دسته‌بندی نشده

آشنایی با منافع بی نظیر کرم کالندیت ای

موارد مصرف و عوارض جانبی کرم کالندیت ای

کرم کالندیت ای برای کمک به بهبود التهابات، زخم و آبسه‌های پوستی، سوختگی، التیام زخم، زخم بستر ، سوختگی پای نوزاد و شقاق سینه مادران شیرده تولید و عرضه شده است.

سوختگی می تواند یکی از تجربیات تلخ افراد باشد که علاوه بر سوزش و درد بسیار زیاد، اثرات آن ممکن است تا مدت ها بر روی پوست باقی بمانند. برای تشخیص خفیف یا شدید بودن سوختگی به میزان تخریب بافت بدن توجه شده و بر این اساس سوختگی را می توان به سه نوع تقسیم نمود: سوختگی درجه ۱، سوختگی درجه ۲ و سوختگی درجه ۳ ، زخم بستر نیز از سری زخم هایی است که به سختی بهبود می یابد و دردی مضاعف بر درد های بیمارانی که بر بالین هستند، اضافه می کند. کرم کالندیت ای می تواند در درمان این مشکلات کمک کننده باشد.

کرم کالندیت ای می تواند سوختگی، زخم بستر و زخم های عمیق که دیر التیام پیدا می کنند را بهبود ببخشد . مشکلات این چنینی یکی از مواردی است که افراد مبتلا را آزرده خاطر نموده و علاوه بر وجود درد باعث می شود که افراد حس خوبی نسبت به ظاهر خود نداشته باشند.

موارد مصرف کرم کالندیت ای

  • کمک به بهبود التهابات، زخم و آبسه های پوستی
  • بهبود سوختگی
  • التیام زخم، زخم بستر و سوختگی پای نوازد

کرم

مواد موثره کرم کالندیت ای

گیاه همیشه ‌بهار عبارتنداز: گلیکوزیدهای فلاونول، استرولها و الکل های پنتاسیکلیک مانند فارادول مواد موثره در گیاه اکیناسه عبارتنداز: گلیکوزیدهای اکیناکوزید، آلـکـالوئیدها، آمیدها، الکیل آمیدها، اکیناسئین، پلی ساکاریدها، اکیناسین و فلاونوئیدها

مزایای درمانی کرم کالندیت ای

مواد تشکیل دهنده این کرم عصاره هیدروالکلی گل تازه گیاه همیشه بهار و عصاره هیدروالکلی اکیناسه آنگوستی فولیا می باشد. که در ادامه خواص آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

گیاه همیشه بهار یکی از داروهای موثر در درمان التهاب پوستی محسوب می شود. این گیاه می تواند التهابات پوستی را به هر دلیلی که به وجود آمده اند مانند ضایعات فیزیکی، عفونت یا تحریکات بهبود بخشد. استفاده از این گیاه باعث افزایش سرعت بهبودی زخم هایی می شود که به کندی التیام پیدا می کنند. همیشه بهار و اکیناسه اثر ضد میکروب، ضد التهاب و ضد ویروس نیز دارند. برای اکیناسه نیز اثر التیام بخش زخم ها ثبت شده است.

گیاه همیشه بهار یکی از بهترین داروهای گیاهی در درمان التهاب پوستی بشمار می رود و می تواند التهاب پوست را به هر علتی که پدید آمده باشد از قبیل عفونت، ضایعات فیزیکی یا تحریکات بهبودی کامل بخشد. فرآورده های داروئی این گیاه التیام اولسرهای پوستی و زخم هایی که به کندی التیام می یابند را سرعت می بخشد.

عصاره گیاه اکیناسه قادر به مهار آنزیم سیکلواکسیژناز و ۵- لیپواکسیژناز بوده و مجموعاً سنتز پروستاگلاندین های التهاب زا و لوکوترینها را مهار می سازد. اکیناسین یک ترکیب پلی ساکاریدی اکیناسه است که به طور تجربی به عنوان آنتاگونیست هیالورونیداز شناخته شده است. اثر التیام بخش مستند اکیناسه را به اکیناسین نسبت می دهند که علت آن مهار آنزیم هیالورونیداز است. مجموعه اکیناسه و همیشه بهار (کالندیت –ای) نیز به طور سینرژیستیک التهابات پوستی را بر طرف و در التیام زخم ها بسیار موثر می باشد.

کرم کالندیت ای

نحوه مصرف کرم کالندیت ای

نحوه مصرف این دارو به این صورت است که روزانه ۲ تا ۳ مرتبه بر روی پوست مالیده شود.

عوارض جانبی کرم کالندیت ای

تاکنون عوارضی برای این کرم ثبت نشده و استفاده از آن برای بانوان باردار و شیرده نیز مانعی ندارد. افرادی که نسبت به داروهای گیاهی حساسیت دارند باید با احتیاط از این دارو مصرف کنند.

شیوه نگهداری کرم کالندیت ای

کرم کالندیت ای را در جای خنک و دور از دسترس کودکان نگهداری کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین کرم ترمیم کننده زخم کدام است؟

مزایای باورنکردنی کرم ترمیم کننده پوست سینره

پماد آلفا : کاربردهای جادویی پماد آلفا چیست ؟

separator line

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا