکترن تا من.ما اول عقد باهم دعوا داشتیم و 2ماه ایشون با من قهر بودن و بعد از 2ماه با خانوادش و دوتااز برادراش !!!!!!!!!!!

اومدن اشتی کنون.و این بزرگترین لطمه به زندگیم بود که برادرشوهرام و چه بسا کل خانواده شوهرم و حتی جاریهام کل زندگی منو بدونن کل دعواهامون.کل اشتباهاتمون.منم اشتباهاتی کردم که قبول دارم مثل خیلی از دخترای دیگه ولی چرا کسی که میخواد زندگی کنه و برای اشتی پیش قدم میشه با برادراش باید بیاد.بچه ها من پیش همه خجالت زده شدم.چون هر حرف خصوصی و همه چیزمونو رفت به خانوادش گفت.خیلی بی سیاسته.دلیل اوردن برادراش هم ترسوندن من برای اینکه ازین به بعد باهاش خوب باشم بود.

یبار رفتیم خونه برادرش پاگشا و من از شوهرمپرسیدم چرا برادرت پاگشام نداد البته نباید میپرسیدم وبعدش ک ناراحت شد گفتم ببخشید و این حرفا ولی رفت به کل خانوادش گفت و اخرسر برادرش به من گفت :من کسی که به خاطر کادو بیاد خونم نمیخوام بیاد..و من سنگ روی یخ شدم.الان من حس بدی دارم .احساس میکنم خانواده شوهرم تو اسرار زندگیم سرک کشیدن و هم ازشون خجالت میکشم.اینکه دعواهامون سر چی بوده یه تعداد زیادیش بخاطر بی تجربگی من بوده ولی من مشکل الانم اینه که چکار کنم شوهرم همه چیزو نره بگه .یا مثلا توی جمع درمیاد میگه خانمم میخاد بینیشو عمل کنه درسته میخوام عمل کنم ولی مطرح کردنش تو جمعو دوست ندارم .

چکارکنم.من قبلترم به جاریهام حسادت میکردم چون یکیشون دکترا داره و من تو تحصیلم موفق نشدم و یکیشونم خوشگل و شیطونه که سر این فکر میکنم پدر و مادر شوهرم اونارو بیشتر دوست دارن .الان که فکر میکنم اینا همه اسرار من و شوهرمو میدونن دیگه بدتر ازشون بدم میاد.البته نمیدونم که چقدر میدونن.

با همسر دهن لق چگونه رفتار کنیم؟

با سلام و خسته نباشید. عزیزم من شوهرم از این نظر خیلی بدتر از شوهر شماست. شوهر شما هم رفتارهای بچه گانه و نابالغانه دارن. من از وقتی فهمیدم تصمیم گرفتم خیلی خیلی کم از مسایلی مثل عمل کردن بینی با شوهرم صحبت کنم. بیشتر دوستامو جایگزین ایشون در صحبت کردم. اما من زمانی که خودم هم این مسایل رو به بقیه میگم اون ناراحت میشه.در مورد این که خودتو نسبت به جاری هات کمتر میبینی. بهت میگم اعتماد بنفس داشته باش. خودت رو با گذشته خودت مقایسه کن نه دیگران. برتری آدما به تحصیلات نیست به تقوا ست. به فهم و شعور و درکه.

خیلی ها هم تحصیلات دارن ولی مثل شوهر من فهم و درک و شعور هیچی. سعی کن با اعتماد بنفس و روابط خوب و محبت رابطه تو بهتر کنی. ولی با حسادت فقط خودت اذیت میشی و بنظرم اونا میفهمن.بنظرت همراهی کردن با شوهرت در همین زمینه ( البته تا یه مدت) با عث نمیشه اون خجالت بکشه و متوجه بشه؟ ینی مستقیم بهش نگی این کارو نکن.

و از طرفی مقابله به مثل هم نباشه. ینی جوری رفتار کنی که انگار از نظر تو رفتار اون درسته و اون هم اون موقع در مقام انتقاد تو بر میاد. یه جورایی از در دوستی بر بیا.این به فکرم رسید. امیدوارم دوستانی که تجربه دارن نظرشونو راجع به این راه بگن.آخه من شوهرم جلوی من وقتی از مسایل کاری حرف میزد حرفای زشت میگفت. من همین کارو کردم. بعد حس کرد اون هر کاری بکنه منم یاد میگیرم و بدش اومد وقتی من این کارو کردم و خودش دیگه تکرار نکرد.راستی اصلا نذار بفهمه این نقطه ضعفته . من که سر همین نقطه ضعف لو دادن کلی بیچارگی کشیدم و دارم میکشم….امیدوارم خدا کمکمون کنه. به همه مون.

پاسخ به شما کاربران گرامی

با سلام

برای صمیمی بودن، و اینکه حرف دقیقا بین شما و همسرتان بماند به مهارتهایی نیاز دارد. و فقط همسر شما مقصر نیست.
وقتی آقا یا خانمی ازدواج می کند. دوست دارد یک آرامش پیدا کند. درگیری و تلاطم نمی خواهد، جر و بحث نمی خواهد، ناراحتی و درگیری نمی خواهد.معمولا اگر یکی از همسران عجول، غر زن، پرتوقع، عصبانی، زودرنج، اهل قهر و جر و بحث و اهل گله کردن باشد یا دعوا و درگیری ایجاد کند، در آن صورت همسرش اگر کمی ضعیف هم باشد حرفها و ناآرامی های خود را به جاهای دیگر می برد تا آرام گیرد.
یعنی به جای همسرش ، سنگ صبور دیگری پیدا می کند.

پس گام مهم برای اینکه همسرت حرفهای پیش شما بماند، اینست که شما تحمل شنیدن حرفهای او را داشته باشید.
او ممکن است حرف اشتباه بزند، او ممکن است ضعف داشته باشد. او ممکن است کاری که شما دوست ندارید انجام دهد.
حالا اگر شما صبورانه و با مدارا او را پذیرفتی، او باز هم در کنار شما آرام می گیرد و بی نیاز به کس دیگر می شود.
لیکن اگر در برابر اشتباهات او وارد دعوا و مخاصمه و بحث و قهر کردن، و غمگینی و در خود فرورفتگی یا …. بشوی، باتوجه به ضعیف بودن شوهرت، حتما دوباره به آغوش بقیه می رود و آرام می گیرد.

شما باید زمینه های آرامش و عدم درگیری و بحث و مجادله را در خودتون و همسرتون تقویت کنید.
نه اینکه همسرتان را راهنمایی کنید. بلکه خودتون در عمل آرام و صبور و پذیرا باشید.
مقایسه هایی که خودتون را با جاریتون می کنید. ناراضایتی از وضع بینی خود و عمل آن و …. ، مسائل دیگر نشان می دهد که شما فردی هستید که احتمالا با هیجانات شدید و گاهی منفی همسرتان را فراری می دهید.

اگر از مقاله بالا لذت بردید، پس به مطالب زیر هم سر بزنید:

اشتراک گذاری: