اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
الگوریتم‌ جدید اینستاگرام در سال ۲۰۲۰ چطور کار می کند؟_6032282b2c278.png

الگوریتم‌ جدید اینستاگرام در سال ۲۰۲۰ چطور کار می کند؟

الگوریتم اینستاگرام در سال 2020 تغییرات بسیاری داشته است. اگر شما هم عضو این رسانه اجتماعی محبوب و کاربردی هستید، قطعا این تغییرات را حس کرده‌اید. در بروزرسانی‌های اخیر الگوریتم اینستاگرام، معیارها و اولویت‌های اینستاگرام برای نمایش پست‌ها و استوری‌های جدید برای کاربران تغییر کرده است. همین موضوع باعث ایجاد مشکلات و سردرگمی‌های بسیاری شده است.

الگوریتم جدید باعث افت قابل توجه بسیاری از صفحات اینستاگرامی در میزان مشارکت، تعامل، بازدید‌ها و تعداد فالوورها شده است. اما چاره کار چیست؟ الگوریتم جدید اینستاگرام چگونه کار می‌کند؟ چطور می‌توان تعداد فالوورها، بازدیدها و میزان مشارکت را با وجود الگوریتم جدید افزایش داد؟ در ادامه این مقاله به بررسی نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام در سال 2020 و راهکارهایی برای دریافت بازخورد بهتر در اینستاگرام می‌پردازیم.

 

چرا الگوریتم ها به وجود می آیند؟

شاید این سوال همین حالا در ذهن تان وجود داشته باشد که اصلا الگوریتم چی هست و چرا به وجود آمده اند؟ به طور خلاصه بسیاری از پلتفرم ها و برنامه های تجاری پر مخاطب برای اینکه تجربه کاربری خوبی را برای کاربران خود فراهم کنند و به آن ها احترام بگذارند از الگوریتم ها برای جلوگیری از سوء استفاده بعضی از افراد سودجو استفاده می کنند. الگوریتم ها مثل یک ربات هوشمند عمل می کنند و دقیقا آن برنامه ای که به آن ها داده شده است را انجام می دهند.

مثلا در موتور جست و جوی گوگل الگوریتم هایی وجود دارد که کارشان این است سایت هایی که از قوانین گوگل سرپیچی می کنند و از روش های غیر قانونی برای کسب رتبه در نتایج جست و جو استفاده می کنند را شناسایی کند و آن ها را جریمه کند.

در اینستاگرام هم الگوریتمی وجود دارد که کارش کمک به کاربران و شناسایی افرادی است که قصد دارند از روش های غیر قانونی به مقاصد خود برسند. مثلا الان الگوریتم اینستاگرام پیج هایی که فالوور فیک دارند را شناسایی می کند و با آن ها برخورد می کند. ربات های اینستاگرامی دیگر کار نمی کنند و الگوریتم اینستاگرام به راحتی می تواند فعالیت ربات ها را شناسایی کند. طبق همین موضوع بسیاری از پیج های قدیمی با فالوور بالا شناسایی شدند و برای همیشه غیرفعال شده اند.

پس همانطور که متوجه شدید الگوریتم ها کارشان این است که محیطی را برای کاربران فراهم کنند که امن باشد و به دور از اسپمرها، افراد سودجو و کلاه برداران باشد. همراه من باشید در ادامه قراره در مورد اینکه الگوریتم اینستاگرام چطور کار می کند مفصل صحبت کنم.

 

نوشته های مشابه

چرا باید الگوریتم اینستاگرام را بشناسیم؟

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی محبوب و کاربردی است. مبنای فعالیت در این پلتفرم، استفاده از محتوای دیداری (تصاویر و ویدئو) است. شاید تا چندین سال پیش وقتی که نام یک شبکه اجتماعی خاص شنیده می‌شد، همه به فکر جنبه‌ها و امکانات مختلف آن برای گذراندن وقت می‌افتادیم. اما امروزه دیدگاه‌ها نسبت به شبکه‌های اجتماعی تغییر کرده است.

شبکه‌های اجتماعی در سال‌های اخیر، بیشتر به سمت کسب و کار اینترنتی و فعالیت‌های کاری متمایل شده است. اینستاگرام نیز سعی می‌کند برای جلب رضایت بیشتر از سمت کاربران، با این تغییرات همراه شود. از طرفی بسیاری از شبکه‌های اجتماعی محبوب و کاربردی در کشورمان قابل دسترسی نیست؛ اما اینستاگرام از محدود شبکه‌های اجتماعی است که هنوز فیلتر نشده است.

با توجه به پتانسیل بالایی که اینستاگرام برای فعالیت کاری دارد، باید سعی کنیم آن را به خوبی بشناسیم و از این بستر به عنوان یک شتاب دهنده، برای رشد کسب و کار‌ خودتان استفاده کنید. برای شناختن اینستاگرام و فعالیت در این رسانه ‌اجتماعی، باید الگوریتم‌ آن را به خوبی درک کنید. در نتیجه این کار می‌توانید محتوای مناسب‌تری تولید کنید و بازخورد فوق العاده‌ای از سوی کاربران دریافت کنید.

اگر کسب و کاری در اینستاگرام دارید و موفقیت و رشد آن برای شما مهم است باید الگوریتم اینستاگرام را به خوبی بشناسید و فعالیت های خود را در اینستاگرام طبق قوانین آن ادامه دهید. اگر کسب درآمد از اینستاگرام برای شما مهم است باید راه و روش دوستی با الگوریتم جدید اینستاگرام را بدانید که در این مقاله دقیقا در مورد همین موضوع قرار است صحبت کنم. 

 

الگوریتم اینستاگرام چیست؟

منظور از الگوریتم اینستاگرام، هوش مصنوعی است که در پشت پرده این رسانه اجتماعی محبوب و کاربردی قرار دارد. این الگوریتم بر اساس یادگیری ماشین (Machine Learning) کار می‌کند. هوش مصنوعی در هر لحظه داده‌های میلیون‌ها کاربر از سراسر جهان را تحلیل می‌کند، تا بر اساس معیارهایش محتواهای جدید و به درد بخور را به کاربران نمایش دهد.

الگوریتم اینستاگرام چیست؟

در سال 2020 شاهد بروزرسانی‌های جدیدی برای الگوریتم اینستاگرام بودیم. ما روزانه به طور میانگین چندین ساعت از وقت با ارزش خودمان را در اینستاگرام صرف می‌کنیم. اینستاگرام نیز برای اینکه بتواند تجربه کاربری بهتری را برای ما فراهم کند، دائما در حال بروزرسانی الگوریتم خودش است.

در واقع هدف اینستاگرام از بروزرسانی‌های متعدد، این است که توجه ما را محتوای گوناگون جلب کند و ما زمان بیشتری را در این رسانه اجتماعی صرف کنیم. بعضی از این بروزرسانی‌ها واقعا مفید هستند، در عین حال که بعضی از آنها ممکن است حرص ما را در بیاورد. مثلا در گذشته، اینستاگرام پست‌ها را براساس زمان انتشار آن‌ها نمایش می‌داد.

اما حالا پس از بروزرسانی‌های اخیر پست‌ها را براساس الگوی دیگری نمایش می‌دهد. به عبارتی برای الگوریتم جدید اینستاگرام تنها معیار زمان نیست که برای دسته بندی و نمایش پست‌ها اهمیت دارد؛ بلکه عامل‌های دیگری مانند علاقه شما به موضوع پست و استوری، میزان ارتباط شما با صاحب حساب کاربری و موارد دیگر در سریعتر نشان داده شدن پست‌ها و استوری‌ها موثر هستند.

 

الگوریتم جدید اینستاگرام در سال 2020 چگونه کار می‌کند؟

دقت داشته باشید که الگوریتم اینستاگرام همواره در حال تغییر است. در واقع این الگوریتم بر اساس داده‌های زیادی که در هرلحظه دریافت می‌کند، تغییر می‌کند. همانطور که گفته شد این الگوریتم با یادگیری ماشین کار می‌کند، که یعنی هرگونه الگوی رفتاری یا موضوع ترند جدیدی در نحوه‌ی عملکرد الگوریتم تاثیر دارد.

الگوریتم اینستاگرام در سال 2020

 

نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام برای فید

منظور از فید، صفحه‌ی خانه‌ی اپلیکیشن اینستاگرام است. شما در این صفحه پست‌های اشخاصی که آن‌ها را دنبال کرده‌اید را مشاهده می‌کنید. به طور کلی شش عامل اساسی وجود دارد، که الگوریتم رتبه بندی اینستاگرام هنگام تنظیم پست‌ها برای نمایش در فید از آنها استفاده می‌کند. این شش عامل عبارتند از:

 

علاقه

به این معنا که از نظر الگوریتم، شما به چه میزان به پست اهمیت می‌دهید؟ افرادی که دنبال می‌کنید و همینطور محتوایی که لایک می‌کنید، بر ترتیب پست‌هایی که در فید شما نشان داده می‌شود، تاثیر گذارند. در واقع الگوریتم اینستاگرام سعی می‌کند حدس بزند که شما به چه مطالبی علاقه دارید. سپس همان مطالب و محتوا را در بخش فید شما به نمایش می‌گذارد.

از مطالب بررسی شده نتیجه می‌گیریم ترتیبی نمایش پست‌ها در اینستاگرام شما، برآیندی از رفتارهای گذشته شما در این رسانه اجتماعی است!!!

 

ارتباط

الگوریتم بررسی می‌کند که نحوه ارتباط شما با نویسندگان پست‌ها از دیدگاه رسانه‌های اجتماعی و همچنین از دیدگاه زندگی واقعی چگونه است؟ الگوریتم اینستاگرام رابطه شما را با فالوورها را متناسب با میزان تعاملتان، تعیین می‌کند. سپس مطالب افرادی را که به شما نزدیک‌تر هستند، بیشتر و بهتر برای شما نمایش می‌دهد. به زبان ساده یعنی حساب‌های کاربری دوستان و خانواده در اولویت قرار دارند.

اما اینستاگرام چطور این ارتباطات را درک می‌کند؟ اینستاگرام از معیارهای زیر برای سنجش میزان نزدیکی شما با دیگر حساب‌های کاربری استفاده می‌کند:

  • صفحاتی که شما از طریق دایرکت با آن‌ها در ارتباط هستید.
  • صفحاتی که با شما در تعامل هستند و یکدیگر را در زیر پست‌ها تگ می‌کنید.
  • از لایک کردن و کامنت گذاشتن برای یکدیگر دریغ نمی‌کنید.
  • پست‌های یکدیگر را ذخیره می‌کنید و مجددا از آن‌ها بازدید می‌کنید.
  • آیدی و نام افراد را سرچ می‌کنید و از پروفایل آنان بازدید می‌کنید.

البته توجه داشته باشید که برعکس این موضوع نیز در اینستاگرام انجام می‌شود. احتمالا متوجه شده‌اید که با فالو کردن افراد جدید، اینستاگرام در ابتدا تعداد زیادی از محتواهای آنان را به شما نشان می‌دهد. در صورتی که شما تعاملی مناسبی با این محتوا برقرار نکنید، الگوریتم اینستاگرام حدس می‌زند که این افراد رابطه نزدیکی با شما ندارند. در نتیجه محتواهای آنان را قسمت‌های انتهایی فید انتقال می‌دهد.

 

زمانبندی

زمان ارسال پست در بستر اینستاگرام برای الگوریتم بسیار مهم است. در آپدیت‌های اخیر، دیگر زمان تنها معیار نمایش پست‌ها در فید نیست. اما همچنان مسئله زمان انتشار پست‌ها یکی از معیارهای تایین کننده محسوب می‌شود. اینستاگرام همیشه در تلاش است تا جدیدترین محتواها را برای شما نمایش دهد.

البته در گذشته شایعاتی درباره 30 دقیقه اول انتشار پست در اینستاگرام و افزایش تعامل ساختگی در این بازه برای بیشتر دیده شدن وجود داشت، که اینستاگرام این شایعات را رد کرد. شما می‌توانید با استفاده از بخش Insight و آماری که اینستاگرام بر اساس حساب کاربری خودتان ارائه می‌دهد، بهترین زمان برای انتشار پست‌هایتان را مشخص کنید.

 

فرکانس

سه عامل فرکانس، فالویینگ‌ها و میزان استفاده هیچ ارتباطی با محتوا ندارند. این عامل‌ها وابسته به رفتار کاربر در اینستاگرام هستند. همه آنها به الگوریتم رتبه بندی اینستاگرام کمک می‌کنند تا درباره عادات و نحوه استفاده هر کاربر از هر برنامه بیشتر بداند. فرکانس تعیین کننده این است که کاربر هر چند وقت یکبار به سراغ اینستاگرام می‌آید؟

 

فالویینگ‌ها

عامل فالویینگ‌ها برای سنجش تعداد افرادی است که شما در اینستاگرام دنبال می‌کنید. هر چه تعداد افرادی که کاربر در شبکه اجتماعی دنبال می‌کنید بیشتر باشد، تعداد پست‌های بیشتری برای نمایش وجود دارد. در نتیجه رتبه بندی آنها برای نشان دادنشان به شما سخت‌تر است.

 

میزان استفاده

این عامل مدت زمانی که شما با هر بار وارد شدن به اینستاگرام برای بازدید از محتوا صرف می‌کنید را می‌سنجد. همانطور که گفته شد، هدف اینستاگرام این است که ما زمان بیشتری را در این رسانه‌ اجتماعی صرف کنیم. اینستاگرام با استفاده از شش عامل گفته شده سعی دارد تا نوع رفتار ما را بسنجد. سپس محتوایی را برای ما فراهم کند که زمان بیشتری را در این رسانه اجتماعی صرف کنیم و به بررسی مطالب دلخواهمان بپردازیم.

 

نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام برای استوری‌ها

الگوریتم اینستاگرام در بخش استوری‌ها همانند فید عمل می‌کند و همان معیارها را مورد بررسی قرار می‌دهد. نکته اینجاست که معیارها ممکن است همان قبلی‌ها باشند اما میزان اهمیت و اولویت آن‌ها در بخش استوری‌ها متفاوت است. به عنوان مثال زمان انتشار استوری، یک معیار مهم و تعیین کننده برای نمایش استوری است. اینستاگرام در تلاش است تا جدیدترین استوری‌ها را به شما نشان دهد.

نکته بسیار مهم در نمایش استوری‌ها میزان تعامل شماست. ترتیب قرار گرفتن استوری فالوویینگ‌های شما در قسمت بالای فیدتان، به میزان تعامل شما با آن‌ها مربوط است. به این صورت که اگر با چند حساب کاربری تعامل بالا دارید و آن صفحات به صورت منظم محتوا تولید می‌کنند، به احتمال زیاد همیشه آن‌ها را در ابتدای استوری‌های خود خواهید داشت.

عکس همین موضوع نیز در مورد حساب‌هایی کاربری که کمتر با آنها تعامل دارید، صادق است. یعنی استوری این صفحات را در انتهای همه‌ی استوری‌هایتان می‌بینید. اگر مقاله اسرار واقعی در افزایش بازدید استوری اینستاگرام را نخوانده اید همین حالا بخوانید.

 

 عملکرد الگوریتم اینستاگرام در اکسپلور چگونه است؟

ایکون ذره‌بین در اپلیکیشن اینستاگرام نشان دهنده بخش اکسپلور (explore) است. اگر تازه عضو و وارد اینستاگرام شده‌ باشید، در بخش اکسپلور شامل میانگین محتواهای مورد علاقه‌ی کسانی است، که آنها را دنبال می‌کنید. به عنوان مثال اگر اکثریت افرادی که دنبال می‌کنید به فوتبال علاقه داشته باشند، اکسپلور شما هم در ابتدا پر از پست‌ها و محتوای فوتبالی است.

عملکرد الگوریتم اینستاگرام در اکسپلور

 

اما رفته رفته این روند تغییر می‌کند. کلیدی‌ترین و مهم‌ترین معیار در بخش اکسپلور اینستاگرام، علاقه است. الگوریتم اینستاگرام نحوه عملکرد شما را در این رسانه اجتماعی دنبال می‌کند و متوجه می‌شود که شما به چه محتوایی بیشتر علاقه دارید. سپس تعداد بیشتری از آن نوع محتوا با موضوعات مشابه را برای شما به نمایش می‌دهد.

اگر محتوای خاصی در اکسپلور توجه شما را جلب کرد و شما وقت زیادی را برای بررسی آن محتوا و محتواهای مشابه صرف کردید، شک نکنید که پس از این تعداد بیشتری از آن نوع محتوا را در اکسپلور خودتان می‌بینید. در واقع اکسپلور مطابق میل و عملکرد شما چیده می‌شود. پس گیر افتادن در این بخش و خارج شدن از آن کاملا وابسته به خود شماست.

در دنیای جذابی و فوق العاده‌ای که الگوریتم اینستاگرام برای هر شخص می‌سازد، گذر زمان مطلقا حس نمی‌شود. این همان هدفی است که الگوریتم جدید اینستاگرام دنبال می کند.

پیشنهاد می کنم مقاله پربازدیدترین هشتگ های فارسی اینستاگرام را حتما بخوانید.

 

معیارهای چینش پست‌ها توسط اکسپلور

احتمالا تاکنون یکی از گزینه‌های زیر را در زیر پست‌های اکسپلورتان دیده‌اید:

  • Based on photo you like: یعنی پست جدیدی که مشاهده می‌کنید، بر اساس عکس‌هایی که قبلا لایک کرده‌اید انتخاب شده است.
  • Based on video you have watched: یعنی پست جدیدی که مشاهده می‌کنید، بر اساس ویدئوهای قبلی است که شما دیده‌اید. اینستاگرام نیز این پست را برای شما انتخاب کرده است چون حدس میزند که شما به آن نیز علاقه دارید.
  • Similar to post you interacted with: این عبارت بیانگر این است که پستی که نمایش داده می‌شود، شبیه پست‌هایی است که قبلا با آنها تعامل داشته‌اید و احتمالا از این پست نیز خوشتان می‌آید.
  • Instagram suggested: بر اساس شش معیار بررسی شده، اینستاگرام شناخت مناسبی نسبت به شما پیدا کرده است و پست‌های پیشنهادی را برای شما ارائه می‌دهد.

 

الگوریتم اینستاگرام در IGTV چگونه کار می‌کند؟

اطلاعات کاملی در ارتباط با نحوه عملکرد الگوریتم جدید در بخش IGTV هنوز وجود ندارد. اما آنچه می‌دانیم این است که در حال حاضر 3 دسته زیر در IGTV وجود دارد:

  • For you: مجموعه‌ای از ویدئوهایی که اینستاگرام بر اساس معیارهای الگوریتم جدیدش، حدس می‌زند که شما آن‌ها را دوست دارید.
  • Following: شامل منتخبی از ویدئوهایی است، که فالویینگ‌های شما در اینستاگرام تماشا می‌کنند.
  • Popular: این نوع مخصوص ویدئوهای ترند، محبوب و پربازدید در میان تمام کاربران اینستاگرام است.

 

حقایقی در رابطه با الگوریتم اینستاگرام

حقایقی در مورد الگوریتم اینستاگرام

 

پس از رونمایی از الگوریتم جدید اینستاگرام، شایعات بسیار زیادی درباره آن به گوش می‌رسید. افراد نظرهای گوناگونی در رابطه با این الگوریتم داشتند که بسیاری از آن‌ها از پایه غلط بود. پس از آن اکانت رسمی اینستاگرام در چند مجموعه استوری، به سوالات متداول در رابطه با الگوریتم جدید پاسخ داد. در ادامه این موارد را بررسی خواهیم کرد تا حقایق بیشتری در رابطه با الگوریتم جدید، برای شما آشکار شود.

 

عکس‌ها و ویدئوها از نظر اینستاگرام یکسان هستند!

اینستاگرام برای از بین بردن شایعات در استوری‌هایش اعلام کرد که با عکس‌ها و ویدئوها به یک شکل برخورد می‌شود. در واقع عملکرد الگوریتم جدید به گونه‌ای که تفاوتی میان عکس و ویدئو قائل نمی‌شود و جهت گیری خاصی ندارد. در اصل، الگوریتم اینستاگرام نوع محتوایی که کاربر با آن‌ بیشتر تعامل برقرار می‌کند را در اولویت قرار می‌دهد.

بنابراین اگر کاربری وقت بیشتری را صرف دیدن ویدئوها می‌کند، احتمال اینکه محتوای ویدئویی بیشتری را در فید و اکسپلور خودش مشاهده کند، وجود دارد. این موضوع برای عکس‌ها نیز به همین صورت است. پس دقت داشته باشید که برای موفقیت کسب و کارتان در اینستاگرام، باید مخاطبانتان را به خوبی بشناسید. سپس محتوای مورد علاقه‌ی آن‌ها تولید و منتشر کنید.

 

تعامل‌های جعلی شناسایی می‌شوند و به حساب نمی‌آیند!

به لطف الگوریتم جدید و هوش مصنوعی، اینستاگرام به راحتی مواردی مانند استفاده از ربات‌ها برای جمع کردن لایک و کامنت را شناسایی می‌کند. حال که این ترفندهای جعلی بی‌تاثیر شده‌اند، سعی کنید تا حد امکان فالوورهای واقعی جذب کنید.

 

کامنت‌ها با هر اندازه‌ای در میزان تعاملات شما تاثیر گذارند!

شایعه‌ای منتشر شده بود که اینستاگرام، کامنت‌هایی با طول کمتر 3 کلمه را در جزء تعاملات یک صفحه کاربری حساب نمی‌کند. اینکه کامنت‌ها شامل چند پاراگراف باشند یا تنها دو اموجی مهم نیست. تمام کامنت‌ها صرف نظر از طولشان، ارزش یکسانی برای الگوریتم اینستاگرام دارند و به عنوان تعامل محسوب می‌شوند.

 

انواع حساب‌های کاربری از دید اینستاگرام یکسان هستند!

اینستاگرام رسما اعلام کرده است که با اکانت‌های شخصی، بیزنسی و کریتور به صورت یکسان برخورد می‌شود. حال اگر برای کسب و کارتان اکانتی ساخته‌اید و برای تبدیل آن به حالت بیزنسی تردید داشتید، اکنون تردید را کنار بگذارد و اکانت خود را با این حالت تبدیل کنید. در این حالت شما می‌توانید از آمار و ارقام ارائه شده توسط اینستاگرام برای بهبود نرخ تعامل و بیشتر دیده شدن محتوایتان استفاده کنید.

 

راهکارهایی برای دوست شدن با الگوریتم جدید اینستاگرام

چطور با الگوریتم اینستاگرام دوست شویم؟

  • یک تقویم محتوایی مناسب و کاربردی درست کنید.
  • محتوای جذاب در راستای درگیر کردن ذهن کاربر تولید کنید.
  • محتوایی بسازید تا مخاطبان دوست داشته باشند و آن را برای سایرین بفرستند.
  • محتوای باکیفیت و ارزشمند به طور منظم منتشر کنید.
  • از کپشن‌های جذاب برای ایجاد مکالمه استفاده کنید.
  • زمان بیشتری را برای استوری‌ها صرف کنید.
  • با استیکرهای استوری اینستاگرام، افراد را به تعامل بیشتر ترغیب کنید.
  • از فراخوانی به عمل (کال تو اکشن) استفاده کنید.
  • از هشتگ‌های مناسب و مرتبط استفاده کنید.
  • از دایرکت‌ها غافل نشوید.
  • با استفاده از آمارهای بخش Insight، عملکرد خودتان را بهینه کنید.
  • به نظرات کاربران در زیر پست‌ها پاسخ دهید.
  • از محتوای اسلایدی و ویدئویی بیشتر استفاده کنید.
  • در بهترین زمان ممکن محتوایتان را منتشر کنید.
  • میزان تعامل با کاربرانتان را افزایش دهید.

پیشنهاد می کنم مقاله ۲۰ نکته مهم برای داشتن بهترین پیج اینستاگرامی در سال ۲۰۲۰ را حتما بخوانید.

 

نتیجه‌گیری و سخن پایانی

الگوریتمی که در این مقاله به آن پرداختیم، مربوط به بروزرسانی اینستاگرام در سال 2020 است. تا به اینجا متوجه شدیم که تعامل بیشتر راز موفقیت در اینستاگرام و غلبه بر الگوریتم جدید است. سعی کنید معیارهای بررسی شده را برای فعالیت در اینستاگرام در نظر بگیرید؛ و همچنین روند عملکرد خودتان را در اینستاگرام به بهترین شکل ممکن بهینه سازی کنید.

دقت داشته باشید که الگوریتم اینستاگرام همواره در حال تغییر است. چیزی که مسلم است این است که نحوه تعامل شما با مخاطبان، همیشه در جایگاه شما تاثیر خواهد داشت. پس تا حد امکان سعی کنید مخاطبانتان را بشناسید، با آن‌ها در تعامل باشید و آنان را خوشحال نگه دارید.

در پایان امیدوارم که از مطالعه این مقاله لذت برده باشید و بتوانید به بهترین شکل ممکن از اطلاعات آن استفاده کنید. اگر از این مقاله خوشتان آمد آن را در شبکه های اجتماعی با دوستان خود به اشتراک بگذارید تا آنها نیز از این مقاله استفاده کنند.

منابع سایت

بخشی از محتویات سایت با توجه به اجازه نامه موجود در بخش کپی رایت سایت های زیر از این سایت ها جمع آوری شده است اگر محتوایی از سایت شما اینجا منتشر شده است و منبع ذکر نشده است به ما از طریق نظرات اطلاع دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

eskisehir escort - trbet.vip - cratosslot