جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
آشنایی با مزایای فوق العاده قرص اکتی ناتال _65794d61aac44.jpeg
آشنایی با مزایای فوق العاده قرص اکتی ناتال _65794d61aac44.jpeg

آشنایی با مزایای فوق العاده قرص اکتی ناتال 

سرفصل های این مقاله

موارد مصرف و عوارض جانبی قرص اکتی ناتال

قرص اکتی ناتال لیبرتی سوییس حاوی ویتامین E، ویتامین های گروه B، اسید فولیک، آهن، بیوتین، زینک، کلسیم، ید، مس است تا به سلامت مادر و جنین در دوران بارداری کمک کند.

مکمل های ویتامین پیش از تولد یا همان ویتامین های دوران بارداری، یک مولتی ویتامین طراحی شده برای دوران حاملگی و بارداری برای زنان است. این مکمل ها مانند یک غذای بی خطر خالص هستند که به شما کمک خواهند کرد تا ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را برای محافظت از حاملگی و رشد یک بچه ی سالم داشته باشید. بدن وقتی که با یک تغذیه خوب حمایت شود، می تواند بهترین عملکرد را داشته باشد. میزان ویتامین ها و مواد معدنی این مکمل ها برای دوران بارداری و شیردهی پس از زایمان، مناسب و بی خطر است.

موارد مصرف قرص اکتی ناتال

  • کمک به رشد و تکامل جنین
  • حاوی مواد مغذی لازم برای دوران آمادگی پیش از بارداری
  • کمک به رشد و تکامل جنین تامین نیازهای تغذیه ای مادران باردار و شیرده
  • فرمولاسیون متناسب با نیازهای تغذیه ای مادر و جنین در تمام دوران بارداری

Acti Natal

روش مصرف قرص اکتی ناتال

روزانه یک عدد قرص، ترجیحا همراه با وعده غذایی و یک لیوان آب یا نوشیدنی خنک میل شود. از جویدن قرص و یا مصرف بیش از مقدار توصیه شده، پرهیز گردد.

مزایای مصرف قرص اکتی ناتال

برخی از ویتامین ها و مواد معدنی موجود در این محصول و فواید مصرف آنها در دوران بارداری به شرح زیر است:

ویتامین های گروه B :

به دلیل نقش ویژه ای که در تکامل سیستم عصبی جنین دارند در دوران بارداری از اهمیت خاصی برخوردار هستند.

ویتامین E :

با جلوگیری از کاهش تخمک گذاری، ارتقا سلامت عمومی تخمک، حفاظت از جفت و نیز افزایش تولید موکوس در رحم، احتمال بارداری را افزایش می دهد.

اسید فولیک (Folic acid) :

تولید گلبول های قرمز در بدن مادر را افزایش می دهد، همچنین مادر را در برابر بیماری های با دوران بارداری مانندپره اکلامپسی، بیماری های قلبی و سکته مغزی، محافظت می نماید. علاوه بر این فولیک اسید به تکامل سیستم عصبی جنین کمک کرده و از ابتلای جنین به اسپینا بیفیدا شکاف لب و کام و تولد زودرس جنین جلوگیری می نماید.

آهن (Fe) :

یک عنصر ضروری برای ساخت پروتئین های حمل کننده اکسیژن (هموگلوبین و میوگلوبین) است. در زمان بارداری، نیاز مادر به آهن برای رشد جفت افزایش می یابد. این مکمل با تامین آهن مورد نیاز روزانه مادر و جنین احتمال سقط جنین را کاهش می دهد.

بیوتین (Biotin) :

احتمال رشد غیر طبیعی جنین را کاهش می دهدو به حفظ سلامت پوست و موی مادر کمک می نماید.

زینک (Zinc) :

نقش مهمی در ساخت دی ان ای (DNA) و سلول های جنین ایفا نموده، سلامت پوست و موی مادر در دوران بارداری را حفظ می نماید، به تنظیم زمان زایمان کمک نموده و همچنین مانع از اختلال در تکامل جنین می گردد.

کلسیم (Calcium) :

برای تشکیل استخوان ها و دندان ها در بدن نوزاد ضروری است، همچنین کلسیم به شکل گیری قلب، اعصاب و عضلات سالم در بدن جنین کمک می نماید. کلسیم برای مادر نیز ضروری است چراکه ریسک ابتلا به افزایش فشار خون و پره اکلامپسی در دوران بارداری و شیردهی را کاهش می دهد، همچنین مانع از کاهش تراکم استخوانی در مادران شیرده می گردد.

ید (I) :

برای شکل گیری مغز و سیستم عصبی جنین ضروری است. ید در بدن مادر نیز سبب تنظیم عملکرد غده تیروئید می گردد. کمبود ید در دوران بارداری سبب سقط جنین و یا زایمان زودرس می گردد.

مس (Copper) :

برای شکل گیری گلبول قرمز ضروری است، به خصوص در زمان حاملگی که تولید سلول های خونی مادر دو برابر می شود. مس به شکل گیری قلب، رگ های خونی، سیستم اسکلتی و عصبی جنین کمک می نماید. همچنین با هورمون انسولین برای حفظ سطح نرمال گلوکز همکاری می نماید. این امر به ویژه در مادران دچار دیابت بارداری، حائز اهمیت است.

اکتی ناتال

هشدار ها در رابطه با قرص اکتی ناتال

اگر تحت مراقبت پزشکی هستید، دارو مصرف می کنید، دچار حساسیت غذایی و یا حساسیت به هر یک از مواد اولیه موجود در این محصول هستید، قبل از مصرف با پزشک خود مشورت نمایید.

عوارض جانبی قرص اکتی ناتال

مشابه تمام مکمل های تغذیه ای، این محصول هم می تواند در بعضی افراد سبب بروز عوارضی مانند درد شکمی، حساس شدن معده، بی حالی، سوء هاضمه، اسهال، تهوع، استفراغ، التهاب معده، سردرد و تحریک پذیری گردد. در صورت مشاهده هرگونه عارضه جانبی، مصرف محصول را قطع و با پزشک خود مشورت نمایید.

روش نگهداری قرص اکتی ناتال

دور از دسترس اطفال و در دمای زیر ۳۰ درجه سانتی گراد نگهداری شود.

بیشتر بخوانید:

مکمل های ضروری که باید در دوران بارداری مصرف کنید!

معرفی مکمل پرگنالایف مولتی ویتامین مینرال بارداری

مزایای مصرف قرص پریناتال در دوران بارداری

separator line

اگر از مقاله بالا لذت بردید، پس به مطالب زیر هم سر بزنید:

اشتراک گذاری: