دسته‌بندی نشده

آموزش ریلکس شدن به کودکان با 12 تکنیک کاربردی و موثر

روش‌های ریلکس شدن بچه ها

کودکان با مثال یاد می‌گیرند، بنابراین برای والدین و مراقبان مهم است که خود تکنیک‌های آرامش‌بخشی را الگوبرداری کنند. در طول روز برای تمرین تنفس عمیق ، تمرکز حواس یا سایر فعالیت های آرامش بخش استراحت کنید. این به بچه ها کمک می کند تا متوجه شوند که آرامش بخشی طبیعی و سالم از زندگی روزمره است.

یک محیط آرام ایجاد کنید

یک محیط آرام و آرام می تواند به کودکان کمک کند تا احساس آرامش بیشتری داشته باشند. یک فضای آرامش بخش مشخص در خانه خود ایجاد کنید که کودک شما بتواند در آن استراحت کند. این فضا می تواند به سادگی یک گوشه دنج با بالش و پتو یا یک اتاق آرام با موسیقی آرام و نور کم باشد.

آموزش تنفس عمیق

تنفس عمیق یک تکنیک آرام سازی ساده اما موثر است که می تواند به بچه ها کمک کند تا به سرعت آرام شوند. کودک خود را تشویق کنید تا نفس های آهسته و عمیق از طریق بینی و از طریق دهان بیرون بیاورد. همچنین می‌توانید در حین دم، شمارش تا چهار را امتحان کنید، نفس خود را برای چند ثانیه حبس کنید و سپس برای شمارش 4 بازدم کنید.

آموزش ریلکس شدن به کودکا

ذهن آگاهی را تمرین کنید

ذهن آگاهی تمرین حضور و آگاهی از لحظه حال بدون قضاوت است. می تواند با افزایش خودآگاهی و تقویت آرامش به کودکان کمک کند تا اضطراب و استرس را مدیریت کنند. یکی از راه‌های معرفی ذهن‌آگاهی به بچه‌ها از طریق مدیتیشن یا تجسم هدایت‌شده است . برنامه‌ها و وب‌سایت‌های زیادی وجود دارند که تمرین‌ها و فعالیت‌های ذهن‌آگاهی را برای کودکان ارائه می‌دهند.

کودکان را به انجام فعالیت بدنی تشویق کنید

ورزش راهی عالی برای رهایی از تنش و کاهش استرس است. فرزندتان را تشویق کنید تا در فعالیت های فیزیکی که از آن لذت می برد، مانند ورزش، رقص یا یوگا شرکت کند. فعالیت بدنی همچنین می تواند به بهبود کیفیت خواب کمک کند ، که برای سلامت و تندرستی کلی مهم است.

تن‌آرامی

محدود کردن زمان استفاده از صفحه نمایش

زمان بیش از حد صفحه نمایش می تواند به استرس و اضطراب در کودکان کمک کند. برای مدت زمانی که فرزندتان برای وسایل الکترونیکی می گذراند محدودیت هایی تعیین کنید و او را تشویق کنید تا در فعالیت های دیگری مانند خواندن، نقاشی یا بازی کردن در بیرون شرکت کند.

یک برنامه روتین قبل از خواب ایجاد کنید

یک روال منظم قبل از خواب می تواند به کودکان کمک کند تا آرام شوند و برای خواب آماده شوند. زمان خواب منظمی داشته باشید و روتینی ایجاد کنید که شامل فعالیت های آرام بخش، مانند خواندن کتاب یا حمام آب گرم باشد.

 ریلکسیشن به کودکان

از آرام سازی پیشرونده عضلانی استفاده کنید

آرام سازی پیشرونده عضلانی تکنیکی است که شامل کشش و سپس شل کردن گروه های مختلف عضلانی در بدن است. این می تواند به کودکان کمک کند تا تنش را از بین ببرند و احساس آرامش بیشتری کنند. با آموزش دادن به کودکتان شروع کنید تا یک گروه عضلانی خاص (مانند مشت هایش) را برای چند ثانیه منقبض کند و سپس در حالی که نفس عمیق می کشد تنش را رها کنید. به گروه عضلانی دیگری (مانند شانه های آنها) بروید و این روند را تکرار کنید.

تکنیک های آرام سازی در کودک

جملات تاکیدی مثبت ارائه دهید

جملات تاکیدی مثبت جملاتی هستند که اعتماد به نفس و عزت نفس را افزایش می دهند. فرزندتان را تشویق کنید تا جملات تاکیدی مثبت مانند «من آرامم و کنترل دارم» یا «من توانا و قوی هستم» را تکرار کند. این می تواند به آنها کمک کند در موقعیت های استرس زا احساس اعتماد به نفس و آرامش بیشتری داشته باشند.

خلاقیت را افزایش و تقویت کنید

بیان خلاق، مانند نقاشی یا نوشتن، می تواند به کودکان کمک کند تا احساسات را رها کرده و استرس را کاهش دهند. فرزندتان را تشویق کنید تا خود را خلاقانه بیان کند و مواد لازم برای این کار را در اختیار او قرار دهید.

قدردانی را تمرین کنید

سپاسگزاری تمرین تمرکز بر جنبه های مثبت زندگی و ابراز قدردانی از آنهاست. کودک خود را با نوشتن چیزهایی که هر روز به خاطر آنها سپاسگزار است تشویق کنید تا شکرگزاری کند. این می تواند به آنها کمک کند تمرکز خود را از افکار منفی به افکار مثبت تغییر دهند، که می تواند به ذهنیت آرام تر و مثبت تر کمک کند.

روش های کسب آرامش در کودکان(ریلکسیشن)

در صورت نیاز به دنبال کمک حرفه ای باشید

در حالی که این تکنیک های آرام سازی می تواند برای بسیاری از کودکان مفید باشد، برخی ممکن است نیاز به حمایت بیشتری داشته باشند. اگر کودک شما استرس یا اضطراب مزمن را تجربه می کند، به دنبال کمک حرفه ای از یک ارائه دهنده سلامت روان باشید.

تجسم را تمرین کنید

تجسم یکی دیگر از تکنیک های آرام سازی است که می تواند به کودکان در مدیریت استرس و اضطراب کمک کند. فرزندتان را تشویق کنید تا صحنه ای آرام مانند ساحل یا جنگل را تصور کند و خود را در آن محیط تجسم کند. این می تواند به آنها کمک کند تا احساس آرامش و آرامش بیشتری داشته باشند.

علاوه بر این تکنیک ها، ایجاد یک محیط حمایتی و پرورشی برای فرزندانشان برای والدین و مراقبان مهم است. این شامل ارائه حمایت عاطفی ، ارائه ساختار و روال، و تعیین انتظارات واقع بینانه است. با آموزش آرامش به کودکان و فراهم کردن محیطی حمایتی، والدین و مراقبان می توانند به فرزندانشان کمک کنند تا مهارت های مقابله ای سالمی را توسعه دهند که برای آنها در طول زندگی مفید خواهد بود.

منبع : نگار آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا