دسته‌بندی نشده

با خوردن این مکمل ها هوش خود را چند برابر کنید

ضرورت حافظه

مکمل تقویت حافظه موضوع مورد بحث ماست. حافظه انسان وسیله ای برای حفظ و یادآوری اطلاعات و خاطرات گذشته و ظرفیتی برای کسب و جذب اطلاعات جدید است. در اطراف خود این جمله را زیاد می شنویم که می گویند، فراموشی گرفته ام یا حافظه ندارم و…

فراموشی های موقتی که ناشی از مشغله های ذهنی فراوان روزمره است را نمی توان جز کندی فعالیت ذهنی دانست. کمی تمرکز و یادداشت کردن کارهای مهم را می توان راهکار و چاره این گونه از فراموشی ها دانست.

مکمل تقویت حافظه

1. شربت جونیور مارنیس مکمل تقویت حافظه

این محصول با دارا بودن خاصیت های منحصر به فرد برای کمک به رشد و سلامت جسمی و ذهنی کودکان لازم و ضروری است. شربت جونیور مارنیس حاوی ویتامین های گروه B ،C ،A ،D ،E، به همراه رویال ژلی است که برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید می باشد.

2. قرص نروزان ویتابیوتیکس اورجینال مکمل تقویت حافظه

این قرص ۳۰ عددی به بهبود، حفظ و تقویت عملکرد مناسب سیستم عصبی و مغز کمک می نماید. مصرف مستمر این قرص می تواند ناراحتی های مربوط به سیستم عصبی، اضطراب و افسردگی را از میان برده و همچنین تاثیر بسزایی در تقویت حافظه و عملکرد شناختی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: فواید مصرف کپسول نروزان در تقویت حافظه

3. کپسول ممو پلاس والمارک مکمل تقویت حافظه

این کپسول ۳۰ عددی شامل ۵ ماده فعال جینکوبیلوبا، فسفاتیدیل کولین، کافئین، منیزیم و ویتامین B6 است که به دقت انتخاب شده و به عنوان مکمل تقویت حافظه باعث بهبود وضعیت حافظه، تمرکز و افزایش کارایی ذهنی و جسمی می شود. گفتنی است کپسول ممو پلاس والمارک برای دانش آموزان و افرادی که فعالیت زیاد ذهنی دارند، موثر و مفید است.

4. کپسول جینکوبیلوبا ویتار مونیل مکمل تقویت حافظه

کپسول جینکوبیلوبا ویتار مونیل مناسب تقویت حافظه و تمرکز بوده و جهت درمان آلزایمر، اختلالات شناختی، سرگیجه و اختلالات عروق محیطی موثر و مفید فایده است. این محصول حاوی عصاره برگ گیاه جینکوبیلوبا نیز است.

5. کراتین مکمل تقویت حافظه

کراتین اسید آمینه است که بدن شما برای ساختن پروتئین استفاده می کند. این یک مکمل تغذیه ای محبوب است که باعث رشد ماهیچه ها می شود اما برای مغز شما مفید است.

پس از مصرف، کراتین وارد مغز شما می شود که در آن با فسفات متصل می شود و مولکولی ایجاد می شود که مغز شما از آن برای سوخت سلول ها استفاده می کند.

این افزایش دسترسی به انرژی برای سلول های مغزی شما با بهبود حافظه کوتاه مدت و مهارت استدلال، به ویژه در گیاهخواران و افراد با استرس بالا مرتبط است.

مطالعات نشان می دهد که 5 گرم کراتین در روز می تواند بدون هیچ گونه اثر منفی مصرف شود. دوزهای بزرگ نیز موثر هستند اما تحقیقات در مورد ایمنی دراز مدت آن ها در دسترس نیست.

بیشتر بخوانید: مکمل کراتین چه فوایدی برای بدن دارد؟

6. Noopept مکمل تقویت حافظه

Noopept یک داروی هوشمند مصنوعی است که می تواند به عنوان یک مکمل تقویت حافظه خریداری شود. بر خلاف برخی از نوتروپیک های طبیعی، اثرات نوپپت می تواند در عرض چند دقیقه، به جای ساعت ها، روزها یا هفته ها احساس شود و معمولاً چند ساعت طول می کشد.

مطالعات حیوانی نشان داده است که نوپپت سرعت رشد حافظه را افزایش می دهد و باعث افزایش سطوح فاکتور نوروتروپیک مغز (BDNF) می شود ترکیباتی که باعث رشد سلول های مغزی می شود.

تحقیقات انسانی نشان داده است که این داروی تقویت کننده هوش به مردم کمک می کند تا از آسیب های مغزی سریع تر بهبود یابند اما برای شناختن چگونگی استفاده از آن در بزرگسالان سالم، مطالعات بیشتری لازم است.

7. پیتراستام مکمل تقویت حافظه

پیتراستام یکی دیگر از مولکول های نوتروپیک مصنوعی است که بسیار مشابه با Noopept در ساختار و عملکرد است. نشان داده شده است که در افراد مبتلا به اختلال روانی مرتبط با سن سبب بهبود حافظه می شود اما در بزرگسالان سالم به نظر نمی رسد.

در طی دهه 1970، چند مطالعه کوچک و ناقص، نشان داد که پیتراستام ممکن است حافظه را در بزرگسالان سالم بهبود بخشد اما این یافته ها تکرار نشده است. اگرچه پیتراستام به طور گسترده ای در دسترس است و به عنوان یک داروی تقویت حافظه تبلیغ می شود اما تحقیقات در مورد اثرات آن وجود ندارد.

8. متیل فنیدات (ریتالین) مکمل تقویت حافظه

ریتالین یکی دیگر از داروهای تجویزی است که برای مدیریت علائم ADHD و نارکولپسی استفاده می شود. مانند Adderall، این یک محرک است و باعث افزایش غلظت دوپامین و نورآدرنالین در مغز شما می شود. با این حال، آن شامل آمفتامین نیست.

در بزرگسالان سالم، ریتالین حافظه کوتاه مدت، سرعت پردازش اطلاعات و توجه را بهبود می بخشد. این معمولاً به خوبی تحمل می شود اما اگر در دوز بیش از حد مصرف شود ممکن است اثر متضاد داشته و سبب اختلال در تفکر شود.

ریتالین مانند Adderall به طور گسترده ای به ویژه در افراد 18 تا 25 ساله مورد سوء مصرف قرار می گیرد. شایع ترین عوارض جانبی ریتالین شامل بی خوابی، درد معده، سردرد و از دست دادن اشتها است.

همچنین به خصوص در دوزهای بالا می تواند منجر به توهم، سایکوز، تشنج، آریتمی قلبی و فشار خون بالا شود. ریتالین یک محرک قوی است که باید فقط با نسخه تجویز شود و نزدیک به دوز سوء مصرف کنترل شود.

توجه: در مصرف موارد ذکر شده باید دقت لازم را داشته باشید و قبل از مصرف با پزشک مشورت نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا