اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

آیا همکاری در فروش می تواند یک کسب و کار مطمئن برای ما باشد؟

همکاری در فروش کنیم یا یک کسب و کار مستقل برای خود راه اندازی کنیم؟  این سوال مهمی است که شاید همین حالا در ذهن شما باشد. شاید شما هم به همکاری در فروش شک داشته باشید و فکر کنید نمی تواند آینده خوبی برای شما داشته باشد. شاید شما هم به این فکر کرده اید که چرا باید به کسب و کارهای دیگر سود برسانم و قسمتی از سود آن ها را به عنوان پورسانت بگیرم در حالی که کل سود را می توانم برای خودم کنم؟

شاید بارها به فکر راه اندازی کسب و کار اینترنتی برای خود بوده اید اما این کار را نکردید. نگران نباشید من در این مقاله قصد دارم مفصل در مورد اینکه کسب و کار مستقل برای خود راه اندازی کنید یا اینکه همکاری در فروش را آغاز کنید صحبت کنم. هر چیز که باید درباره همکاری در فروش بدانید را در این مقاله می گویم. اگر شما هم دو دل هستید که همکاری در فروش نمی تواند یک بیزینس پایدار برای شما باشد حتما تا انتهای این مقاله همراه من باشید.

 

کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنیم یا همکاری در فروش کنیم؟

مسلما اگر توانایی راه ندازی کسب و کار اینترنتی برای خود را داشته باشید خیلی بهتر از این است که با بقیه کسب و کارها همکاری در فروش کنید. اما نه در هر شرایطی! این که یک کسب و کار اینترنتی برای خود راه اندازی کنید دقیقا مربوط به خودتان، سرمایه تان، توانایی های تان و … دارد.

به عنوان مثال اگر قصد دارید یک فروشگاه اینترنتی برای خود را اندازی کنید ابتدا باید سرمایه کافی برای تامین محصولات فروشگاه تان داشته باشید. سپس تامین کنندگان محصولات فروشگاه تان را پیدا کنید. بعد یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید. به دنبال نیروی انسانی برای پشتیبانی، تولید محتوا، سئو، مدیریت فروشگاه و دیگر مسائل باشید. مجوزهای لازم را دریافت کنید. مسلما به یک دفتر کار و انباری برای نگهداری کالاها نیاز دارید.

البته این مواردی که عرض کردم چیزی هست که همه می بینند اما در پشت پرده کار چیزهایی است که حتما باید بدانید. قبل از هر چیز باید استراتژی ورود به بازار را بدانید. اینکه رقبای شما کیا هستند و چطور باید با آن ها رقابت کنید. روی چه محصولاتی کار کنید بهتره؟ چطور برند سازی کنید؟ چطور مشتری را به مشتری وفادار تبدیل کنید؟ فعالیت در سوشال ها و کمپین های تبلیغاتی و … که برای هندلینگ این موارد صد در صد نیاز به یک تیم قوی و کار بلد دارید. همیشه از یک مشاور خوب باید استفاده کنید.

که همه این ها شامل هزینه است و در این شرایط شاید از پس هر کسی بر نیاید! اگر بخواهیم با هم رو راست باشیم راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی به صورت اصولی که سود خوبی به ما بدهد نیاز به یک سرمایه درست و حسابی دارد.

البته با این تفاسیر نمی خواهم بگم که راه اندازی کسب و کار اینترنتی کلا دردسر داره و از پس هرکسی بر نمیاد! نه اصلا اینطور نیست. این فقط یک مثال بود تا بدانید برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی پایدار باید همه جوانب را در نظر بگیرید. نباید فقط به روزهایی که قرار است سود کنید فکر کنید. هر کسب و کاری بالا و پایین دارد و قطعا روزهایی هم هست که شما ضرر کنید.

نوشته های مشابه

پیشنهاد می کنم مقاله آیا نیچ مارکتینگ در همکاری در فروش واقعا مهم است؟ را حتما بخوانید.

 

آیا همکاری در فروش واقعا یک کسب و کار مطمئن است؟

سیستم همکاری در فروش در اینترنت حدود 20 سال است که راه اندازی شده است و یکی از معروف ترین فروشگاه های اینترنتی در دنیا یعنی آمازون در این مدت از این سیستم برای فروش بیشتر خود استفاده می کند. در ایران هم چند سالی است که همکاری در فروش باب شده است و کسب و کار های اینترنتی مختلفی را دیده ایم که سیستم یکپارچه همکاری در فروش را روی سایت خود (مثل افیلیت دیجی کالا) راه اندازی کرده اند.

این به معنی این است که هر چقدر که می گذرد همکاری در فروش در کشور ما بیشتر می شود و یک جورایی دیجی کالا همکاری در فروش را فرهنگ سازی کرده است.

از طرفی همه ما می دانیم که در همکاری در فروش بیشترین سود برای مالک کسب و کار است. مثلا اگر ما یک مشتری جدید به دیجی کالا معرفی کنیم فقط یک بار می توانیم از دیجی کالا پورسانت بگیریم. شاید آن مشتری بارها مستقیما وارد دیجی کالا شود و خرید کند و این وسط هیچ پورسانت دیگری نصیب ما نشود! پس با این مثال متوجه شدید که بیشترین سود در همکاری در فروش برای صاحب کسب و کارهاست.

با این حال چه کسی دوست ندارد افرادی باشند که رایگان برای شان تبلیغ کنند و فروششان را بیشتر کنند؟ منظورم بازاریاب ها هستند. پس به همین دلیل هر چقدر که می گذرد همکاری در فروش در کشور ما پایدارتر می شود و فکر نمی کنم هیچ کسب و کاری وجود داشته باشد که بخواهد سیستم افیلیت مارکتینگ خود را تعطیل کند.

از طرفی زمانی که شما منبعی برای جذب ترافیک و پیشنهاد فروش داشته باشید هیچ وقت نباید نگران کسب درآمد خود باشید. به عنوان مثال اگر سایتی داشته باشید که در مورد گوشی های موبایل نقد و بررسی و راهنمای خرید می نویسد اگر تمام سیستم های همکاری در فروش تعطیل شوند باز هم شما درآمدتان ادامه خواهد داشت. با جذب تبلیغات رپورتاژ، اسپانسری، همسان و … می توانید درآمد خود را حفظ کنید. قبلا هم به این موضوع اشاره کردم، زمانی که سایتی با ترافیک بالا و هدفمند در یک حوزه کاری داشته باشید شما نباید نگران جذب تبلیغ باشید آن ها خودشان به سراغ تان می آیند.

پس هیچوقت نباید نگران این باشید که یک روزی تمام سیستم های همکاری در فروش از بین بروند یا کلا منسوخ شوند. همه ما می دانیم این یک روش بازاریابی دو سر سود است و از این به بعد هم مطمئن باشید کسب و کارهای زیادی در حوزه های کاری مختلف به فکر راه اندازی سیستم همکاری در فروش خود هستند.

 

همکاری در فروش در ایران چه معایبی دارد؟

متاسفانه همکاری در فروش در ایران خوب جا نیافتاده است و خیلی از صاحبین کسب و کارها بعد از مدتی سوء استفاده هایی را از بازاریاب های خود می کنند که در ادامه قسمتی از تجربیات خودم را در این رابطه با شما به اشتراک می گذارم.

این همه از مزیت های همکاری در فروش گفتیم حالا کمی در مورد معایب آن هم صحبت کنیم. همانطور که اشاره کردم در کشور ما خیلی از کسب و کارهای اینترنتی سازماندهی درستی نشده اند و هیچ نظارتی روی آن ها انجام نمی گیرد.

مثلا در مقاله قبلی در مورد اینکه دیجی کالا در قرارداد خود ذکر کرده که هر وقت دوست داشت می تواند قوانین مربوط به همکاری در فروشش را عوض کند صحبت کرده ام. در این شرایط می تواند هر وقت که اراده کند پورسانت محصولات را کم کند یا تسویه ها را دیر به دیر انجام دهد و هزار تا سوء استفاده دیگر از بازاریاب هایی که مجبور هستند با دیجی کالا همکاری کنند.

 

یک تجربه تلخ در همکاری در فروش

تقریبا 6 ماه پیش بود که همکاری در فروشم را با یک سایتی شروع کردم. قرار شد لینک همکاری در فروش را به من بدهد و من هم از طریق لینک خودم مشتری بیاورم. درصد کمسیون هم 20 درصد تعیین شده بود. بعد از مدتی (حدود سه ماه بعد) مدیر آن سایتی که باهاش همکاری در فروش می کردم به من گفت سیستم همکاری در فروش ما درست کار نمی کند و از این به بعد باید با کد تخفیف با هم کار کنیم.

من به ایشان گفتم که این کار غیر اخلاقی است! من و شما با هم صحبت کردیم و قرار شد از طریق لینک همکاری در فروش با هم کار کنیم. این در صورتی بود که من لینک همکاری در فروشم را جاهای مختلفی پخش کرده بودم و خیلی از مشتریان از آن لینک ها خریدشان را انجام می دادند. در واقع من زحمت زیادی برای این کار کشیده بودم و مدیر آن سایت زیر بار نمی رفت! این شد که همکاری ما قطع شد و هنوزم که هنوزه از لینک هایی که من برای ایشان پخش کرده بودم مشتری می آید.

البته همانطور که قبلا هم گفتم بعد از مدتی قوانین را بدون هیچ دلیلی عوض می کنند. مثلا پورسانت ها را کم می کنند. یا تسویه ها را دیر انجام می دهند و یا تعدادی از محصولات را از همکاری در فروش حذف می کنند. به هر طریقی بازاریاب را زیر فشار می گذارند! از این جور سوء استفاده ها در ایران زیاد می شود و باید به هر سایتی اطمینان نکنید!

 

سیستم افیلیت مارکتینگ دیجی کالا تا چه موقعی پابرجاست؟

خب همانطور که می دانید دیجی کالا یک سایت معتبر در وب ایران است و خیلی از کسب و کارهای بزرگ با آن کار می کنند. این که تا کی سیستم افیلیت مارکتینگ خود را پابرجا نگه دارد کاملا مشخص است. تا زمانی که سود برایش داشته باشد. الان هم از جیب خودش پورسانت بازاریاب ها را نمی دهد. فقط درصدی از سودش را به بازاریاب می دهد.

یک چیز جالب. همین بازه زمانی که پورسانت ها را واریز می کند را در نظر بگیرید. چقدر سود می کند! یک حساب ساده دو دوتا چهارتاست. اگر پورسانت بازاریاب ها را یک ماه دیر تر واریز کند و این مبلغ در بدترین حالت سرمایه گذاری یک ماه در بانک بماند چه اتفاقی می افتد؟ در واقع خیلی از پورسانت ها را از سودی که این وسط بدست می آورد واریز می کند.

به طور کلی معایب یک چیز را زیاد در نظر نگیرید! پیشنهاد می کنم بیشتر به مزایای آن توجه کنید. همین حالا افرادی را می شناسم که با یک سایت ساده حدود 30 تا 50 میلیون تومان در ماه از دیجی کالا پول می گیرند. فکر می کنید این افراد به معایب دیجی کالا فکر می کنند؟ واقعا اینطور نیست.

 

جمع بندی و حرف آخر من

در یک کلام همکاری در فروش واقعا می تواند یک کسب و کار پایدار و آینده دار برای شما باشد به شرط اینکه دید بلند مدت به آن داشته باشید. از استراتژی محتوایی سایت تون گرفته تا برنامه ریزی برای کسب درآمد بیشتر! باید با برنامه ریزی پیش بروید. چون این کسب و کار اصلی شماست و باید اصولی ساخته شود.

اگر دوست دارید هم می توانید کسب و کار خودتان را راه اندازی کنید. محصولات و خدمات خود را ارائه دهید و از این کار لذت ببرید. ولی همانطور که قبلا هم گفتم باید تمام جوانب را در نظر بگیرید.

ختم کلام اگر پول دارید کسب و کار خودتون را راه اندازی کنید، اگر پول ندارید همکاری در فروش بهترین گزینه است.

امیدوارم از این مقاله هم استفاده کافی را برده باشید. اگر هر گونه سوال در مورد چیزهایی که در این مقاله گفتم داشتید حتما کامنت بذارید.

4.8 / 5 ( 5 امتیاز )

 

منابع سایت

بخشی از محتویات سایت با توجه به اجازه نامه موجود در بخش کپی رایت سایت های زیر از این سایت ها جمع آوری شده است اگر محتوایی از سایت شما اینجا منتشر شده است و منبع ذکر نشده است به ما از طریق نظرات اطلاع دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

eskisehir escort - trbet.vip - cratosslot